Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Monique

Monique

10-03-2013 om 15:20

Parnassys: digitalisering lvs willen wij dat?

Ik blijf me verbazen (lees: ergeren) Ben vorige week mijn mails aan het checken, zie ik een bericht van de direkteur van de basisschool van de kinderen. We krijgen allemaal een login voor het ouderportaal van Parnassys. Dat is er voor om enquetes in te vullen. Verder wordt er geen informatie gegeven. Ik ben al half aan het invullen, blijkt een dag later dat alles er weer afgehaald wordt om één of andere storing. Raar zeg. Maar denk er verder nog niet over na. Zit ik vandaag even te snuffelen op internet en kom (hoe toevallig) op een site met een krantenbericht over digitalisering van Leerlingvolgsystemen. Het blijkt dat ALLES van de leerlingen dan digitaal wordt. dwz ONLINE, maarrrr natuurlijk mega goed beveiligd, nét zo goed als de patientadministratie van medici, en banken (ahum)

Miriam Lavell had er ook een mening over, dit is de link:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/archief/article/detail/717249/2004/10/15/Schoolresultaten-volgen-op-de-computer.dhtml

Ik kreeg er een nare smaak van, want is niet alles al een keer gehackt, wat is veilig op het world wide web? en wat als je kind bijv. psychische problemen, of een tijdje onaangepast gedrag heeft gehad, of noem maar op wat voor een problemen waar je niet op zit te wachten dat ze plotseling weer opduiken als je na 15 jaar voor je droombaan aan het solliciteren bent.

Ik vindt het heel erg dat we hierin niet zijn geinformeerd. Bij de huisarts krijg je een brief mee waarop je je handtekening kunt zetten als je wel dan niet mee doet, maar wij hebben niet eens de informatie gekregen en hup zo ALLE info van je kinderen op het web.

Ben erg benieuwd naar jullie mening hierover,

groet, Monique

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee, dat willen wij niet

Ik niet in elk geval. Ik heb even op de mogelijkheden van Parnassys gegoogled, werkelijk alles van een kind wordt er in gestopt: naw-gegevens, medische gegevens, LSV. Nou gebruiken ze dat programma bij ons op school ook en dat vind ik prima want het is alleen voor intern gebruik. Maar zo'n ouderportaal zou ik echt niet zien zitten. Je kan er op wachten dat anderen dan jijzelf de gegevens van je kind in kunnen zien.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.