Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
brugklasmoeder

brugklasmoeder

23-05-2013 om 05:22

Laatste weken zo druk vo

We hebben 2 kinderen op de middelbare school in de 1e en 3e klas. Het valt me al 3 jaar op dat de laatste schoolboeken voor de zomer zo ontzettend vol zitten. Dochter moet nu nog een film maken voor Frans, een boek lezen voor Engels, een presentatie over beleggen voor economie en nog veel meer. Deze dingen kosten erg veel tijd en komt naast het gewone huiswerk. Onze zoon moet nu nog een werkstuk maken voor gym over gezondheid, een spreekbeurt doen voor Engels en een presentatie maken over een natuurrampen voor aardrijkskunde. Op zich allemaal nuttig en leerzaam, maar waarom nu? Ik merk dat mijn kinderen hier echt een beetje van in de stress schieten. Ook blijft er weinig tijd over om te werken voor de Toetsweek die over 4 weken begint. Hoe is dit op andere scholen? Hier is het ook voor de kerst zo druk. Alsof docenten ineens bedenken dat er nog iets moet gebeuren of cijfers nodig hebben. Dochter heeft wat moeite met de talen en docenten gaven aan dat ze veel moet oefenen met teksten. Wanneer dan? Dagen zitten zo vol? Haar bijles docent vindt het ook allemaal wel erg veel. Heeft het zin om mijn klacht of kritiek op school neer te leggen? En zo ja, bij wie dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vol inderdaad

Eigenlijk wil zoon er een baantje bij maar zijn programma is ook zo vol dat het van mij maar even geen prioriteit heeft. Hier ook presentaties (in Engels), werkstukken, boekverslagen en besprekingen en film. Vooral die film kostte veel tijd. Ook omdat ze dat samen moesten doen. Daar hebben ze in de vakantie een paar dagen aan besteed maar de samenwerking lukte niet zo goed, het was te gezellig. Dus afgelopen weekend hebben ze dit samen in 2 dagen gedaan. Ze zijn eruit gekomen daar ben ik al blij om.
Geen idee of je daar nou echt invloed op hebt. Voor mij heeft het ook gewoon te maken met de algehele tempoverhoging en productieverhoging die je ook in werk ziet. Alles moet sneller en meer in minder tijd.
Die kinderen doen dingen die ik pas op de universiteit moest presteren.

Tineke

Tineke

23-05-2013 om 09:20

Heel vol

Helemaal eens, ontzettend druk. Vorige week is zoon zelfs een dagje thuisgebleven, omdat hij anders echt geen tijd had voor al die extra grote opdrachten. Gekker moet het niet worden. Maar anders redde hij het echt niet. En dat in combinatie met vreselijk last van hooikoorts, nee, gaat echt lekker.

Ook

Hier ook! Maar gelukkig geen toetsweken. Dat is allang afgeschaft, toetsen worden verdeeld afgenomen door het jaar heen. De werkstukken en verslagen zijn wel enorm en kostten veel tijd.
Ze hebben hier zelfs onenigheid over de p.c. want die typt toch een stuk fijner en snelller dan tablets of telefoons of laptops
groeten albana

Pien

Pien

23-05-2013 om 11:39

Herkenbaar

en ik vraag mij ook al een aantal jaar af hoe het zit met het vermogen om te plannen bij sommige leraren ...

Loki

Loki

23-05-2013 om 12:56

Hier ook

Dochter zit zich te barsten te werken, echt niet normaal. En dan ook projecten, presentaties enz. die veel tijd nemen. Een leven naast school bestaat nauwelijks. Mijn advies aan haar is prioriteiten stellen. Omdat haar cijfers goed staan kan ze zich permitteren om minder te leren voor sommige toetsen. Dat gaat wel erg tegen haar gevoel in, want ze is trots op haar goede cijfers (en heeft er ook heel hard voor gewerkt).

Mussie

Mussie

23-05-2013 om 21:43

Helemaal niet

Zoon in de 2e heeft zich rond Kerst en in mei en april echt uit de naad moeten werken. Ik ben een type dat denkt dat van hard werken nog nooit iemand dood is gegaan, maar dit was wel een beetje te erg.
Maar nu is het voorbij! De presentaties zijn gedaan, de werkstukken ingeleverd en voor de meeste vakken staan er al flink wat cijfers voor het eindrapport. Nu nog zo'n 2 toetsen per week geloof ik. En dan wel een proefwerkweek, maar dat is maar een weekje.
We genieten ervan, want hij is een stuk gezelliger zonder de stress.

Mussie

Mussie

23-05-2013 om 21:43

Helemaal niet

Zoon in de 2e heeft zich rond Kerst en in mei en april echt uit de naad moeten werken. Ik ben een type dat denkt dat van hard werken nog nooit iemand dood is gegaan, maar dit was wel een beetje te erg.
Maar nu is het voorbij! De presentaties zijn gedaan, de werkstukken ingeleverd en voor de meeste vakken staan er al flink wat cijfers voor het eindrapport. Nu nog zo'n 2 toetsen per week geloof ik. En dan wel een proefwerkweek, maar dat is maar een weekje.
We genieten ervan, want hij is een stuk gezelliger zonder de stress.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.