Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Musical groep 8

Is het verplicht om mee te doen met de musical van groep 8?

Ik als ouder kan, op die dag niet aanwezig zijn. 

geen idee hoe ik dat met de school moet bespreken.. iemand een idee.


Sammy70

Sammy70

30-06-2021 om 18:53

Jij hoeft niet mee te doen toch? Ik begrijp de vraag niet. 

Sunny mom

Sunny mom

30-06-2021 om 18:56 Topicstarter

Sammy70 schreef op 30-06-2021 om 18:53:

Jij hoeft niet mee te doen toch? Ik begrijp de vraag niet.

ik vraag of dat verplicht is? Ik kan die avond niet aanwezig zijn. Ik weet niet hoe ik dit met de juf moet bespreken.. 

En.. als ik niet aanwezig kan zijn, kan mijn dochter ook niet! 

En ze wil zelf ook niet meedoen. Er wordt steeds gezegd dat ze harder moet praten, terwijl ze dat niet kan.. dat zorgt voor veel frustratie bij haar

Ik neem aan van niet. Je kan haar altijd ziek melden. 

Jammer dat de school geen rekening houdt met heel verlegen kinderen. Lang niet alle kinderen houden ervan om op een podium te staan en te moeten praten, zingen en dansen.

ik zou alleen niet gaan zeggen dat jij niet kan en dat daarom je kind niet kan. Dat is onzin. Ze kan misschien zelf fietsen en met iemand terugfietsen. Of helemaal met iemand meerijden. Dus of je meldt je kind af en je regelt iets zodat ze er toch bij kan zijn. 

Er zijn twee dingen: je kind wil niet meedoen en jij kunt haar niet brengen. Als je dat laatste als reden opgeeft, dan regelt de leerkracht vervoer voor je dochter en moet ze alsnog. Dus in dit geval ziek melden als je dochter echt niet op het toneel durft. 

Sunny mom

Sunny mom

01-07-2021 om 10:05 Topicstarter

Dank voor jullie reacties!💐 

Maar misschien geloven ze dat niet en gaan ze nog klagen van dat door haar afwezigheid onze musical is verpest 😔

Ik wil hun avond ook niet verpesten

Eh, als je kind moeite heeft met op het toneel staan, is er wellicht ook een andere 'rol' voor haar op deze dag/avond. Zo ging dat hier ook. Zo kan je kind er toch bij zijn. Het is tenslotte ook een afsluiting van de basisschooltijd en vaak een heel feestelijke aangelegenheid.

Dus in plaats van op het laatste moment ziek melden (wat als ze een rol in het stuk heeft natuurlijk ook vervelend is voor anderen!) zou ik dit bespreken op school. En dan samen kijken wat je dochter wel zou willen.

En ik zou ook kijken of je er zelf niet toch bij kunt zijn...

 

Alles wat buiten de reguliere schooltijden valt kan een school niet verplichten. De voorbereidingen vinden op school onder schooltijd plaats dus daar moet ze wel aan meedoen. Zelf niet kunnen/geen vervoer vind ik persoonlijk geen sterke reden om je kind thuis te houden. De hele klas gaat dus ze kan vast met iemand mee of zelf op de fiets. Niet op een podium durven staan is wat anders. Kan ze anders niet de gordijnen open en dicht doen, licht/geluid regelen of iets dergelijks? Ik snap dat het voor je dochter niet leuk is, maar toch heb ik een beetje moeite met dan maar wegblijven. Ze zal ook wel eens een spreekbeurt moeten geven, dan sta je ook voor de klas. Niet iedereen houdt daarvan, maar het is wel een goede vaardigheid om te leren. Je moet soms in het leven iets doen wat je niet leuk of zelfs een beetje eng vindt. Als je haar ziek meldt, dan leer je je kind in feite dat dat een oplossing is om onder dingen die ze niet leuk of eng vindt uit te komen.

Sunny mom

Sunny mom

01-07-2021 om 11:04 Topicstarter

Ik denk niet dat ze andere rollen hebben. Anders had m'n dochter al aangegeven. 

Ik kan zelf niet aanwezig zijn, ik ben zwanger en heb veel last van zwangerschap kwaaltjes. Dus misselijkheid en zelfs flauw vallen. Week geleden stond ik in de aula ( school van m'n dochter) en was gewoon aan het kletsen toen ik opeens flauw viel. Dus wil ik het niet opnieuw meemaken.

mijn dochter voelt zich niet lekker in haar groep. Ze telt de dagen af tot de vakantie. Dus er zijn veel redenen waarom ze niet mee wil doen. Gisteren zei ze nog ; "mama, wanneer ik mijn tekst moet lezen ,moet ik steeds stotteren en ik kan echt niet. En ik krijg pijn en druk gevoel in m'n keel".

ze zit op een sportschool en heeft geen problemen en doet mee met wedstrijden en heeft goede contacten. Maar hier niet!

Dan zou ik dat bespreken op school. En dus vooraf laten weten dat je dochter er niet bij zal zijn. Dat lijkt me voor iedereen prettiger dan haar op het laatste moment ziekmelden.


ach, wat een stress voor je dochter. Volgens mij is het voor alle partijen fijn(er) om bij voorbaat te weten dat je dochter niet op het podium zal staan. Er zijn vast andere 'rollen', zoals het regelen van licht/geluid/podium. Op die manier hoeft je kind niet in de spotlights te staan, maar kan ze er toch bij zijn. En laat dit vooral zo vroeg mogelijk weten aan de juf/meester, zodat een andere leerling haar rol kan instuderen.

Sunny mom

Sunny mom

01-07-2021 om 14:33 Topicstarter

Bedankt iedereen voor meedenken 💐💐❤️

Dat wil ik ook doen, gewoon eerlijk zijn tegen de leerkracht zodat hun optreden, door haar afwezigheid niet worden verpest. 

Maar ik moet nog durven,ben bang voor de reactie van de leerkracht

Sammy70

Sammy70

01-07-2021 om 14:56

Bedenk dat je zo geen goed voorbeeld bent voor je kind. Omdat je niet durft dit vooraf te bespreken (had je natuurlijk al lang geleden moeten doen, voor de rollen verdeeld werden zodat ze een taak had gekregen achter de schermen) denk je aan ziek melden. Ze is echt niet de enige die moeite heeft om op het podium iets te zeggen en durft ze volgend jaar wel een spreekbeurt voor de klas? Maar nogmaals: dit hadden jullie voor de rollen verdeeld werden moeten aangeven. Nu ga je samen naar de leerkracht en leg je het probleem neer. Niet zeggen dat jij niet kan omdat je bang bent om flauw te vallen, dat kan prima worden opgelost, kan er geen oom of tante of vader of opa mee? Bespreek dat ze een rol wil zonder tekst. 

Sunny mom schreef op 01-07-2021 om 14:33:

Bedankt iedereen voor meedenken 💐💐❤️

Dat wil ik ook doen, gewoon eerlijk zijn tegen de leerkracht zodat hun optreden, door haar afwezigheid niet worden verpest.

Maar ik moet nog durven,ben bang voor de reactie van de leerkracht

Gefeliciteerd met je zwangerschap🌸😊.  En als reactie op je bericht: Gewoon doen je hebt een hele goede reden.

Eens met Jippox.
Wanneer is de musical? Hier was een kleine rol wel mogelijk, zoon was doodsbang dat hij zijn tekst zou vergeten en durfde sowieso niet... Uiteindelijk bedacht zijn juf nog een rol en speelde hij een klusjesman die niet van praten hield 😄

Misschien is het nu een beetje laat om nog van rol te veranderen, maar ik zou niet bang zijn voor de reactie van de leerkracht. Probeer het wel zsm aan te geven. Succes!

Ow, en gefeliciteerd natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.