Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

19-09-2013 om 18:04

Kaartjes one direction. Op een schooldag

Mijn brugklasser is fan van one direction en wil al heel lang naar een concert van one direction. Vandaag werd bekend gemaakt dat ze op 24 juni een concert geven om 18.00uur in Amsterdam. Nu is mijn dochter helemaal hyper en wil graag dat we kaartjes voor haar kopen ik ben geneigd die kaartjes te geven alleen zit ik met het volgende het concert is om 18.00 op dit moment heeft ze op dinsdag tot 17.00 school dan zouden we met geen mogelijkheid op tijd in Amsterdam zijn om naar het concert te gaan.
Ik zit nu in het dilemma laT ik haar wel of geen kaartjes krijgen. Ik neem aan dat school geen toestemming haatgevoel om haar eerder weg te laten gaan voor een concert. Stiekem heeft geen zin want zoiets kan ze echt niet voor zich houden. Natuurlijk bestaat de kans dat ze tegen die tijd een ander rooster heeft meer daar kan ik niet ban uit gaan
Wat zOuden jullie doen???
Overigens is de kans nog veel groter dat het probleem van zelf wordt opgelost omdat het misschien helemaal niet lukt om aan kaartjes te komen.

Lotto

Lotto

19-09-2013 om 18:13

begint het ook echt om 18 uur?

Of is er nog een voorprogramma?
Meestal gaan eerst de deuren open. Dan een voorprogramma en voor het echt begint is het misschien al 20 uur.
Maar dat is mijn ervaring met rockconcerten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een concert zo vroeg begint.
Waar spelen ze?
En inderdaad het zal wel lastig zijn om aan kaarten te komen...

pooh bear

pooh bear

19-09-2013 om 18:19

Amsterdam arena

Er staat niet echt iets over het voorprogramma. Mijn ervaring is ook dat concerten later beginnen maar met dit soort concerten werkt dit anders het zou best kunnen dat ze vanwege de jonge leeftijd van de bezoekers toch echt om 18.00 beginnen
Het concert is in de Amsterdam Arena

Dalarna

Dalarna

19-09-2013 om 18:58

later

Ik geloof niet dat het om 18 uur begint omdat Justin Bieber ook pas om 20:00 zou beginnen en vervolgens om 22:00 uur kwam. Kijk even na hoe laat ze begonnen bij het vorige concert.

Overigens is mijn ervaring dat een VO school makkelijker vrij geeft dan een basisschool en he het is eind van het jaar, hebben ze nog wel lessen dan? Hier is het de laaste 2 wk al zo ongeveer helemaal klaar en daarvoor nog een toetsweek.

Dalarna

Dalarna

19-09-2013 om 18:58

later

Ik geloof niet dat het om 18 uur begint omdat Justin Bieber ook pas om 20:00 zou beginnen en vervolgens om 22:00 uur kwam. Kijk even na hoe laat ze begonnen bij het vorige concert.

Overigens is mijn ervaring dat een VO school makkelijker vrij geeft dan een basisschool en he het is eind van het jaar, hebben ze nog wel lessen dan? Hier is het de laaste 2 wk al zo ongeveer helemaal klaar en daarvoor nog een toetsweek.

kaatje66

kaatje66

19-09-2013 om 23:14

wel vrij.

Onze kinderen vorig jast in de derde gongen naar concert. Mochten eerder weg maar moesten wel van dit verslag een ckv verslag schrijven....

pooh bear

pooh bear

20-09-2013 om 07:45

vorige keer

wat ik op google kan vinden is dat ze vorige keer om half 8 begonnen.
Op de site van de Arena staat nu 18.00 als tijd. Of het dan echt begint weet ik niet. Ik denk dat ik ze maar ga bellen.

Gewoon doen

Ik zou in elk geval proberen kaartjes te kopen. Dan ga je daarna kijken of het ook lukt om te gaan, Wat anderen al zeiden: tegen die tijd gebeurt er niet zoveel meer op school zodat ze gewoon kan gaan of makkelijk vrij krijgt, of haar rooster is inmiddels aangepast. Het duurt nog 9 maanden voor het zover is. Kan dochter toch niet gaan, dan raak je die kaartjes makkelijk kwijt (aan mij bijvoorbeeld als het mij niet lukt om aan kaarten voor mijn dochter te komen).

Het lijkt me frustrerender voor je dochter als blijkt dat ze wel had kunnen gaan maar je destijds geen kaarten hebt gekocht, dan dat je kaarten hebt en ze onverhoopt niet kan gaan.

skik

pooh bear

pooh bear

20-09-2013 om 09:20

We gaan het maar proberen

Ik denk dat je gelijk heb. We gaan zaterdag eerst maar eens kijken of het lukt om aan kaartjes te komen.
Helaas heb ik geen American Express kaart want daarmee heb je voorrang.
Ik heb geen idee hoe het aan het eind van het schooljaar is. Wel is het zo dat ze bij ons als laatste vakantie hebben volgend jaar. Dus ze moet nog wel een paar weken.
Ondertussen ben ik erachter dat het voorprogramma echt om 18.00 uur begint. Het is nog niet bekend hoe laat 1D zelf begint.
Maar als we zit plaatsen nemen zouden we zelfs na het voorprogramma kunnen komen.
Dochter wil overigens liever veldkaarten. Maar wij denken dat het voor haar beter is om zitplaatsen te nemen.

Jillian

Jillian

20-09-2013 om 12:50

Voor een keer

Van mij zou het voor een keer wel mogen. Ze zou best van mij een paar uur mogen missen als haar grote idolen komen optreden. Dit is natuurlijk een unieke gelegenheid voor haar en ik kan me voorstellen dat ze hier heel graag bij zou willen zijn. Voor een keer een uurtje school missen is echt geen ramp. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze dan moet nablijven of die uren moet inhalen als ze geen toestemming van de school krijgt. Als ze dat er voor over heeft lijkt het me niet zo'n punt als ze een keer een paar uurtjes mist. We hebben allemaal vroeger toch wel eens gespijbeld?

Katniss

Katniss

20-09-2013 om 13:21

Oei

Ik zit me nu helemaal schuldig te voelen omdat mijn puber niet op een schooldag (in de proefwerkweek) naar haar favoriete Youtubers mag, die maar een keer naar Nederland komen en nu is haar leven verpest. Allemaal omdat haar moeder geen vrij wil nemen op haar drukste werkdag van de week, omdat ze dat niet eens voor haar kind over heeft.

pooh bear

pooh bear

20-09-2013 om 17:35

Nog een vraag

We hebben besloten dat ze mag gaan.
Nu nog aan kaartjes zien te komen.
Alleen haar vriendin mag ook en nu willen ze het liefst met zijn tweeën gaan zonder ouders. Tegen de tijd van het concert is ze 13 zouden jullie twee meiden van die leeftijd alleen naar een concert laten gaan???? Zelf had ik gedacht met haar mee te gaan. Maar ik begrijp ook wel dat het veel leuker is zonder je moeder.

koekje

koekje

20-09-2013 om 17:44

Nee

Ik zou twee meiden van 13 nooit samen naar een massaal concert laten gaan.
Mensenmassa's zijn rare dingen. Vooral als het enthousiaste tieners zijn. Poeh! Ik zou mezelf verbijten (one direction, ieks), en zelf ook mee gaan. Dan maar op een afstandje van die meiden staan en net doen of je er niet bij hoort.

pooh bear

pooh bear

20-09-2013 om 18:13

Zitplaatsen

Als ze dat al mogen moeten ze van ons wel zitplaatsen nemen.

Tineke

Tineke

20-09-2013 om 21:38

het kan best

Hier hebben kinderen ook weleens vrij gekregen voor een, voor hun, belangrijk concert. VO doet meestal niet zo moeilijk. Wel even oppassen dat het niet in een toetsweek valt.

Daantje50+

Daantje50+

21-09-2013 om 10:41

Gewoon doen

Het is een geweldige happening voor die meiden. Alleen gaan durfde ik wel aan met mijn dochter van 13 en haar vriendin. Wij zijn buiten blijven wachten. De zitplaatsen zijn toegewezen en er is veel beveiliging. Als je meegaat...oordoppen zijn geen overbodige luxe..echt niet.

O ja, sparen voor een shirt als herinnering.

niet doen, er komt nog wel een keer

het is nog hartstikke duur ook! Rare reacties hier, vind ik. School is toch verplicht? Je gaat toch ook niet je kinderen van school halen voor een dagje Efteling, ik noem maar wat?

En ik zou het zonde vinden om het voorprogramma te missen bovendien.

pooh bear

pooh bear

24-09-2013 om 10:48

School

Dochter heeft het zelf al aan school gevraagd. En haar mentor had gezegd dat het waarschijnlijk wel kan voor een keer. Ze moet die uren dan wel inhalen. Het gaat om 1 of 2 uurtjes dat ze eerder weg moet en mocht haar rooster tussentijds nog wijzigen is het helemaal niet nodig.

mamahippie

Naar de Efteling kan je zo vaak: in vakanties, het weekend of lekker rustig op een studiedag. One Direction komt niet zo vaak, zullen volgend jaar wel uit elkaar gaan ofzo en pooh's tienerdochter is nu op het hoogtepunt van haar fangirlness. Dan denk ik: ach, die twee uurtjes school die ze mist voor die ene keer.

Fijn pooh, dat school coulant is.

skik

pooh bear

pooh bear

24-09-2013 om 13:46

skik

Dat is zeker fijn. Ik vind het toch een stuk fijner als ze gaat met toestemming van de school dan kan ze de volgende dag ook gewoon aan iedereen vertellen dat ze bij 1D is geweest.

Knurf

Knurf

25-09-2013 om 13:57

hier wel

hier twee meiden van 11 en 12 die naar One Direction gaan, maar wij moeders gaan mee. Zitplaatsen, want die ene is niet zo groot en ik wil dat ze wel iets kan zien.

School zal de volgende dag wel een drama zijn, maar ach.

krin

krin

25-09-2013 om 21:45

Nee joh

De volgende dag zweeft ze

Knurf

Knurf

26-09-2013 om 07:38

pffff

hier in de straat gisteravond een hele horde gillende meiden. Allemaal meiden die op een of andere manier beslag hebben weten te leggen op een American Express card (net als wij dus en iedereen laten weten dat ze KAARTJES HEBBEN VOOR ONE DIRECTION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Wel grappig dat enthousiasme.

Ik vroeg nog wat ze gingen doen als ze One Direction over negen maanden helemaal niet leuk meer zouden vinden. Het duurt immers nog even tot het 24 juni is!
Of ik soms gek was geworden, dat gebeurde nooooooooit, One Direction was voor altijd!
LOL

pooh bear

pooh bear

26-09-2013 om 08:43

Hier ook

Hier begon dochter ook te gillen toen ik haar gisteren vertelde datvhet was gelukt om aan kaartjes te komen. (Dankzij het forum)
Leuk hoor dat ze zo enthousiast kunnen zijn. En als ze over 9 maanden niet meer wil raken we die kaartjes wel weer kwijt.

Linda

Linda

26-09-2013 om 08:56

Ook blije dochter - maar dure grap voor haar!

Ik heb ook een blije dochter (en vriendinnen) die gisteren kaartjes hebben bemachtigd met Amercan Express. Wel hele dure VIP-kaartjes (165 euro) en ze moet het bijna helemaal zelf betalen (niet omdat wij het niet kunnen betalen maar omdat zij moet voelen wat haar keuze haar kost).

Maar met haar spaargeld komt ze al een heel eind (geeft zakgeld nauwelijks uit en heeft evt. nog wat op spaarrekening) en krijgt bovendien nog verjaardagsgeld over een tijdje. Bovendien wil ze nu dingen gaan verkopen waar ze niets meer mee doet en heitjes voor een karweitje gaan doen. Ik vind het prima, als zij het zoveel geld waard vindt mag ze het eraan uitgeven.

En ik ben ervan overtuigd dat de liefde voor 1D over 9 mnd nog niet over is .

pooh bear

pooh bear

26-09-2013 om 11:06

linda

Zulke dure kaartjes hebben wij maar niet genomen. Ik had ze wel gezien maar hier zijn we voor de normale zitplaatsen gegaan.
Wel leuk dat jou dochter er helemaal voor gaat en het kaartje zelf bij elkaar spaart.

Tango

Tango

27-09-2013 om 21:21

Duur

Zijn dit nou eigenlijk normale prijzen voor concerten? Ik vind het echt vreselijk duur. Volgens mij zag ik dat ze vanaf 99 euro gaan of was het nou 129? Wat een bedragen!
Hier vindt dochter 1D best leuk maar wil er zeker niet zo'n groot bedrag voor neertellen en ze zal het toch echt zelf moeten betalen want ik doe dat dus niet. En 2 kaarten (stel dat ik zelf mee zou gaan) al helemaal niet.
Vind het wel een beetje sneu dat er zoveel geld voor gevraagd wordt. Dat kunnen kinderen van die leeftijd toch niet betalen?
Ik weet nog dat ik zelf naar Michael Jackson ging toen ik 15 was. Je betaalde toen 55 gulden. Dat vond ik al heel veel geld maar dit is gewoon niet te vergelijken. Of zie ik dat nou verkeerd?

Knurf

Knurf

27-09-2013 om 21:25

nee joh

die 165 euro is een speciale VIP-card met extra's. Een extra goede staanplaats, je mag een kwartier eerder naar binnen dan fans met een gewone concertkaart, je krijgt een merchandise item en een souvenir tour laminate of VIP pas.

De normale kaartjes kosten tussen de 35 en 65 euro, afhankelijk van de rang.

De bedragen van 129 zijn van onder andere gogotickets, een louche ticketservice die extra geld rekent (en niet eens de garantie biedt dat je echte kaartjes krijgt).

Tango

Tango

29-09-2013 om 15:32

Dat valt dan wel mee

Heb ik zeker niet goed gekeken?! Dochter zei zonet ook dat ze 60 euro waren. Ze gaat nu misschien toch nog met een vriendin mee en haar moeder. Moet het dan wel grotendeels zelf betalen maar dat vond ze goed. Geen idee of ze nog kaarten kunnen krijgen natuurlijk.

Puck

Puck

01-10-2013 om 13:53

Nee Tango

Via allerlei wazige boekingssites zijn de kaarten een stuk duurder. Als je ze via de officiele kanalen koopt dan waren ze vanaf 35 euro tot ik meen 65 euro, iedere keer met een tientje oplopend. Inclusief alle handlingkosten ben ik nu voor 2 kaarten 120 euro kwijt. Nog een kwak geld, maar ach, kind heeft nu een mooi verjaardagscadeau volgende week.
En nu nog kaarten krijgen wordt erg lastig. Beide concerten zijn alleen nog maar enkele zitplaatsen te krijgen, niet meer naast elkaar.

mar

mar

27-05-2014 om 11:49

Kaartjes over 2014

Ik heb nog kaartjes over voor One Direction op 25 juni 2014 in de Amsterdam Arena. Het zijn staanplaatsen voor in het groene vak. Als er geïnteresseerde zijn, doe je mij hiermee een groot plezier aangezien ik zelf niet kan met de kids. De kaartjes zijn 55 euro per stuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.