Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Lesrooster

Hoi
Even een vraagje aan iedereen hier.

Mijn zoon ( met ADD en allesbehalve een wiskundeknobbel) krijgt vanaf volgende week een nieuw rooster waarbij alle 3 de uren wiskunde op 1 dag vallen, en dan lekker op vrijdag ook nog.

Ben er niet blij mee want ik sponsor nu al 2 uur bijles wiskunde per week om hem door zijn tweede jaar mavo te krijgen ( hij mag het laten vallen volgend jaar ) maar van de lessen hoeven we nu dus helemaal niet veel meer te verwachten. NIet door de leerkracht, hij heeft een prima docent gelukkig, maar t is gewoon op tegen die tijd.
Daarbij betekent het ook als je een keer op vrijdag ziek bent je meteen 3 uur mist....ook nogal fors, ook omdat hij regelmatig dingen mist door naweeën pfeiffer plus diabetes.

Nu vraag ik me af, is dit gebruikelijk, 3 uur wiskunde op 1 dag ? Weliswaar eerst twee uur en dan een uur een taal en dan weer een uur, en dan pas het 8e uur uit die dag.

En wat vinden eventuele leraren hier eigenlijk van? Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me gerust kan stellen dat dit een haalbare kaart wordt voor hem?

Groetjes
Argo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

17-01-2013 om 22:31

Vreemd

Drie uur op één dag (of het nou de vrijdag is of een andere dag) vind ik veel. Dat betekent ook dat ze geen huiswerk tussendoor op kunnen krijgen. Een blokuur is wel normaal, daarna huiswerk en een paar dagen later de volgende les. Met alles op één dag wordt het lastig om de stof te verwerken en toe te passen in opgaven. Mail de mentor hierover.

Ik denk dat je de bijles moet omzetten naar preteaching. Dat wil zeggen dat de bijles de stof alvast behandelt en je zoon een deel van de opgaven kan maken. Daarna wordt de stof behandeld op school en kan je zoon het volgen omdat hij het al eerder gehoord heeft. (bijles werkt meestal andersom).
Je moet dan wel regelen dat je precies weet wat er per week behandeld wordt. Werkt school met een studiewijzer? Of kun je leraar vragen de stof door te geven?

P

P

18-01-2013 om 07:50

Pfff

Ik zou inderdaad ook de mentor hier over aanspreken, dit is echt niet handig. Ik weet nog dat ik wiskunde op ma-di-woe had en op zondagavond er niets meer van begreep.

Mijn tip: ga op zaterdag met hem zijn huiswerk maken!

koentje

koentje

18-01-2013 om 10:03

Jeetje

vind ik ook wel een heel onhandige cnstructie van de school. Ik zou ook aan de bel hangen , hoor!

bertje1

bertje1

20-01-2013 om 14:01

Ouderraad?

als je het bij de mentor en wiskundeleraar hebt aangekaart, kun je het misschien ook bij de ouderraad neerleggen. Ik vind het een stom rooster moet ik zeggen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.