Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeder van ADHD/PDD nos zoon

Moeder van ADHD/PDD nos zoon

06-03-2013 om 23:13

Rugzakje

Met mijn zoon gaat het niet zo goed in de brugklas van een reguliere VMBO TL. Daarom gaat de mentor nu een rugzakje aanvragen. Iemand hier die dit ook recent heeft gedaan en kan aangeven waar we tegen aan kunnen lopen? Dingen om op te letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

School

School gaat een rugzakje regelen. Lijkt me prima. Het zal van de school afhangen wat ze daar mee je zoon te bieden hebben en of hij daar wat mee opschiet. Maar mogelijk heb je dan een goed aanspreekpunt op school voor goede begeleiding. Ik zou zelf wel scherp zijn dat het om schoolse zaken gaat en dat er niet teveel prive over de toonbank gaat. Scholen en instellingen willen ondanks een diagnose soms maar al te graag de verantwoordelijkheid bij jou leggen omdat kind of jijzelf een vlekje hebben die ze als hefboom kunnen gebruiken om zelfs niets meer te doen. Ik heb een mentor aan moeten horen over verondersteld middelengebruik van zoon terwijl het probleem was dat diverse klassen al het hele jaar geen les kregen bij gebrek aan leerkracht of fout les vanwege een met name voor autisten ongeschikte lesmethode. Dus sommige zaken zijn gewoon prive en horen niet op school. Niet eens toegeven als je kind weleens stiekum gerookt heeft. Dat is niet aan de orde. Je kind heeft specifieke beperkingen en dat levert problemen op met de schoolgang, het op school functioneren, het organiseren en plannen. Hoe beter jij dat zelf in beeld hebt, door met je zoon te praten, hoe beter je dat in beeld kunt krijgen bij de leerkrachten. Die situaties kunnen gebruikt worden om een rugzakje aan te vragen. En natuurlijk wat school doet om die beperkingen op te heffen.

Moeder van ADHD/PDD nos zoon

Moeder van ADHD/PDD nos zoon

09-03-2013 om 23:05

O jee

O jee, dan ben ik al verkeerd begonnen Bij het aanmeldingsgesprek heb ik alles verteld wat de laatste jaren aan ellende in ons gezin is gebeurd, en dat is veel. Ik dacht er goed aan te doen om openheid van zaken te geven zodat mijn zoon zo goed mogelijk begeleid/geholpen zou kunnen worden. Nou ja, we zullen wel zien hoe het gaat. Er kwam een mail dat er een trajectbegeleider aangesteld is dus het is allemaal in gang gezet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.