Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-10-2021 om 10:41
Mijn dochter zit momenteel in de brugklas, het is 15 km enkel fietsen en zelf vind ze dat totaal geen probleem.
Ze zit met een meisje in de klas uit het dorp en samen hebben ze al 8 jaar in de klas gezeten en zo was het logisch dat ze samen fietsen.
We zijn nu 4 weken verder en het is echt een ramp, het ander meisje fietst erg traag, als het regent belt ze opa omdat ze niet nat wilt worden (die komt haar ophalen, mijn dochter fietst dan gewoon verder in de regen), op de terugweg moet ze elke keer boodschappen doen voor haar moeder en als mijn dochter een keer niet meefietst in de ochtend gaat ze met de bus want ze durft niet alleen. Onderweg zegt het meisje niets of ze zeurt over het fietsen en op school negeert ze mijn dochter totdat de school uit is en dan is mijn dochter weer goed genoeg om mee te fietsen. Op de basisschool waren ze geen vriendinnen, hebben ook nooit afgesproken. Zelf erger ik mij ook heel erg, die moeder heeft mij 8 jaar genegeerd en belt nu wekelijks over dingen over school. Nu ben ik dus en ook mijn dochter wel goed genoeg.
Gisteren was mijn dochter ziek en vroeg ze of dat meisje haar tekenspullen mee kon nemen, die lagen nog in de klas te drogen en dat moest ze thuis afmaken en vandaag weer meenemen. Ze had het beloofd maar ze heeft het niet meegenomen omdat ze de bus moest halen.
Mijn dochter was echt heel erg woedend, en ze is er helemaal klaar mee. Vanmorgen is ze ook boos weggefietst van het meisje en gezegd dat ze alleen fietst, uiteindelijk is het meisje omgedraaid en mocht ze weer met de bus naar school. Wederom appte de moeder, dat mijn dochter boos weg gefietst was, ik zei dat ze inderdaad boos was omdat haar dochter haar tekenspullen niet mee genomen had en mijn dochter het liefste alleen gaat fietsen..
Gaat het bij iedereen zo altijd zo moeizaam?
10-10-2021 om 14:18
Pfoe, vervelend, Acht jaar lang zaten ze op dezelfde school en hadden ze niets met elkaar, jullie als moeders ook niet, en nu moeten ze ineens gezellig en veilig samen naar school fietsen. Dat is teveel gevraagd.
Samen fietsen met iemand die daar helemaal geen zin in heeft is een zwaar corvee. Zeker dagelijks 15 km heen en 15 terug.
Als het mijn verhaal was, zou ik toch eens met die moeder afspreken (ze belt toch al om de klipklap) en eens luisteren naar haar verhaal. Wat zit haar dwars, waar is ze bang voor, welke alternatieven ziet zij.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.