Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
nogniet

nogniet

15-05-2014 om 13:47

Schooladvies schoolstrijd samen met een advocaat


Angela67

Angela67

16-05-2014 om 11:03

welk gevoel geef je je kind?

Nogniet,
ik heb enigszins in dezelfde situatie verkeerd en we hebben ons altijd voorgenomen dat onze zoon absoluut niet gebaat zou zijn bij discussies hierover, verhitte gesprekken, gesprek met rechstbijstandverzekering, telefoontjes met middelbare school, etc.
Hij is goed zoals hij is en hij gaat daar komen waar hij zichzelf zal brengen in z'n leven. We hebben hem dus maar delen van de situatie uitgelegd, de rest van de oneerlijke, belachelijke situatie hebben we voor ons gehouden. En ook ik heb tegen mijn man gezegd: als hij niet op xxx aangenomen worden dan gaat hij gewoon de brugklas op een particuliere school doen om hem daar de ruimte te geven te groeien en te laten zien wat hij in huis heeft. Dan koop je daarmee een jaar rust met 'goed' onderwijs' en de mogelijkheid om daarna verder te gaan.
Uiteindelijk is hij dus niet aangenomen bij eerste keus, niet bij tweede keus en daarna wel bij derde keus.

Ja het zou ontzettend fijn zijn geweest als hij daar had mogen starten waar hij volgens de meesten thuishoort maar helaas is dat niet gelukt. Maar we hadden een goed plan B en hij gaat na de zomer alsnog naar het tweede jaar van het gewenste niveau en dat voelt goed.
Als hij dit om wat voor reden niet gehaald had was het ook goed geweest. Want we hebben samen met hem wel een plan gemaakt toen eenmaal duidelijk was waar hij zou starten. Vanaf dat moment hebben we hem juist duidelijk gemaakt wat zijn eigen opties waren en aan welke eisen zijn cijfer zouden moeten voldoen om te kunnen doen in de tweede klas wat hij graag wilde. Dat heeft hij vol enthousiasme opgepakt, en het is echt zijn eigen verdienste dat hij nu naar 2 havo kan. Wij hebben dus wel geholpen om strategisch te plannen, goede gesprekken met mentor en met afdelingsleiding etc. maar hij heeft laten zien wat hij waard is.

Dus bekijk het ook vanuit de ogen van je kind, ik weet niet wat je hem/haar meegeeft maar ik herken je emotie en ik hoop dat je het zakelijk/zuiver weet te houden. Het is niet het einde van de wereld, daar waar jouw kind start na de zomer, dat is de start van de rest van zijn/haar leven en echt, het houdt hier niet bij op. Dit kan hem/haar sterker maken. En dan kun jij je energie beter steken in hem/haar helpen om daar te komen waar hij hoort/wil zijn. En inderdaad : steek geld in begleeiding! Dat hebben wij ook gedaan, niet inhoudelijk maar wel huiswerkbegeleiding om hem te laten zien dat huiswerk een serieus iets is en hem daar los van ons te laten werken. Dat is heel prettig en hij vindt het fijn om daar heen te gaan.

gr Angela

nogniet

nogniet

16-05-2014 om 11:07

sorry vlinder72

voor nu wil ik nog niet meer geven
later wel wanneer alles rond is. dagboek? misschien

heb net met de ouderraad gesproken. en die zegt nu dat als er voor maandag niet is gereageerd dat ik alle recht heb om weloverwogen te mogen ontploffen en ze mee ontploffen. dat is wel "goede" PR voor de school.

nogniet

nogniet

16-05-2014 om 11:10

@ Angela67

Plan B hebben we klaar helaas het prijskaartje

Angela67

Angela67

16-05-2014 om 11:50

maar je kind dan?

nogniet,
wat weet je kind hiervan?
gr Angela

nogniet

nogniet

16-05-2014 om 12:16

Angela67

Ja die weet alles.
heeft het moeilijk, maar is een strijder.
Eerst in december een ter teleurstelling.
2 maanden inhalen (oorzaak falen school het laten verslozen van leerlingen ons kind is niet de enige) en hopen dat het niet te laat echt zeer hard gewerkt met de juiste spirit.
dan de Cito test te zenuwachtig helaas net niet hoog genoeg voor VMBO-T.
dan een perfecte NIO test met een extra rekentest op het VO.
dan een grondig onderzoek van 3 ochtenden door een onafhankelijke deskundige. geeft zelf hoger aan dan vmbo-t(havo)
en tussendoor kennis maken op het luzac (noodplan)

en de school beweerd we zijn er voor de kinderen ??!!
klachten naar de MR. dat is lachen die vallen collega's toch niet af

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-05-2014 om 15:04

Gerechtelijke procedure

Wat is het schooladvies?
Als uw kind in groep acht van de basisschool zit, geeft de school het schooladvies af. Het schooladvies is het advies van een school over het type voortgezet onderwijs dat het beste past bij uw kind. Op basis hiervan kunt u een school kiezen voor uw kind. Basisscholen zijn verplicht een schriftelijk schooladvies te geven. Dit rapport gaat naar de vervolgschool en u heeft recht op een kopie ervan. Vaak wordt het advies toegelicht in een gesprek.

Totstandkoming schooladvies
Het uiteindelijke schooladvies is gebaseerd op verschillende factoren, maar voornamelijk op:
• het resultaat van de eindtoets (Cito-toets);
• leerprestaties in groep acht en de voorgaande jaren;
• de interesses en motivatie van de leerling.
Voordat een leraar een schriftelijk schooladvies geeft, overlegt hij met de directeur en de andere leraren op de school van uw kind.

Verplicht schooladvies
Basisscholen zijn volgens artikel 42 van de Wet op het Primair Onderwijs (WPO) verplicht leerlingen in groep acht een advies voor het voortgezet onderwijs te geven. Dit schooladvies heet officieel onderwijskundig rapport.

Toelating voortgezet onderwijs
Het schooladvies is een advies en is dus niet bindend: niet voor u als ouder en niet voor een middelbare school. U heeft de vrijheid om uw kind bij een andere schoolsoort aan te melden dan het advies aangeeft.

De meeste scholen voor voortgezet onderwijs beslissen of zij een leerling toelaten op basis van het advies. Er zijn scholen die leerlingen vooraf een toelatingstest laten doen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een leerling zich aanmeldt voor een ander soort onderwijs dan het advies van de basisschool aangeeft. Scholen voor voortgezet onderwijs zijn echter niet verplicht een dergelijke test aan te bieden.

Bezwaar aanmelding
Wanneer een school voor voortgezet onderwijs de aanmelding van uw kind weigert op grond van het onderwijskundig rapport, kunt u bij een rechter bezwaar aantekenen op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht. (bron: Postbus 51)

De rechter zal aangeven dat in beginsel geen wettelijke mogelijkheid bestaat om bezwaar/beroep aan te tekenen tegen een schooladvies, maar dat er situaties bestaan waarop de Voorzieningenrechter van de rechtbank als restrechter kan ingrijpen. Dit zou kunnen als sprake van de situatie was waarin ‘geen weldenkende directeur van een basisschool m.b.t. de leerling tot dit advies kon komen’. Een rechter zal echter niet snel een advies van een schooldirecteur naast zich neerleggen of afkeuren. Is dit echt een verkeerd advies en kan je dat feitelijk aantonen als ouder, dan zou ik het er op aan laten komen, het is echter niet gemakkelijk om dit te bewijzen.

De rechter zal onderzoeken of hij tot dit oordeel kan komen en of de directeur alles goed heeft beoordeeld en van waaruit hij tot deze zienswijze kwam. Is de rechter het eens met de directeur dan zal de beoordeling van hem worden gerespecteerd en blijft het advies in stand. De ouders moeten dan ook de proceskosten betalen.

Wat zijn trouwens de redenen voor school om tot het advies voor jouw kind te komen? Hebben jullie hier al een gesprek over gehad? Zo niet, maak dan een afspraak zodat school in een persoonlijk gesprek hun motivatie voor het schooladvies kan toelichten.

Ik zou als ik jou was zsm eerst contact opnemen met de middelbare scholen die jullie op het oog hebben en daar een gesprek aangaan. De situatie uitleggen en kijken of je kind aangenomen kan worden op het door jullie gewenste niveau of niet. Voordat je al dan niet een gerechtelijke procedure start.

Die vlieger gaat niet op Elisa

"Toelating voortgezet onderwijs
Het schooladvies is een advies en is dus niet bindend: niet voor u als ouder en niet voor een middelbare school. U heeft de vrijheid om uw kind bij een andere schoolsoort aan te melden dan het advies aangeeft."

"De meeste scholen voor voortgezet onderwijs beslissen of zij een leerling toelaten op basis van het advies. Er zijn scholen die leerlingen vooraf een toelatingstest laten doen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een leerling zich aanmeldt voor een ander soort onderwijs dan het advies van de basisschool aangeeft."

Deze leerling valt onder de POVO. Die stelt dat je je kind enkel mag aanmelden op het niveau dat het schooladvies aangeeft. Het tweede meetinstrument is het LOVS groep 6-8. Mocht het LOVS afwijken van het schooladvies dan kan er overlegd worden. Een derde meetinstrument (Cito, Nio, IQ) heeft bij de POVO geen enkele invloed.

Aangezien het schooladvies en het LOVS in deze kwestie overeenkomen, het schooladvies bindend is en de rest niet ter zake doet heeft draadstartster geen mogelijkheid haar kind op een hoger schoolniveau geplaatst te krijgen. De enige mogelijkheid is dat het schooladvies naar boven aangepast wordt door de basisschool, maar gezien de vasthoudendheid van de basisschool en het feit dat het al half mei is, is die kans ook minimaal.

skik

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-05-2014 om 18:40

POVO

Vreemd want het staat zo ook op de websites van de Rijksoverheid en van POVO http://www.overgangpovo.nl/Algemeen/Voor%20ouders/Vooraf/Schooladvies// Zoals het daar staat klopt het dus niet (meer)? En/of is het regio-gebonden? Of is de wet- en regelgeving weer veranderd met ingang van schooljaar 2014-2015? Pff, het wordt er niet eenvoudiger op...

nogniet

nogniet

16-05-2014 om 18:55

bedankt iedereen

Ik geeft het op.
zelfs op een verzoek tot overleg en uitleg van rapporten wordt niet gereageerd.
ik beslis nu dat mijn kind naar het Luzac gaat.

wel ga ik hierna alles openbaar maken.
iemand in dit forum zie dat ouders niet kijken naar ..
ik denk van wel.
deze leraar sleept de school naar beneden en 15 collega's moeten misschien ander werk zoeken.

en zo'n iemand zit ook nog in de overleg groep POVO

vlinder72

vlinder72

16-05-2014 om 19:32

succes

Succes dan maar Nog niet.

Ik ga aan dat ik denk dat ouders niet kijken naar zo'n rechtszaak. Ik leg het graag uit. Ieder jaar worden er rond deze tijd rechtszaken aangespannen tegen scholen. Meestal door ouders uit de regio's Utrecht en Amsterdam. Vrijwel altijd omdat ze vinden dat hun zoon of dochter toegelaten moeten worden op een bepaalde school. Als buitenstaander lees je dit eens ergens in een krant en je haalt je schouders op en je bent blij dat je zelf niet in Utrecht of Amsterdam woont. En ik denk vaak "daar heb je weer zo'n ouder die denkt dat zijn of haar kind specialer is dan andere kinderen en een uitzondering verdient" . Ik vind trouwens dat alle kinderen een uitzondering verdienen en dat alle kinderen naar de school van hun eigen keuze moeten kunnen gaan.

Maar ik weet ook dat dat in sommige steden niet kan. Dus heb je keuzes. Je kan verhuizen maar dat gaat wel erg ver. Je zoekt naar een school in de regio. kinderen uit Utrecht zouden best naar Amersfoort kunnen gaan met de trein. Of je kan een alternatieve school kiezen en kijken of je op kan stromen of wellicht een jaar later alsnog naar de school van je keuze gaan (doet mijn neefje).

En om nou je kind naar het Luzac te sturen omdat je ervan uit gaat dat de school die kosten moet gaan vergoeden gaat te ver. Luzac is prima als je het kan betalen anders zou ik een alternatief zoeken. En ik ga ervan uit dat een rechtbank dat ook zal zeggen. Je zal als ouders toch moeten aantonen dat je alle alternatieven hebt uitgezocht maar dat het Luzac de enige mogelijkheid was. Je mag niet gelijk naar de duurste mogelijkheid gaan.

Niet zo gek

De keuze voor particulier onderwijs is niet zo'n gekke.
Ook in het mbo is dat type onderwijs booming.

Dat heeft alles te maken met de dwingende selectie aan de poort (passend onderwijs, referentieniveaus).

Ondertussen, Elisa, kan die tekst gewoon blijven staan.
Je kunt er geen rechten aan ontlenen, maar dat heeft nooit gekund.
Het recht op onderwijs, laat staan op toelating tot de school of het niveau van je keuze, is niet beschreven in Nederlandse wetgeving. Het is daarmee niet duidelijk wie het je moet gunnen.

Theoretisch bestaat de mogelijkheid dat op een school ergens in Nederland een leerling een keertje alsnog wordt toegelaten na een test.

Maar in de praktijk is met de wet passend onderwijs, de keuzevrijheid binnen het gesubsidieerde onderwijs volledig verdwenen.

Kun je altijd nog kiezen voor particulier onderwijs natuurlijk.

bibi63

bibi63

17-05-2014 om 13:20

Miriam (o.t.)

hè hè, zo ken ik je weer. Je was even van het padje , maar nu kom je weer met gewone genuanceerde en overdachte reacties. Een stuk prettiger.
Bibi

Bijzonder onprettig

Ach bibi, laat me nou toch eens met rust zeg!

bibi63

bibi63

17-05-2014 om 21:46

tjonge miriam. En verder terug naar het onderwerp.

Heb ik me dan toch vergist? Waarom zou ik jou 'met rust moeten laten' als je hier meediscusieert op het forum????
Mijn post was positief bedoelt. Maar door jouw reactie hierop ben ik nu er toch echt van overtuigd dat jouw bijdragen in de draadjes van afgelopen maanden echt raar waren. En door jou reactie nu, lijkt het wel of je dat zelf ook wel weet.
Maar laat maar.

Terug naar het onderwerp. Het lastige is dat 'nogniet' weinig info geeft over het hoe en wat, dus daar weinig over te zeggen is. In het algemeen is het sowieso lastig dat er een vast moment is dat kind naar groep 3 gaat en een vast moment naar het VO. 'Laatbloeiers' kunnen daar last van hebben c.q. niet op de juiste plek zitten. Zegt niet altijd iets over hun uiteindelijke kunnen, maar meer over hoever ze op dat moment in hun ontwikkeling zijn, het 'kwartje' is gevallen enz. Dat is bij elk kind anders. Ik ken veel mensen (geboren tussen '60 en '80) die via de mavo, naar de havo en vervolgens vwo zijn gegaan. Ik zelf ook. Blijkbaar zat het toch in mn mars, maar als kind en puber had ik andere dingen 'te doen'. De bs kon mij niet anders dan een mavo advies geven. En hoe zou een middelbare school dat anders moeten inschatten, als zij het kind niet eens kennen? Uiteindelijk is het bij mij op z'n plek gevallen met opstromen. Dit zegt uiteraard niets over jouw kind. Maar nogmaals, niet duidelijk wat er nu precies bij jouw kind aan de hand is.
Bibi

sofie

sofie

18-05-2014 om 12:25

voor bibi

Er zijn ook scholen die gewoon totaal niet naar het advies van de basisschool, de cito, de nio, het lvs en een iets te oude iq test kijken en het kind afwijzen op de vermeende 'leerachterstanden' behaald op een drempeltoets in niet al te beste omstandigheden op het VO en vervolgens verwijzen ze het door naar het praktijkonderwijs.

Er gebeuren rare dingen in Nederland.

bibi63

bibi63

18-05-2014 om 23:58

Sofie, dat is nou juist het punt

Het punt is: wat is wijsheid. En dat is altijd lastig, geen kind hetzelfde. Cito en nio toetsen zeggen iets over intelligentie en opgedane kennis, maar uiteindelijk vrij weinig over hoe een kind zich gaat manifesteren op het VO, vooral in de onderbouw. Een drempeltoets zegt meer dan dat. Maar ook dat is niet heilig uiteraard.
Een bepaalde school kan de ervaring hebben dat leerlingen met een prima cito score, volkomen de mist ingaan op het betreffende nivo op het VO. En de ervaring hebben dat de drempeltoets meer zegt over wat het best past. Een gemeten nivo voor vwo (cito, nio) zegt voor veel leerlingen niet dat ze dat op die leeftijd ook gaan realiseren. Maar het blijft lastig. Tijd voor een ander systeem, meer gebaseerd op de ontwikkelingsfase van het individu.
Bibi

sofie

sofie

19-05-2014 om 00:11

Drempeltoets

Toch klopt het niet. De drempeltoets werd vergeleken met de cito, dat stond dus gewoon op de uitslag van de drempeltoets en een maand na de gewone cito scoorde mijn kind opeens 7 punten lager op de drempeltoets. Dus het verschil tussen een 550 en een 543. Dan krab je je ook wel op het achterhoofd. Ook de entreeuitslag eind groep 7 wees totaal niet op waar de drempeltoets op uitkwam maar toch beslissen ze op basis van die ene toets waar dus minstens vijf andere toetsen op hele andere dingen wezen.

Het is dus niet zo dat elke school maar aanneemt op basis van het advies van de basisschool.

Lynn

Lynn

19-05-2014 om 00:45

Amersfoort

Nogniet, heb je nooit Amersfoort overwogen? Daar geldt,geen POVO/cito volgsysteem?

Dat was bij ons plan B ivm niet volledig voldoen aan LOVS -eisen onder POVO. Dan zou kind evt. na eerste jaar op goede niveau in Amersfoort daarna, als het zou willen en kunnen, kunnen overstappen naar goede niveau in onze regio.

Uiteindelijk is het bij ons goedgekomen met advies op goede niveau.

nogniet

nogniet

19-05-2014 om 07:00

aan iedereen

Voor ons is het dit weekend goed gekomen.
ze konden uiteindelijk niet om het bewijs heen.

maar wat ik wel verontrustend vindt.
weten jullie wel wat er allemaal in dat LVS staat en wie dat te zien krijgt en wie niet en aan wie ze dat doorsturen.
het POVO is iets van wat op NSA lijkt.
daarnaast ben ik te weten gekomen dat er geheime afspraken worden gemaakt. iemand sprak z'n mond voorbij.
als ik wat minder boos ben door dit alles gaat er wel een klacht uit en stap ik als nog naar een rechter. door dit onrecht heb ik zowat een hart aanval gekregen, maar het ergst is dat gelieg. het is dat er een z'n mond voorbij praatte anders kom je zoiets nooit te weten.
mijn kind is enorm blij ik zie weer een stralend gezicht.

Vissen vangen

sofie, je hebt gelijk. Er zit helemaal niks onder die selectieprocedures, behalve de onderbuik van de dames en heren aan tafel die 'm hebben vastgelegd. Het verband tussen scores op toetsen en uitkomst na jaren wordt niet gemeten, en voor zover scholen 'zie je wel' zeggen, doen ze dat over hun eigen leerlingen waarvan de uitkomst zelf waar hebben kunnen maken.
Sofie "Het is dus niet zo dat elke school maar aanneemt op basis van het advies van de basisschool."
Al is het maar omdat 'advies' in deze context een eigen betekenis heeft gekregen. Het advies is geen op schrift gestelde rationale, maar een cijferlijst uit het leerling dossier. Als die cijferlijst niet afdoende is, dan produceren we er desnoods een cijfer bij: de drempeltoets.

De werkelijkheid is natuurlijk ook dat het die procedure voor scholen iets heel anders is dan voor ouders en leerlingen zelf. Scholen selecteren leerlingen zoals vissers vissen vangen. Niet per stuk maar in groepen. Met naar wens aangepaste mazen. Het enkele misbaksel gaat alsnog over de muur de zee in. Die mooie vis die gemist is, is toch niet gezien.

Ouders selecteren scholen voor hun kind, alsof hun kind belangrijk is.
Tsss, gekke ouders toch.

Nog niet:"maar wat ik wel verontrustend vindt.
weten jullie wel wat er allemaal in dat LVS staat en wie dat te zien krijgt en wie niet en aan wie ze dat doorsturen."
Daar zou je nou nog wel een rechtszaak over kunnen beginnen.
Zie waar het aan zou moeten voldoen http://wetten.overheid.nl/BWBR0033236/geldigheidsdatum_01-04-2014
Zie ook http://www.ouders.nl/artikelen/een-vechtpartijtje-in-de-zandbak-kan-je-tot-het-hbo-blijven-achtervolgen en http://www.cbpweb.nl/Pages/th_infoplicht_praktijk_scholen.aspx

Gefeliciteerd nogniet!

Fijn dat je kind naar het type onderwijs kan waarvan jullie denken dat het bij haar past.

Ik ben benieuwd (en heel veel POVO-ouders vast ook) hoe het nou uiteindelijk gelukt is: heeft de basisschool het advies aangepast, of heeft een vo-school je kind geaccepteerd op een hoger niveau dan de POVO-richtlijnen bepalen? En in beide gevallen: wat heeft ze overtuigd?

skik

Evanlyn

Evanlyn

19-05-2014 om 13:22

bij ons

Bij ons heeft de NIO score de basisschool overtuigd. Anders zouden we met de NIO naar de middelbare school zijn gegaan. Geen idee of dat kans van slagen zou hebben gehad. Ik ben ook benieuwd hoe het bij jou is gegaan!

Mijn redenering is: ja, hij heeft autisme en het kan best dat hij dit niveau niet gaat halen. Maar ik wil hem wel een kans geven om volgens zijn IQ geplaatst te worden, zonder de werkhouding-crap die je op een autist moeilijk kan toepassen (en die ik toch al belachelijk vind, maar goed). Die kans krijgt hij nu. Want opstromen met een handicap is erg moeilijk, zeker omdat ook bij het opstromen die werkhouding uit de kast wordt gehaald als dat in het straatje van school te pas komt. Nu hij op het juiste niveau zit, hoeft hij "alleen maar" de juiste cijfers te halen. Dan kraait er geen haan meer naar zijn werkhouding.

nogniet

nogniet

19-05-2014 om 13:25

skik

een uitgebreide test heeft de basis school overtuigd dat het kind wel degelijk beschik over genoeg kennis

Nog niet,

Bespaar je die moeite van een klacht. Zelfs als een klacht bij lkc onderwijsgeschillen gegrond is, mag je als ouders de schoolgids en nieuws van die school in de gaten houden terwijl je kind er niet eens meer op zit. Je hebt iets aangezwengeld bij de ouderraad en dat is het, in belang van je kind.
De inspectie doet ook niets met individuele klachten; ze nemen het mee in een inspectie ( over 2 jaar?).
Ook een rechtszaak kost tijd, energie, slechte nachtrust en vooral veel verdriet, ook bij je kind. Nu je kind reeds is aangemeld, zal een rechter handje klap het proces sluiten en je opzadelen met de proceskosten €1200,-.
Toepassing van de bijspijkeren en daarbij behorende schadeloosstelling ala Karina, is ook niet van toepassing omdat je niet schrijft over kosten van een RT-er. En de kosten van een rechtszaak is jouw keuze.

Maar je alsjeblieft niet sterk voor de ouders van kinderen die daar nu onderwijs krijgen, want dat is een taak van die ouders zelf en niet de jouwe. Jouw taak is je kind een fijne start op het VO gunnen. In de komende tijd is het aan je kind om te laten zien wat het kan. De tekst is het dossier blijft namelijk staan en je opmerkingen worden als een kattebelletje achteraan geplaatst als onbelangrijk. Lastige ouders worden niet positief neergezet. Belachelijk eigenlijk want de reactie van een ouders zegt niets over het kind zelf. Oftewel je bent er nog niet. Geeft het rust.

Of zoals mijn kind wel eens zegt; "mam, laat het toch los". In jouw geval is dat beter voor je hart.

Kosten Lusac (ot)

http://weblogs.nrc.nl/onderwijsblog/2009/12/03/school-beboet-voor-onterechte-schorsing/

Vanwege onvoldoende bewijs straf, sommeerde rechter de school de helft van de kosten te vergoeden. Dus de andere helft is aan de ouders.
Dit is een uniek geval. Dit is niet in dezelfde orde als een onjuist schooladvies.

Oja, gefeliciteerd met de aanpassing van het advies. De hele toestand heeft wel tot vertraging geleid. Ik hoop dat je kind op een school naar keuze geplaatst kan worden.

nogniet

nogniet

19-05-2014 om 14:45

ik laat het nu eerst bekoelen

iedereen bedankt
t.z.t. zal ik het hele verhaal wel publiceren.

nogniet

nogniet

13-11-2014 om 11:01

lastig

Nog een reactie.

we zijn nu wat verder.
Het is dus toch mavo geworden. nu gemiddeld een 7 zelfs voor wiskunde waar in ze zo slecht was.
op de mavo zelf moest ze 1 uur in de week bijles volgen.
anders mocht ze niet naar de mavo.
is ze hooguit 4 keer geweest.
en nu ze hoeft niet meer alles cijfers zijn goed.
PPPff.. eerst wiskunde SO was 2 maanden geleden al een 9.3

maar ja wat nu nog.
mijn vrouw durft geen actie te ondernemen tegen de lagere school en het POVO.
er zijn te veel mensen die elkaar kennen. en dan kon het wel eens averechts uitpakken.(voor het kind)
dan maar na de verhuizing.
maar de extra kosten en morele schade ga ik wel verhalen.
gelukkig heeft er een jongetje uit haar klas meegelift door onze actie. met hem gaat het ook goed.
achteraf blijkt trouwens dat de hele klas verschrikkelijk achterloopt met Engels t.o.v ander scholen.

Lkc onderwijs

Surf eens op de alle juridische uitspraken van de LKC onderwijs. Vele klachten worden ongegrond verklaard wanneer er geen zwart op wit bewijzen bestaat. Scholen worden mijn inziens stevig beschermd door de LKC. Zo kunnen ze zelfs onwaarheden vertellen waardoor een klacht ongegrond wordt verklaard. Wat het hooguit opleverde is een aanpassing van de schoolgids.

Steek je tijd in je kind en niet in een school die dat niet waard is. Het haalt alleen diepe wonden open, zeker bij je vrouw en je kind.

Ik ken je gevoel heel goed net als sommige anderen die gereageerd hebben. Zelf volg ik de vorderingen van de bs en zie ik de cito-scores kelderen. Nieuwsbrieven worden ook niet meer op de site vrijgegeven. Allemaal signalen van achteruitgang. Af en toe spreek ik mensen op straat en hoor dat die en die leerkrachten vertrokken zijn. Bevestigingen dat we goed ingegrepen hebben. We weten ook dat de bs er niet rooskleurig voor staat bij de leerplichtambtenaar. Toch onderneemt men daar geen actie. Waarom niet, omdat een ambtenaar een goede samenwerking met een bs nodig heeft wanneer hij in een gevalletje thuiszitter beroep wilt kunnen doen op dezelfde bs.

Laat het los, die behoefte aan revanche. Die komt vanzelf met zo'n slechte schoolleiding.

nogniet

nogniet

08-12-2014 om 10:57

wachten kan wel 10 jaar duren voor dat de schoolleiding zichzelf

Flanagan,

je heb wel gelijk, maar als je wacht kan het lang duren en in de tussentijd komen daardoor nog veel meer kinderen in de problemen.
nadat wij verhuist zijn zal ik wel een website maken die mijn visie vertelt.
de website naam zal erg veel op de BS lijken zodat als je zoekt op die school je er op uitkomt met googelen (hoog in de zoekresultaten).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.