Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mijn zoontje wordt geïntimideerd en gepest groep 3

Mijn zoontje wordt al sinds groep 2 soms geïntimideerd en gepest op school lichamelijk aan toe. 
Ik heb destbetreffende moeder aangesproken maar ik merk dat ze het iedere keer het naar mij en mijn zoon draait. Als ik dan bijvoorbeeld zeg jou zoon zag ik lopen naar mijn zoontjes tafel en pakte hem bij zijn keel/greep hem bij zijn keel uit het niets. Zegt ze je zoontje moet niet naar mijn zoon de tafel gaan. Dan denk ik bij mijzelf hoor je niet wat ik zeg? JOU ZOON LOOPT NAAR MIJN ZOONS TAFEL. Taal is niet probleem. Ze wilt gewoon niet begrijpen. Mijn zoon wordt geslagen geschopt en geïntimideerd met slaan bewegingen. Mijn zoon is een rustig persoon dat wel voor zichzelf opkomt door te zeggen houd op. Maar terugvechten doet hij niet. Ik heb de moeder meerdere keren aangesproken dat ging ik gewoon normaal. Nou ik heb weer moeder aangesproken en verteld dat het niet ophoud en ik wel genoodzaakt ben om dit te melden bij de juf en directie. We willen graag een gesprek met beide ouders om dit op te lossen. Mijn zoontje zegt vaak dat hij niet naar school wilt hierdoor. Ging ze helemaal tekeer naar mij. Dat ik dit nooit met haar bespreek en dat haar man niet gaat komen dat ze mij en mijn man wel gaan aanpakken tijdens het gesprek…. Heel kinderachtig. Erg onder mijn niveau. Ik merk echt dat die vrouw een stoornis heeft, maar durf het niet te zeggen tegen de directie. Ik heb haar al 6 keer aangesproken op een rustig en volwassen manier.  Nou heeft die moeder ook problemen gehad met andere moeders in de ouderkamer, andere moeders waren niet zo rustig als ik en schreeuwde op haar los. Toen vond ik het zo zielig voor haar ze deed zo zielig. Maar zelf schreeuwt ze naar mij. Dus eigenlijk zo onschuldig ben je niet. Ze gingen schreeuwen tegen haar dat ze op haar kinderen beter moet opletten. Blijkbaar slaat haar zoon ook andere kinderen.

ik vind dat de school actie moet ondernemen. Ik ga binnenkort op gesprek met directie. Maar heb niet echt vertrouwen in de school. Ik merk dat ze over pesten en slaan niet veel mee doen om het te stoppen. Blijkbaar sturen ze de kinderen niet van school die pesten. Dus de slachtoffer is de dupe en moet maar weg. Ik zit echt te na te denken om mijn kinderen op een ander school in te schrijven. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips voor mij tijdens het gesprek met directie. Alvast bedankt 🙏🏻 

ik denk dat de eerste stap is om het met de juf te bespreken.  En natuurlijk sturen ze een kind niet zomaar van school.  De moeder kan er natuurrijk ook niet zo heel veel mee doen als dit alleen afspeelt op school.  De juf moet dit dan oplossen. Dus me haar bespreken en vooral ook vragen dat zij dit gedrag gaat aanpakken lijkt me stap 1. 

Waarom bespreek je dit in eerste instantie met de moeder en niet met de juf? De juf is er bij, die kan ingrijpen. De moeder niet.

aankaarten op school. Doen zij er niet genoeg aan. Dan weggaan. 

Misschien kloppen de verhalen van je zoon niet ?  Aangezien je de juf er niet bij betrekt.

Nieuwemama

Nieuwemama

27-03-2025 om 19:56 Topicstarter

Roos57 schreef op 27-03-2025 om 19:45:

Misschien kloppen de verhalen van je zoon niet ? Aangezien je de juf er niet bij betrekt.

Ik heb de juf ook al meerdere keren verteld en die zij dat mijn zoon meer voorzichzelf moet opkomen. Met de juf en directie heb ik binnenkort ook een gesprek. 

Nieuwemama

Nieuwemama

27-03-2025 om 19:57 Topicstarter

Theekopje schreef op 27-03-2025 om 19:35:

aankaarten op school. Doen zij er niet genoeg aan. Dan weggaan.

Heb ik gedaan. Ik wil hem graag ook inschrijven op een ander school. Ik ben bang dat mijn zoontje moeilijk gaat vinden. Hij heeft ook vriendjes op die school.  

is de juf wel op de hoogte van al die voorvallen waarin jou zoon gepest werd, geïntimideerd en geslagen en bij de keel gegrepen door dat andere kind?

Stap 1 is de juf informeren. Liefst via de mail, zodat het zwart op wit staat.

En vraag eerst om een gesprek met de juf alleen, zonder die andere ouders. Daarin  kan je de voorvallen aangeven en je zorgen uitten en vragen welke stappen er genomen konden worden en wat je verwacht.
De juf kan dit dan kortsluiten met ouders andere kind.

Probeer dit via de juf te late  lopen o. Escalatie onderling te voorkomen. 

Merk je dat je niet serieus genomen wordt en er niet actief op de situatie i gespeeld wordt, dan is dat het moment o. Na te denken over een andere school

Nieuwemama schreef op 27-03-2025 om 19:57:

[..]

Heb ik gedaan. Ik wil hem graag ook inschrijven op een ander school. Ik ben bang dat mijn zoontje moeilijk gaat vinden. Hij heeft ook vriendjes op die school.

Die van mij zijn er veel beter door geworden, door die overstap. En kinderen zijn flexibel En kunnen dat echt wel aan.

Aangezien dit op school gebeurt, zou ik dit op school bespreken. Als dit soort dingen in de klas gebeuren, dan moet de juf daarop ingrijpen en niet zeggen dat een kind van 6 of 7 jaar 'beter voor zichzelf moet opkomen' als hij geschopt en geslagen en zijn keel dichtgeknepen wordt. 

Als de school hier niks mee doet en het blijkbaar wel normaal gedrag vindt, zou ik ook een andere school overwegen. Je wil dergelijk gedrag niet aan kinderen meegeven als 'normaal'. Op deze leeftijd zijn kinderen echt nog wel flexibel en maken ze niet zelf de keuze voor een school. 

Waar wacht je op? Jouw kind wordt gewoon mishandeld en nog gevaarlijk ook (zoals bv keel dichtknijpen). Ik zou direct in gesprek gaan en eisen dat jouw kind hoe dan ook per direct wordt beschermd op school. Doen ze niet voldoende dan naar andere school. Jouw kind heeft recht op een veilige plek. De moeder aanspreken is niet de juiste weg die beschermt natuurlijk haar eigen kind en kind zal het vast niet van een vreemde hebben dat nare gedrag. Veel sterkte.

ik zou hier een heel vervelende ouder worden voor school zodat ze hier wel wat mee moeten. Niks meer in gesprek, gewoon blijven melden en zeuren en klachten indienen. En tegelijk inschrijven op een andere school. Laat je zoon zien dat je het serieus neemt

Maar je ziet dus dat dit gebeurd maar spreekt het kind in kwestie niet zelf aan?

Nieuwemama

Nieuwemama

28-03-2025 om 10:20 Topicstarter

Nick90 schreef op 28-03-2025 om 05:50:

Maar je ziet dus dat dit gebeurd maar spreekt het kind in kwestie niet zelf aan?

Oh jawel hoor. Ik heb kind ook netjes op aangesproken en zag alleen maar een leegte in zijn ogen.

Nieuwemama

Nieuwemama

28-03-2025 om 10:22 Topicstarter

Jorni schreef op 27-03-2025 om 21:29:

Waar wacht je op? Jouw kind wordt gewoon mishandeld en nog gevaarlijk ook (zoals bv keel dichtknijpen). Ik zou direct in gesprek gaan en eisen dat jouw kind hoe dan ook per direct wordt beschermd op school. Doen ze niet voldoende dan naar andere school. Jouw kind heeft recht op een veilige plek. De moeder aanspreken is niet de juiste weg die beschermt natuurlijk haar eigen kind en kind zal het vast niet van een vreemde hebben dat nare gedrag. Veel sterkte.

Je hebt helemaal gelijk! 

Nieuwemama

Nieuwemama

28-03-2025 om 10:24 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 27-03-2025 om 20:12:

is de juf wel op de hoogte van al die voorvallen waarin jou zoon gepest werd, geïntimideerd en geslagen en bij de keel gegrepen door dat andere kind?

Stap 1 is de juf informeren. Liefst via de mail, zodat het zwart op wit staat.

En vraag eerst om een gesprek met de juf alleen, zonder die andere ouders. Daarin kan je de voorvallen aangeven en je zorgen uitten en vragen welke stappen er genomen konden worden en wat je verwacht.
De juf kan dit dan kortsluiten met ouders andere kind.

Probeer dit via de juf te late lopen o. Escalatie onderling te voorkomen.

Merk je dat je niet serieus genomen wordt en er niet actief op de situatie i gespeeld wordt, dan is dat het moment o. Na te denken over een andere school

Sorry hoor maar die juf zegt ja het is ons niet opgevallen, wij letten altijd goed op. Ik geloof er geen bal van. Andere ouders hebben er ook last van

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.