Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tihama

Tihama

26-12-2012 om 17:50

Leuke duitse films series voor jongen van 15?

Hoi

Zoon heeft een onvoldoende gescoord voor zijn Duitse luistertoets (4 VWO). Nu luidt de opdracht: "Indien de luistertoets onvoldoende is, moet je gedurende het tweede trimester elke week 3 keer naar een Duitstalig programma kijken/luisteren en hiervan een logboek bijhouden".

Zoon heeft (vanzelfsprekend) nog niets gedaan

Man gaat deze week met hem Das Boot kijken. Okay, dat is tenminste iets. Nu zocht ik op imdb.com op Duitse films en series, maar de oogst is mager. Kommisar Rex en verder enorm veel oorlogsgeorienteerde films. Ik kan me maar niet voorstellen dat voor die 80 miljoen inwoners niet wat luchtiger films of series gemaakt worden.

Dus heeft iemand tips voor leuke Duitse series of films voor een 15-jarige? Voorkeur is science-fiction/thrillers en vooral geen sport of romantiek.

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-12-2012 om 19:45

Hier hetzelfde

Een poosje terug vroeg ik naar titels voor Duitstalige dvd's voor zoon van 15. Lola rennt en Good bye Lenin werden hier als titels genoemd. Natuurlijk heeft zoon ze hier ook nog niet gekeken.
En anders nu naar de Duitse zenders kijken. Er zullen ongetwijfeld veel leuke films te zien zijn, nagesynchroniseerd natuurlijk maar dat is dan ook typisch Duits.

P

P

26-12-2012 om 21:11

Maar

Wat is er mis met Kommisar Rex? Dat is toch met die hond?

Sjansje

Sjansje

26-12-2012 om 22:57

Krimi's

Bijvoorbeeld Tatort, Derrick, inderdaad Kommisaris Rex, Soko enz.
Wat ik vroeger hilarisch vond (we wonen in het Duitse grensgebied, dus behalve 2 Nederlandse zenders 4 Duitse zenders) was Bud Spencer en Terrence Hill nagesynchroniseerd. "Hände hoch, werf die Kanone weg"

Evanlyn

Evanlyn

26-12-2012 om 23:44

China

Die heb ik in China gezien. Ze bleken ook perfect Chinees te spreken.

Gewoon tv

Gewoon zenders kijken. Op zondagochtend Die Sendung mit der Maus, nieuws, reclame, Volle Kanne Susanne, dat soort dingn.

Tihama

Tihama

27-12-2012 om 12:25

Niks mis met rex

maar meer keus zou een goed idee zijn.

Dirksmama: als ik gewoon Nederlandse TV kijk, beland ik in RTL Boulevard of Goede Tijden, Slechte Tijden. Dus hoe vind ik nu op de Duitse TV geschikte programma's?
Vorig jaar heeft hij op uitzending gemist van de ARD en ZDF gezocht. Klasgenoten hebben gekeken naar voetbalwedstrijden, maar dat is voor hem dan dubbel straf: voetbal én Duits luisteren.

En die Sendung mit der Maus? Bestaat dat zelfs nog? Ik keek dat vroeger altijd bij mijn oma, toen was ik 5 of zo Ik herinner me nog hoe dat muisje dan wilde wippen en zichzelf met een ritssluiting in tweeën deelde.

Wat hij echt leuk vindt zijn documentaires. Dus het soort programma's dat uitgezonden wordt op History, Animal, National Geographic en Discovery. Maar die zenders zitten niet in de Duitse variant op onze kabel. Hmmm, eens gaan zoeken.

Tihama

Tihama

Ik was laatst op zoek naar iets en toen kwam ik erachter dat er enorm veel gewoon on demand klaar staat op de websites van zdf en ard. En wdr, swf, arte etcetera.

Voorzover ik weet niet beperkt tot een week, en in ieder geval dus niet beperkt tot hun grondgebied, zoals dat bij de iplayer van de BBC helaas wel is.

Waar ik Vera ook al op getipt heb was Quark met Ragesh huppeldepup, zoek anders haar draadje op. Echt heel geile documentaires over wetenschap maakt hij.

Of..

Naar welke series kijkt hij graag op de nederlandse televisie? Misschien hebben ze die nagesynchroniseerd?

Elke zondagochtend

en als ik in Nederland ben doe ik mijn best het niet te missen, Die Maus blijft leuk!
ander vergelijkbaar leuk programma is Löwenzahn.

Programma's en tijden zijn gewoon op de websites van ZDF en ARD te vinden. Mijn ouders kijken ook graag naar een soort realitysoap over dierentuinen, maar ik vind dat je daar ondertiteling bij nodig hebt, ze pratem daar aarig dialect.

Maylise

Maylise

27-12-2012 om 19:15

Arte

Op de zender Arte kan je veel documentaires zien. Arte kan je in het Frans of in het Duits zien. Je kan als je digitale televisie hebt het audio kanaal wisselen van Duits naar Frans en vice versa.

P

P

28-12-2012 om 07:52

Maar inderdaad

Zenden ze geen 'how it's made' ofzo uit in Duitsland dan?

Sterker nog, p

How it's made is afgekeken van de Muis!

Tihama

Tihama

29-12-2012 om 14:19

Bedankt

Ik ga eens met hem zoeken met jullie tips. En nu moet hij eerst zijn boek voor Duits uitlezen. Dat gaat al met evenveel motivatie en enthousiasme

Tihama

Wat laat maar toch

Mijn 16 jarige dochter kijkt naar alle afleveringen van Turkisch fur Anfanger. Weliswaar niet waarom je vraagt, maar misschien vindt hij het toch leuk. Het is een jeugdserie, voor wat oudere pubers, zelf vind ik het ook leuk. Is te vinden op youtube, zonder ondertiteling!

Grappig mach!

Ik moest daar ook meteen aan denken bij deze vraag maar wist de titel niet meer. Het is idd erg leuk maar ook wel aardig romantisch qua thematiek..

Is dit iets?

Morgen op WDR om 21:55: Die beste Komiker aus Nordrhein Westfalen. Ik ken het verder ook niet, maar het is in elk geval geen sport of romantiek en met wat geluk nog wel wat woordgrapjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.