Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

omkleden na fitness met leerling

Gisteren kwam ik in de plaatselijke sportschool, terwijl ik stond te douchen een leerling van mij tegen. Aan de ene kant gênant, aan de andere kant , het kan gebeuren. Toch? Hoe denken jullie hierover? Thuis gaan douchen? Of gewoon doen, omdat er eigenlijk niets aan de hand is?

Pure

Pure

18-05-2014 om 14:01

Kan gebeuren

Waarom staat dit in seksualiteit? Aparte keuze, daar heeft het toch niet zoveel mee te maken?

Zoiets kan gebeuren en het zou voor mij geen reden zijn om dan maar voortaan thuis te gaan douchen. Ik zou wel proberen de situatie een beetje te voorkomen. Staat leerling net te douchen, dan zou ik nog even bij mijn kleding rondrommelen en gaan douchen als leerling daar net klaar is. En als ik zou weten dat leerling op hetzelfde moment in de sportschool is en de kans groot is dat hij binnenkomt terwijl ik sta te douchen, dan zou ik misschien wel overwegen om die keer thuis te gaan douchen. Ook om leerling niet in verlegenheid te brengen. Maar gebeurt het, dan gebeurt het en zou er voor mij ook niet zoveel aan de hand zijn.

Mijntje

Mijntje

18-05-2014 om 15:40

ligt eraan

Als dit jou op de een of andere manier opwindt moet je hiermee stoppen en thuis gaan douchen.

robert12345

robert12345

18-05-2014 om 16:04 Topicstarter

zeker niet opwindend...

Het gaat me alleen om het feit dat een leerling zijn docent niet naakt ziet normaal gesproken. Ik hoop alleen dat hij er op school niet vervelend over gaat doen.

Ben ik nu de enige die zoiets stoms overkomt?

Wat is het probleem?

Je staat in je eigen tijd na het sporten in een sportschool te douchen.
In de herenkleedkamer.

Tja, dan kan je daar de buurman, de bakker, de vader van.., de huisarts, een collega, en ook leerlingen verwachten.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-05-2014 om 16:51

Nou, ik snap de aarzeling wel hoor

Er wordt op je gelet in het onderwijs, zeker waar het gaat om gedrag dat (terecht of onterecht) als grensoverschrijdend wordt gezien. En wat dat betreft wordt alles onder een vergrootglas gelegd en is de link met seksualiteit heel erg snel gelegd. En niet alleen wat betreft de dingen die je op school doet, maar ook de dingen in je privéleven. Vaak is dat enorm overdreven en onterecht, maar je reputatie loopt er wel schade van op. Op de vo-school van één van mijn kinderen wordt zo een docent door de leerlingen helemaal kapot gekletst. Volgens mij er niets te vinden over de arme man, maar de leerlingen kletsen maar door: niemand weet het zeker, iedereen heeft 'het gehoord van die en die' en ondertussen gaat het door... Heel naar als het je betreft.

Kortom, ik denk dat ik het niet nog een keer zou laten gebeuren en thuis zou gaan douchen. Misschien laf en onterecht, maar ik zou er geen reputatieschade voor willen oplopen.

Aagje

Zo raar is deze ongemakkelijkheid niet

Reclame speelt er zelfs op in. Welk merk is het ook alweer dat een aantal dames hun chef (?) toch in de sauna ontmoet terwijl deze man niet beseft in de sauna te zijn? Andere situatie, maar ik snap best dat je niet in alle gevallen blij bent als iemand je ( functioneel, dat wel) naakt ziet.
Maar vraagsteller, dat kan je leerling even goed zo ervaren.

Douchen na het sporten is heel gewoon, doe er dan ook gewoon over. Dan is er niks aan de hand.

AnneR

AnneR

19-05-2014 om 10:12

Bespreek dit in je team

Waarom staat dit onder seksualiteit?

Is het niet een goed idee om dit in je team te bespreken? Misschien vind je leerling het zelf wel veel ongemakkelijker. Wat dat betreft ben ik enigzins ervaringsdeskundige. Als tiener werd ik toen tegen mijn zin door m'n ouders meegesleept naar naturistencampings. Ik zal nooit meer vergeten dat ik op een naturistencamping in Frankrijk oog in oog kwam te staan met een lerares aan wie ook nog eens bloedhekel had. Ik vond het verschrikkelijk, ik zat niet zo lekker in m'n vel met al die lichamelijke veranderingen, ik geloof dat ik 3 weken in de tent heb gezeten.
Ik begrijp je enigzins, het heeft natuurlijk ook met gezagsverhoudingen te maken. Dat is natuurlijk ook weer het mooie van naturisme alle rangen en standen verdwijnen, als iedereen bloot is.

robert12345

robert12345

20-05-2014 om 02:26 Topicstarter

gesprekje

Voor alle duidelijkheid, hij heeft alleen mij naakt gezien. Vandaag heb ik hem gesproken. We waren het er samen over eens dat de situatie niet zo handig was en we wat omkleden en douchen betreft we elkaar proberen te ontlopen. We gaan het ook niet erger maken dan het is. Probleem opgelost.

Monique D*

Monique D*

20-05-2014 om 15:05

Vandaag is het een leerling..

..morgen is het jouw collega en zelfs de directeur. Op weer een andere dag tref je onder de douche jouw buurman aan. Het risico is er eenmaal dat je tijdens het douchen ook bekenden kan tegenkomen.

Als je dat niet wil dan moet je thuis douchen (helaas zijn er op sportscholen geen douchecabines, maar open ruimtes met douches aan het plafond).

Gelukkig heb je met die leerling gesproken, dan is het niet zo'n issue meer.

Dalarna

Dalarna

24-05-2014 om 18:27

hmm

Het is al opgelost, jullie hebben er over gesproken maar als je dat niet had gedaan had ik je geadviseerd om te zorgen dat je daar nooit alleen bent met de leerling. In dat geval kan de leerling van alles gaan zeggen over wat jij hebt gedaan en dat heb je echt een probleem.

Tante Tiny

Tante Tiny

24-05-2014 om 18:57

Een collega of je directeur is niet hetzelfde

"..morgen is het jouw collega en zelfs de directeur. Op weer een andere dag tref je onder de douche jouw buurman aan. Het risico is er eenmaal dat je tijdens het douchen ook bekenden kan tegenkomen."

Met een leerling heb je een heel andere relatie. Ik vind dat Robert het verstandig heeft opgelost. Als dit gesprekje niet was gelukt, zou ik de situatie uit de weg gaan. Als leraar moet je daarin de wijste zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.