Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
zoetekauw

zoetekauw

11-03-2013 om 07:53

Positief gedrag belonen....

Situatieschets,Combiklas, 30 kinderen. Half jaar leraar gehad, daarna 2 juffen. Juffen veranderen de boel direct, iedereen weer in groepjes zitten ipv naast elkaar. En nu hebben ze dus de boel niet onder controle. En nu gaan ze dus positief gedrag belonen met snoep en spelen....... Per groepje moeten ze elkaar op ongewenst gedrag aanspreken en als het groepje stil blijft dan krijgen ze aan het eind van de dag een snoepje. En als het de hele week goed gaat, ze moeten een aantal stickers hebben dan mogen ze 20 minuutjes spelen terwijl de rest les heeft.
En ligt het nu aan mij of is dit gewoon door de juffen bedacht om de boel rustig te krijgen? Ik vindt het 3x niks dat ze stil moeten zijn voor snoep, weet graag wat mijn kind snoept en hoeveel. En dan dat spelen terwijl de rest les heeft, dan mis je toch les?
Wat is wijsheid in dit geval? Denken jullie mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aankaarten

Dit zou ik direct bij de juffen aankaarten en als ze niet meteen inzicht tonen en verandering beloven direct door naar de directie. Zijn ze nou helemaal! Kinderen met snoep omkopen? Een deel van de kinderen laten spelen? Die missen dan les, tenzij ze al klaar zijn, maar het is ook storend voor de kinderen die nog wel les hebben. Als het allemaal klopt wat je kind zegt (dat moet je als allereerste uitvinden natuurlijk) dan zijn deze juffen heel slecht en onmachtig bezig. Die hebben hulp nodig.

skik

zoetekauw

zoetekauw

11-03-2013 om 13:12

Skik

Skik, kind heeft er wel over genoemd, maar niet veel. Andere moeder kwam hier, vragen wat ik er van vond, ze is zelf bij juf 2 geweest om te horen welk systeem het is. Ga denk ik morgen maar eens informeren bij juf 1, en als het antwoord niet duidelijk is ga ik idd maar eens naar de directie!

Belachelijk

Over welke groep gaat dit?
Hoe dan ook belonen met snoep: echt belachelijk. Stelletje amateurs!

Ely

Ely

11-03-2013 om 21:51

Huhhhhh?

Wat een idioot systeem; niet alleen dat snoep maar ook belonen met spelen terwijl de rest les heeft: welk signaal wil je afgeven: dat je de lessen niet hoeft te volgen als je gedrag goed is maw: de lessen zijn dan niet belangrijk?

Ik zou het ook aanhangig makrn
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

zoetekauw

zoetekauw

12-03-2013 om 07:27

Jopi & ely

@jopi, het gaat hier om een groep 6.

@Ely Dat is dus precies ook mijn probleem, waarom snoep en waarom geen les?

Moeder is bij juf 2 geweest en die vond het maar onzin dat moeder kwam informeren. Systeem was heel goed, kinderen spraken elkaar op gedrag aan en waren heel gemotiveerd. En als er meer mee zaten was ze bereid om uitleg te geven.
En gisteren was juf 2 er en ik wil juf 1 spreken. Kijken wat haar mening is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.