Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Pauze niet leuk op school

Hallo,

Graag tips voor het volgende waar ik mee zit. Mijn zoon zit in de brugklas en heeft het naar zijn zin. Alleen in de pauze komt een jongen van zijn oude school bij zijn nieuwe klas zitten en maakt dan hem belachelijk. Hierdoor ziet hij erg op tegen de pauzes. Wat kan ik als moeder hier aan doen? 

BritgetJones007 schreef op 18-10-2024 om 09:09:

[..]

Ja doen hoor.

Waarom ?

Zo leer je brugklassers dat mama het wel oplost

Laat zoon met mentor naar een oplossing zoeken.

Als ik de moeder van de andere partij ben en wij als ouders kennen elkaar dan had ik dat graag gehoord. Eerst onderons wellicht, dan had ik met die ouders een strategie kunnen bepalen. Ik zou dat daarna denk ik echt wel met mijn zoon bespreken. Ze zijn best nog jong dan en zijn op een plek waar ze zich waarschijnlijk allebei kwetsbaar voelen, maar lullig doen tegen een ander om je daardoor zelf beter te voelen is niet de oplossing. 
Ik heb het wel een keer gehad toen dochter 10 was en gepest werd, de ouders van het andere meisje (die dat samen met een hele groep deed) had dat via mij gehoord en toen hebben we er wel met zijn vieren over gepraat  (de 2 moeders en de 2 dochters) en dat had effect. Maar goed de kinderen waren wel jonger.

Uiteraard zou ik als eerste proberen dat mijn kind het zelf oplost, maar als dat niet lukt dan zou ik dus wel ingrijpen.

1968 schreef op 18-10-2024 om 11:34:

Als ik de moeder van de andere partij ben en wij als ouders kennen elkaar dan had ik dat graag gehoord. Eerst onderons wellicht, dan had ik met die ouders een strategie kunnen bepalen. Ik zou dat daarna denk ik echt wel met mijn zoon bespreken. Ze zijn best nog jong dan en zijn op een plek waar ze zich waarschijnlijk allebei kwetsbaar voelen, maar lullig doen tegen een ander om je daardoor zelf beter te voelen is niet de oplossing.
Ik heb het wel een keer gehad toen dochter 10 was en gepest werd, de ouders van het andere meisje (die dat samen met een hele groep deed) had dat via mij gehoord en toen hebben we er wel met zijn vieren over gepraat (de 2 moeders en de 2 dochters) en dat had effect. Maar goed de kinderen waren wel jonger.

Uiteraard zou ik als eerste proberen dat mijn kind het zelf oplost, maar als dat niet lukt dan zou ik dus wel ingrijpen.

Hier ben ik het mee eens. Met de wijsheid van nu, kan ik oprecht zeggen gelijk ingrijpen voordat de rest van zijn groepje dit gedrag gaat overnemen.

Sanjay89 schreef op 17-10-2024 om 20:37:

Nog 1 vraag, ik ken zijn ouders. Iets zeggen of niet mee bemoeien ik als moeder.

Hier wel iets soortgelijks gehad maar in de bovenbouw van de basisschool. Ik ben wel naar de moeder gegaan en heb op nette manier verteld wat er speelde. Ze heeft dat ook op een fijne manier opgelost door zoon en mij uit te nodigen en alles is besproken. Beide jongens waren "fout" geweest. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.