Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Schoonzus

Schoonzus

26-05-2013 om 18:58

Mbo bij laag inkomen

Mijn schoonzus komt er niet goed meer uit, haar zoon wil na zijn vmboT examen na de zomer naar het Cios maar dat gaat met een maandabonnement al 380 euro kosten om daar te komen.

Waar heb je financieel allemaal recht op bij een zeer laag inkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Schoonzus

Schoonzus

26-05-2013 om 20:05

Ik begrijp dat als hij 18 wordt hij wel een OV kaart krijgt, klopt dat? Dat zou betekenen dat hij maar voor ongeveer 13 maanden zo'n kaart nodig heeft en als hij nu een baan zou kunnen krijgen en volgende zomer weer dat hij dan wel een stukje kan mee betalen toch?

Tineke

Tineke

27-05-2013 om 08:47

Maximaal

Wat hij nu moet betalen aan OV is maximaal, dus zeker een uur met de trein? Is er echt niets vergelijkbaars dichterbij? Of is er mogelijkheid tot een goedkopere plek voor kost en inwoning? Bij studiegenoot bijv.?
En ja, vanaf 18 OV, tenzij dan de regels veranderd zijn. Geen idee.
Werken? Dat hangt ook wel wat af van studiebelasting en tijd. Met zoveel reistijd blijft er weinig meer over.

Sawo

Sawo

27-05-2013 om 09:19

Mbo dichterbij

Hoi Schoonzus

Vriendje van zoon heeft eerst 2 jaar sportopleiding gedaan bij dichterbij gelegen MBO en gaat nu naar CIOS met OVkaart. Misschien ook iets voor neefje?

Schoonzus

Schoonzus

27-05-2013 om 20:00

Tja

Er zijn er maar 5 in Nederland en er is er zelfs één in zijn provincie maar met de trein is hij toch 7 kwartier onderweg.

Bij een studiegenoot is lastig want die ken je nu nog niet natuurlijk.

Wat voor MBO's zijn er dan nog meer met sport?

Tineke

Tineke

27-05-2013 om 20:13

Heul veul

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3825

als het goed is, is dit de link naar alle MBO4-opleidingen Sport en Bewegen.

Sporty

Sporty

29-05-2013 om 21:01

Ja, roc's

De ROC's Sport en Bewegen geven hetzelfde diploma als het Cios, alleen het Cios bestaat langer en heeft een bekendere naam. Voordeel van het Cios vind ik dat het alleen maar een sportafdeling heeft en op het ROC zit van alles.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.