Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolboeken Van Dijk

Wij hebben dit jaar geen e-mail ontvangen van Van Dijk om de schoolboeken te bestellen. Zou het werken als ik dat probeer door gewoon in te loggen?
Ik probeer ze ook al een tijd te bellen, maar er wordt niet opgenomen.
(Waar staat ik: lees mijn 16-jarige dochter die dit natuurlijk zelf zou moeten regelen, maar het wel prima vindt).


Als je op de van dijk website kijkt, kun je/kan ze dan wel de school kiezen? Dan kun je de boeken bestellen en heb je volgens mij die mail niet nodig. Vaak staat er ook een melding op de website van de school of in de nieuwsbrief oid. 
Als de school er niet bij staat, hebben ze misschien een andere leverancier gekozen? Al vraag ik me af of die er is, behalve een incidentele school die een eigen boekenfonds heeft.

De concurrent is Iddink, die bedient hier de helft van de scholen. De andere helft heeft een boekenfonds.

Ja, volgens mij kan je het gewoon regelen door in te loggen. 

Groeten,
Temet

Veel scholen stappen dit jaar ook af van Iddink of Van Dijk en gaan boeken weer in eigen beheer houden. 
Probeer gewoon in te loggen, als de school er niet tussen staat weet je genoeg. 

ja hoor, hier bij gezakte leerling geen uitnodiging om te bestellen maar gewoon ingelogd en besteld (weliswaar iddink, maat denk dat het niet uitmaakt)
Gr Angela

MMcGonagall

MMcGonagall

20-07-2021 om 10:17 Topicstarter

Dat gaan we dan vandaag maar doen, zelf bestellen. Ik neem aan dat de school nog wel Van Dijk heeft, want ik kan de school wel selecteren in het overzicht van scholen.

Of eerst contact opnemen met de administratie van de school. Ookal zijn scholen gesloten, administratie blijft vaak nog even doorwerken.

Er zijn er nog wel meer, Osinga-deJong bijvoorbeeld, hadden wij tot dit jaar. Wij gaan nu over naar van Dijk, ik weet niet of ik daar onverdeeld positief over ben.
Maar wij hoeven niets te bestellen dat regelt de school, wij krijgen de boeken gewoon bezorgd.

Laat je even weten hoe/ of je boeken kan bestellen? Hier een verstrooide professor die het ook allemaal niet weet. 
Sterker nog..... hij weet alleen de inlog gegevens van zijn vorige school, gekoppeld aan een mailadres van zijn vorige school waar hij dus niet meer bij kan........
Zucht....

MMcGonagall

MMcGonagall

20-07-2021 om 20:31 Topicstarter

Haaknaald schreef op 20-07-2021 om 19:35:

Laat je even weten hoe/ of je boeken kan bestellen? Hier een verstrooide professor die het ook allemaal niet weet.
Sterker nog..... hij weet alleen de inlog gegevens van zijn vorige school, gekoppeld aan een mailadres van zijn vorige school waar hij dus niet meer bij kan........
Zucht....

Ik heb gewoon de bestelling geplaatst. School aangeven, klas, keuzevakken, en dan gaat het hopelijk goed. In jouw geval zou ik gewoon een nieuw account aanmaken en dan bestellen. Hoe heb je dat afgelopen jaar gedaan, nog met de gegevens van de oude school?

Ons account hangt trouwens aan mijn e-mailadres, al vanaf de brugklas. Met digitale leermiddelen is het desondanks altijd goed gegaan.

Inmiddels is hij klaar met werken en zijn we vanalles aan het proberen.
Hij schijnt voor de nieuwe school nieuwe inloggegevens te hebben gekregen/aangemaakt. De mail over inleveren enzo komt op zijn eigen mailadres binnen en op mijn mailadres. Hij kan niet inloggen, wachtwoord is onjuist. Als hij wachtwoord wil veranderen dan zegt de site van van Dijk dat we een mail krijgen maar die komt niet, niet bij hem zelf en niet bij mij. Zijn nu een uur aan het pielen geweest om op zijn bestaande account in te loggen maar niet gelukt.
Chatten met van Dijk lukt ook niet, veel te druk. Morgen nadat hij klaar is met werk maar een nieuw account aanmaken als ik er dan ook niet doorkom met chatten of bellen en dan inderdaad zelf bestellen. De school en de afdeling waar hij heengaat heb ik gevonden op van Dijk.

Haaknaald schreef op 20-07-2021 om 20:43:

Inmiddels is hij klaar met werken en zijn we vanalles aan het proberen.
Hij schijnt voor de nieuwe school nieuwe inloggegevens te hebben gekregen/aangemaakt. De mail over inleveren enzo komt op zijn eigen mailadres binnen en op mijn mailadres. Hij kan niet inloggen, wachtwoord is onjuist. Als hij wachtwoord wil veranderen dan zegt de site van van Dijk dat we een mail krijgen maar die komt niet, niet bij hem zelf en niet bij mij. Zijn nu een uur aan het pielen geweest om op zijn bestaande account in te loggen maar niet gelukt.
Chatten met van Dijk lukt ook niet, veel te druk. Morgen nadat hij klaar is met werk maar een nieuw account aanmaken als ik er dan ook niet doorkom met chatten of bellen en dan inderdaad zelf bestellen. De school en de afdeling waar hij heengaat heb ik gevonden op van Dijk.

Als zijn huidige account hangt aan een emailadres waar hij niet langer de beschikking over heeft dan moet je toch gewoon een nieuw account maken. Logisch dat accountherstel dan niet lukt. Ik zou geen moeite doen om met Van Dijk contact te leggen. Die kunnen ook alleen maar dat advies geven volgens mij.

MMcGonagall

MMcGonagall

20-07-2021 om 20:57 Topicstarter

Uiteindelijk is het mij wel gelukt om er telefonisch door te komen, na een uur. Daar konden ze me ook niet veel verder helpen. Er was inderdaad geen mail gestuurd, misschien zou dat nog komen, maar ik moest maar gewoon de bestelling plaatsen.

Daglichtlamp schreef op 20-07-2021 om 20:47:

[..]

Als zijn huidige account hangt aan een emailadres waar hij niet langer de beschikking over heeft dan moet je toch gewoon een nieuw account maken. Logisch dat accountherstel dan niet lukt. Ik zou geen moeite doen om met Van Dijk contact te leggen. Die kunnen ook alleen maar dat advies geven volgens mij.

Hij ontvangt mail over inleveren op zijn eigen mailadres maar als hij account herstellen doet dan zegt de site dat er mail is gestuurd die we niet ontvangen. 

Haaknaald schreef op 20-07-2021 om 21:47:

[..]

Hij ontvangt mail over inleveren op zijn eigen mailadres maar als hij account herstellen doet dan zegt de site dat er mail is gestuurd die we niet ontvangen.

Spare nagekeken?

Daar blijken bij klagende ouders van de sportvereniging de mails heel vaak wel terug te vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.