Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

16-12-2012 om 10:53

Rare uitslag saqi

Bij Tangodochter is de Saqi afgenomen, liever gezegd ze heeft hem zelf op de computer ingevuld. In combinatie met de NIO komt hier een advies voor het voortgezet onderwijs uit. Nu klopt de uitkomst van deze Saqi naar ons idee helemaal niet. Er is bijv. uitgekomen dat ze bijzonder slecht met andere kinderen om kan gaan, moeite heeft om voor de klas te spreken en haar huiswerk slecht maakt. Allemaal dingen die naar mijn en haar eigen idee juist wel goed gaan. Ze gaf bij mij wel aan dat ze bij alle vragen waar ze eigenlijk soms in wilde vullen (maar die keuze was er niet) 'weet ik niet' heeft ingevuld. Nu vermoed ik dat de uitleg van deze test vooraf niet goed is geweest. Weet iemand toevallig hoe deze Saqi eruit ziet en of het eigenlijk wel een handig meetinstrument is? Ik hoop nu dus dat er niet al teveel waarde aan gehecht wordt want er klopt echt niets van deze uitslag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beoordeling saqi

Volgens Cotan (organisatie die psychologische testen beoordeelt) is de Saqi een betrouwbare test, die meet wat hij beoogt te meten en goed opgezet is. Er zitten bijvoorbeeld controleschalen in die bijvoorbeeld sociaal wenselijk antwoorden, het invullen van 'weet niet' er uit kan filteren. Er is alleen niet gemeten wat de voorspelbare waarde van de uitkomst is. Verder zijn er geen voorbeelden van de test op het internet te vinden, je kan niet even (een deel van ) zo'n vragenlijst inkijken.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.