Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Juf lijkt weinig empathie te tonen?

Beste lezers, ik moet even me hart luchten. 

Vandaag haalde ik mijn kind van net 5 jaar oud van school. Toen we al onderweg naar huis waren, vertelde hij mij dat zijn vinger tussen de deur is gekomen. Het zag er ook dik en rood/blauw uit niet fijn dus.
Hij vertelde ook dat hij van de juf gauw op ze plek moest gaan zitten en je moeder zal je straks wel troosten. het gebeurde ook net voordat de kinderen naar huis zouden gaan.  

Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd ben en eigenlijk snap ik het niet zo goed. Misschien overdrijf ik wel, maar ik had toch iets anders verwacht. 

Hoe zouden jullie met zo een situatie omgaan? Is dit een normale reactie van de juf of mag ik wel wat meer empathie verwachtten? 

Voor nu heb ik me kind gerustgesteld en er niet teveel aandacht meer aan gegeven. Hij is al blij met een leuke pleister erop 😊
Alleen ik zit er een beetje mee en ben echt benieuwd naar jullie kijk hierop.

Alvast bedankt! 


Als je ermee zit, dan raad ik je aan om in gesprek met de juf te gaan.
Zij weet precies wat er gebeurd is. 

Vraag eerst de juf wat er precies gebeurd is. 

Welke reactie had je van de juf verwacht? Welke acties had ze moeten ondernemen in jouw ogen?

Konkonie

Konkonie

26-10-2021 om 21:45 Topicstarter

Ik dacht zelf aan even troosten😉

Ik zou het even bij juf navragen, of het wel echt is gegaan in de volgorde zoals kind zegt. En als dat het geval is dan mag je idd best van juf verwachten dat ze even troost/koud doekje aanbiedt oid 

Als het echt dik en rood is zou ik het wel leuk vinden als de juf het kind even de vinger onder de kouwe kraan laat houden.
Maar misschien was het in het moment niet helemaal duidelijk wat er gebeurd was, en stuurde ze daarom je zoontje terug naar zijn stoel.

Ja, het is wel erg makkelijk: ze had op zijn minst even kunnen kijken(Hoewel je direct erna niet veel ziet misschien was dat het geval) en hem naar de koude kraan kunnen sturen. 

Konkonie

Konkonie

26-10-2021 om 22:05 Topicstarter

Caro_ schreef op 26-10-2021 om 21:55:

Als het echt dik en rood is zou ik het wel leuk vinden als de juf het kind even de vinger onder de kouwe kraan laat houden.
Maar misschien was het in het moment niet helemaal duidelijk wat er gebeurd was, en stuurde ze daarom je zoontje terug naar zijn stoel.

Het zou heelgoed kunnen dat de juf niet had geweten dat zijn vinger echt tussen de deur is gekomen. En ja het gebeurde ook vlak voordat de kindjes naar huis moesten gaan. Dan is de juf ook bezig met de hele groep☺️

Dank voor je reactie, het is al een stuk rustiger in me hoofd 🙈

ik zou het even navragen als je ermee zit. 
kinderen zijn er heel goed in om de nuances in een verhaal een beetje te verleggen, of enige belangrijke details achterwege te laten
Of je laat het zitten. Kan ook nog.

Nee

Nee

26-10-2021 om 22:32

Het hangt misschien ook wel van je kind af. Kinderen die snel huilen lokken eerder troostreacties uit dan kinderen die zich wat minder uiten. Misschien leek het niet zoveel voor te stellen. 

Konkonie

Konkonie

26-10-2021 om 22:51 Topicstarter

Dank jullie wel, voor de nuchter kijk en feedback hierop😊
Ik zat er even erg mee, maar heb jullie reacties gelezen en het is idd zo dat ik beter even bij de juf kan navragen hoe en wat. 

Maar voor nu zijn jullie reacties helend genoeg🙏😉en laat ik het gewoon voor wat het is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.