Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

26-04-2013 om 14:40

Koningspelen

Hoe ging bij jullie de koningspelen ???
Hier zijn ze helemaal in het water gevallen.
Mijn dochter had geluk want groep 8 zat in het zwembad. Waar ze voor het grootste deel vrij mochten zwemmen.
Maar de groepen 3 t/m 7 zijn helemaal nat geregend op de sportvelden. Uit eindelijk zijn ze een uur eerder gestopt.
Veel scholen zijn zelfs nog eerder weg gegaan ook kwamen veel ouders hun kinderen eerder ophalen. Zonde hoor.
Hoe ging het in andere plaatsen ? Was het overal zo nat ?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

26-04-2013 om 14:47

Hier

zijn ze binnen verder gegaan. Ze hadden het gelukkig bij school. En alleen vanochtend, vanmiddag zijn ze lekker vrij.

Vic

Vic

26-04-2013 om 14:54

Wat rot he! ;-(

Hier is het ook in het water gevallen. Super balen omdat het de afgelopen week zulk mooi weer was. Ze hebben in de ochtend de binnenspellen laten doorgaan, maar buiten ging echt niet. Gelukkig hebben de kinderen wel een leuke ochtend gehad, met ontbijt op school en samen liedjes zingen en dansen.

mijk

mijk

26-04-2013 om 15:54

Gisteren al besloten naar binnen te gaan

en de kinderen hebben heerlijke dag gehad. Mazzeltje was dat de klassen toch leeg moesten omdat de vloeren in de vakantie in de was gezet worden. Dus hup alle meubilair er paar uurtjes eerder uit en spelen maar. Kinderen hebben echt gezellige topdag gehad met van die lekkere tuttige spelletjes (blikgooien en koekhappen enzo...)

Mijk

Nah

Hier was er ontbijt in de klas - waarover ik hoorde dat ze een filmpje keken onder het eten..
Toen gingen ze de dans oefenen in de sporthal, 11.30 zou het op het schoolplein worden uitgevoerd - hebben ze het geskipt! (Ouders stonden voor niks te wachten omdat niemand even buiten kwam om t te zeggen)
Door de regen maar zo hard regende het ook weer niet.

Kinderen vonden het best ok hoor, maar veel hebben ze niet bewogen volgens mij. Oh well..

Suf

op onze school hadden ze een sponsorloop bedacht, voor een goed doel. vond ik al suf, maar nu... ze hebben alle kinderen - ook groep 1 en 2- een half uur door de regen rondjes laten lopen om een grasveld. Groep 1 begon om 9 uur na het ontbijt, en daarna elk half uur een andere groep. Mijn jongste moest vanmorgen, en zou de hele dag in kleddernatte kleding op school hebben gezeten als ik niet een tasje schone kleding had gebracht.
hoe leuk... :-s

volgens jongste hebben ze verder gewoon gewerkt: rekenen, taal maar dan met een 'konings-tintje' . alleen het laatste half uur nog een spelletje.

ik ben niet diep onder de indruk.

Mamvantwee

Mamvantwee

27-04-2013 om 08:25

Hier ook binnen en geen sport

Mijn kinderen hebben in school spelletjes gedaan. Een toneelstukje van de kleuters bekeken, een liedje gezongen en een film gekeken, een cakeje gegeten. Ze vonden het een gezellige (halve) dag, maar het was geen sportdag ofzo.

groet, Mamvantwee

P

P

27-04-2013 om 09:43

Niets aan

Ik had er veel van verwacht (kinderen werden met bus opgehaald en gebracht naar een door de gemeente georganiseerd evenement met muziek etc) maar er was niets aan volgens mijn zoon. De muziek stond veel te hard en was niet leuk en de enige beweging die ze hadden was bij de polonaise en vervolgens krijgt hij een diploma van WA over 'beweging'.

Deels binnen, deels buiten

Bij ons op school was er wel veel georganiseerd. Na het ontbijt zijn ze voor de opening het schoolplein opgegaan waar groep 7/8 spontaan(?) een flasmob deed op het landelijke(?) openingsnummer. Daarna waren er verschillende workshops waar de kinderen zich van te voren voor 2 konden inschrijven. Korfbal, karate, vollybal, springkussens, zumba, kledingrace, ritmische gym, judo, turnen, hiphop, streetdance, twirl..... Deels was het binnen, deels buiten.
Er waren veel ouders/ grootouders die meehielpen bij workshops, ook leerlingen van de sportklas van een middelbare school, sportverenigingen uit de buurt.
Hier was het echt een dag met beweging, en deze dag vervangt dan ook de sportdag die in juni gepland stond.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-04-2013 om 11:20

Binnen

Eerst ontbijt hier in de klas, daarna opening op het plein. En vervolgens zou er sport en spel zijn voor de onderbouw op het plein en voor de bovenbouw op het veld tegenover school. De jongsten zijn naar binnen gegaan, de oudsten wel naar buiten, tot het echt te nat werd. Aan het eind van de ochtend was er een sponsorloop, maar die is verzet naar de maandag na de vakantie, want het was echt veel te nat. Ben blij dat ze dat gedaan hebben.

Sneeuwitje

Lie

Lie

27-04-2013 om 14:14

Hier

Hier was het vooral binnen. De kinderen hebben een gezamenlijke dans ingestudeerd (het landelijke nummer, vermoed ik), en daarna nog per 3 klassen een eigen lied. Er is voldoende bewogen, maar ook nog wel wat gewone les gegeven.

Ik vind het wel een gemiste kans dat ze de kinderen allemaal zo'n synthetisch shirt hebben meegegeven, ik denk niet dat dat hier nog uit de kast komt (misschien dinsdag?) terwijl de opdruk best leuk is. En ze kregen een mok.

Hoofddorpse

Hoofddorpse

27-04-2013 om 15:58

Hier

Als ik P zo hoor moeten we misschien toch blij zijn dat onze school niet meedeed. Onze school koos ervoor om woensdag de koningsspelen te doen (waarom? Geen idee). Maar achteraf was het een heel goed idee. Het weer was prachtig dus ze hebben heerlijk buiten vanalles gedaan. Vrijdag wel het ontbijtje en wat leuke dingen gedaan die ochtend. Hier was het dus wel geslaagd.

Tango

Tango

27-04-2013 om 22:05

Nat

Hier gingen de kinderen gewoon naar buiten voor de oud-hollandse spelletjes. Echt oud-hollands waren ze hoor: zaklopen, koekhappen, hinkelen etc. Verbaasde me er nog over dat de kinderen het zo leuk vonden. Ik hielp zelf mee en heb echt staan koukleumen. De optocht die ze daarna door de wijk zouden lopen hebben ze maar afgelast. Was wel jammer voor de ouders met jongere broertjes en zusjes die hier speciaal voor naar school waren gekomen en nu maar op de gang een kopje koffie moesten drinken.
De kinderen vonden het overigens allebei erg geslaagd. Vooral het t-shirt viel erg in de smaak. Dochter (12) liep er vandaag nog in.

GS

GS

27-04-2013 om 23:46

Ook nat

School had het simpel gehouden door alleen een wielerronde te organiseren rond school en wat dingen op het schoolplein. De kinderen zijn zeiknat geregend maar ze waren toch heel enthousiast. Het was een leuke dag!

Hier

bij beide kinderen naar binnen verplaatst. Bij de oudste op school stond 's morgens eerst ontbijt gepland en daarna per bouw op de speelpleinen de dans instuderen en deze aan het eind van de ochtend aan de ouders te laten zien. nu zijn de dansen per klas ingestudeerd en zijn de dansen binnen aan de ouders getoond. Eerst groep 1 t/m 4 in de aula en de ouders op het podium. Daarna groep 5 t/m 8. Kinderen vonden het helemaal geweldig dat de ouders op het podium stonden!!!
's middags zouden de klassen al een eigen programma hebben.

Dochter (andere school) is begonnen met ontbijt. Daarna een spelcircuit, was buiten gepland, maar is nu binnen gedaan, in elk lokaal een spel. 's middags een filmpje met de klas gekeken en kinderen mochten tekenen/ knutselen als ze dat wilden.

Pham

P

P

28-04-2013 om 15:59

Lie?

"Ik vind het wel een gemiste kans dat ze de kinderen allemaal zo\'n synthetisch shirt hebben meegegeven, ik denk niet dat dat hier nog uit de kast komt (misschien dinsdag?) terwijl de opdruk best leuk is."

Synthetisch? Hier was het toch echt 100% katoen maar waarom mijn zoon met zijn 160 cm een 128 maatje kreeg is mij een raadsel. Hier ook geen mok...

oh oh!

oh oh!

28-04-2013 om 16:32

Kinderen onderkoeld geraakt

Hier koningsspelen ook buiten, en begeleid door een eigenzinnig stelletje leerkrachten. Is me al vaker opgevallen dat er gewoon slecht op de kinderen gelet wordt, ik kan het niet anders zeggen.

Zeven kinderen zijn onderkoeld geraakt en door EHBO-medewerkers in zo'n folie-vel afgevoerd en opgewarmd.

De EHBO heeft toen besloten dat de school niet meer buiten verder mocht. De kinderen zijn naar school gelopen, en hebben verder 's middags in de gymzaal spelletjes gedaan.

Het was weer heel bijzonder......

Zoon vond het allemaal wel interessant, geloof ik

Oh Oh!

Mussie

Mussie

28-04-2013 om 17:21

Onderkoeld!?

Nou jaaaaa! Mag ik zeggen dat ik dat heel eigenaardig vind? Wat is er slecht opgelet dan zeg.

Lie

Lie

28-04-2013 om 18:26

Ja, knettersynthetisch. De samenstelling staat er niet in, alleen een labeltje in de nek (L, lijkt op 140). Er is 100% zeker geen katoenplantje bij in de buurt geweest... Heel jammer, ik had veel liever katoen gehad!

De mok is volgens mij een cadeau namens de gemeente of misschien van het schoolbestuur. Er staat in elk geval geen reclame op

P

P

28-04-2013 om 18:48

Vreemd

Raar dat ze dan verschillende shirtjes hebben laten maken!

Vic

Vic

28-04-2013 om 20:52

Synthetisch

Hier ook een synthetisch shirtje, zonder wasvoorschrift of samenstellingslabeltje. Dochter is er erg aan verknocht, ze draagt het al een paar dagen en wil het morgen weer aan

Toke

Toke

28-04-2013 om 20:57

verschillende shirtjes

Ik zag 's middags bij zwemles ook allerlei verschillende kwaliteiten shirts. Ik snap dat wel. Er moesten 1,3 miljoen shirts gedrukt worden; dan halen leveranciers alles uit de kast wat maar beschikbaar is.

Fiorucci

Fiorucci

28-04-2013 om 21:42

Overal en nergens

De shirts zijn inderdaad overal en nergens besteld. Ik zag een reportage op tv over het drukken van de shirts, daarin vertelde men dat er in Europa waarschijnlijk op dat moment geen oranje shirt meer te koop was..

Tango

Tango

28-04-2013 om 22:04

Shirts

Hier zijn ze ook synthetisch, beetje van die stof waar zoons voetbal-shirts ook van gemaakt zijn. Mijn kinderen vinden dat dus lekker zitten. Ik ga daar dus niet over klagen. Je krijgt het toch gratis? Heb ze nog niet gewassen dat komt wel na dinsdag. Dochter wilde niet dat ik haar shirt in de was deed want dan werd het lelijk, zei ze. Misschien heeft ze wel gelijk.
Overigens kregen ze hier ook een mok en zelfs een theelepeltje. Dat laatste vonden ze overigens maar raar want zoon drinkt geen thee, dochter wel maar zonder suiker
Hier gelukkig geen onderkoelde kinderen. Dat is wel heel erg hoor!

sinas

sinas

28-04-2013 om 22:19

Hier gewoon katoen

en een mok, die kwam van de stichting van de scholen.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-04-2013 om 22:23

Tshirts

In het jeugdjournaal was laatst ook een reportage over de shirts, ook in China is er geen oranje shirt meer te vinden. Hier hebben ze ook een synthetisch shirt gekregen, en ik zag vanmiddag een kind met een katoenen shirt. Pech gehad, ik had ook liever katoen, maar her geeft niet. Ik vind het een leuke actie dat alle kinderen zo'n shirt hebben gekregen en m'n kinderen zijn er erg blij mee.

Lie

Lie

28-04-2013 om 22:48

Klagen

Ik klaag niet want er liggen zat t-shirts in de kast van mijn kinderen en in allerlei kleuren. Maar ik vind het zonde om een shirt te laten maken, bedrukken en verspreiden dat van zo'n kwaliteit is dat het niet meer gedragen gaat worden. En dan hoop ik maar dat het in elk geval kinderarbeidvrij is!

Misschien dat het dinsdag nog even uit de kast komt? Daarna kan het mooi naar zolder. En omdat het geheel synthetisch is kan ik het over 30 jaar, als Amalia koningin wordt, zo goed als nieuw bij m'n kleinkinderen aandoen

Tijgeroog

Tijgeroog

28-04-2013 om 22:58

Lie

Meen je dat? Ik vind katoen ook fijner, maar ondanks dat gaat het hier echt wel vaker gedragen worden hoor. Ik denk dat ik ook ruzie zou krijgen met de kinderen als ik het naar zolder verban.

Lie

Lie

28-04-2013 om 23:18

Ja, ik weet vrij zeker dat mijn kind het shirt niet meer gaat dragen. Van mij mag het wel hoor, maar ik kan hem geen ongelijk vinden dat hij het niet prettig vindt zitten. Het heeft trouwens ook een waanzinnig brede hals, dat helpt ook al niet.

Ik heb zelf nu een 100% polyester shirtje aan, maar dat is net katoen om te zien en te voelen, dus het is zeker niet zo dat we alleen maar katoen dragen hier (of geitenwollen sokken )

Wel leuk

Bij ons ging groep 3-8 na het ontbijt naar het sportveld maar kwam eerder terug vanwege het weer. Niet heel veel geklaag gehoord, wel van mijn zoon maar die heeft snel koude handen buiten en was zijn handschoenen vergeten. Maar niemand ondekoeld of zo hoor, hadden die kinderen misschien alleen een t-shirt aan of zo?

Voor groep 1-2 hadden we na de landelijke aftrap in een lokaal, een spelcircuit binnen georganiseerd (er was 1 spel buiten op het plein maar dat hebben we gewoon ook binnen gedaan). Dat was echt heel erg leuk, kinderen hebben niets gemerkt van het slechte weer en erg genoten van de spelletjes.

De ontbijtspullen die over waren zijn naar gezinnen gegaan die het financieel niet breed hebben. Initiatief van een collega.

Shirts

Zouden die nog ergens verkrijgbaar zijn? Mijn kids zouden ze erg leuk vinden...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.