Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Oude pestschool - even afreageren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Go stoepkrijt!

Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen!

Goed dat je actie gaat ondernemen. Ik ben benieuwd of er reacties komen, hou je ons op de hoogte?

Succes!

Kiki

Kiki

14-11-2012 om 13:19

Kan je je dochter niet gewoon laten reageren?

ingezonden stuk naar de krant die door je dochter is geschreven?
Dat zij zich niet gesteund voelde, dat zij wel gepest is en dat zij niet snapt waarom de directeur zegt dat het bij hun op school niet voorkomt.

Relithe

Relithe

15-11-2012 om 14:06

Hoop echt dat het je lukt

Maar ik heb iets dergelijks ook bij de vorige school van onze zoon, die zich in een blaadje presenteerde als school waar pesten goed aangepakt werd. Mij is het helaas niet gelukt om een stuk in diezelfde krant te krijgen. De reactie was dat dit een persoonlijke kwestie was die op die manier alleen maar van mijn kant werd belicht..
Kortom, met een kluitje in het riet gestuurd dus.
Maar oh wat kan ik me jou woede voorstellen!
Dit doet zo'n pijn, ik hoop echt dat het jou wel lukt.

P

P

15-11-2012 om 15:38

Tja

Iedereen weet toch dat een goede school met een anti-pestbeleid NOOIT zegt dat er niet gepest wordt? Ik zou een directeur ernstig wantrouwen die zoiets zegt, zelfs al is het zo (wat je als directeur nooit kan weten) moet je gewoon zeggen dat er overal gepest wordt!

kaatje43

kaatje43

17-11-2012 om 15:16

Op voorlichtingsavond vo

van een scholengemeenschap werd doodleuk door de toenmalige directrice beweerd, toen er door iemand naar gevraagd werd, dat het allemaal van die leuke kinderen (1100 ll !!) zijn en dat er niet gepest werd. Toen was voor mij duidelijk dat mijn kinderen daar niet naar school gaan.

Pennetje

Pennetje

18-11-2012 om 13:10 Topicstarter

Nog niets gezien

Keurig stukkie geschreven, niets gezien in de krant. Die krant 'behoudt zich het recht voor ingezonden brieven zonder opgaaf van redenen niet te plaatsen'. En 'wil daar niet over corresponderen'.

Niets aan te doen

Flauw. Maar niks aan te doen.
Toch maakt dat niet zoveel uit. Je hebt nu een drempel genomen en je verhaal is klaar. Er komt een moment dat je wel raak kunt schieten. Dat ze niet om je reactie heen kunnen.
Dan durf je meteen en wordt het wel geplaatst.
Groet,
Miriam Lavell

Pennetje

Pennetje

19-11-2012 om 12:40 Topicstarter

Tja

Het was wel een beetje een afknapper.Je laadt je eerst helemaal op en dan is dit toch een beetje een ballon die leegloopt...

Krant is optioneel

Heeft deze buurtkrant een concurrent of collega in de buurt ernaast? Is er een regionale krant? Ook daar kan je een ingezonden stuk naar sturen.. kan voor een journalist heel interessant zijn. Overigens kan je ook je brief zelf op het internet zetten met link naar het artikel.

Ilva

Ilva

22-11-2012 om 10:08

Heeft de krant geen online versie? Daar kan je vaak reageren op stukken.

Relithe

Relithe

23-11-2012 om 18:32

Daar was ik al bang voor..

In krantjes willen ze dit soort discussies niet, bij mij hadden ze dan tenminste nog het fatsoen om te reageren..

Pennetje

Pennetje

23-11-2012 om 23:04 Topicstarter

Het loopt anders

Ik hoorde uit zeer betrouwbare bron dat de directeuren van andere scholen uit het dorp de directeur van de pestschool enorm hebben aangevallen. Het leek in de krant namelijk of zijn school de enige school was 'waar niet werd gepest'. Bovendien zijn er nogal wat ouders van kinderen van zijn eigen school over hem heen gevallen met de vraag waarom dat kostbare pestprotocol niet wat vaker uit de kast wordt getrokken. Directeur heeft per email zijn excuses aangeboden aan de andere scholen. De ouders van zijn eigen school roddelen via social media lekker verder.
Ik hoef er dus helemaal niks meer aan te doen, hij heeft zijn eigen graf al gegraven.

Stoepkrijt

"Ik hoef er dus helemaal niks meer aan te doen, hij heeft zijn eigen graf al gegraven"

inderdaad, waarom zelf nog prutsen als je het ook aan de expert kunt overlaten

Hand overspeeld, zo te lezen. Hoogmoed komt voor de val enzo...

Gna gna gna, zeggen ze dan in de Donald Duck.

groeten,

Temet

Mooi!

Dat voelt dan toch goed. Het verklaart bovendien eens te meer waarom je reactie niet geplaatst is. Die krant zal overspoeld zijn met boze reacties.
Misschien is er binnenkort wel een journalist of stagiaire die daarvan de inspiratie krijgt eens wat dieper in het onderwerp te duiken.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.