KerryHouse
13-08-2021 om 15:26
Infinity College
Er bestaat hier interesse in het Infinity College. Een soort betaalbaarder particulier onderwijs waar staatsexamens worden gedaan. Helaas is er nog weinig te vinden omdat de school vrij nieuw is. Iemand die ervaring heeft? Is deze school het prijskaartje waard?
Daglichtlamp
28-08-2024 om 17:08
Of school wel of geen eigen examens af mag nemen is ook van te voren bekend. Ik zou inderdaad nooit kiezen voor staatsexamens. Mijn advies zou zijn sprokkelen van vakken via de VAVO. Een veel goedkopere route, gewoon normaal examen, en hier was de begeleiding in elk geval prima. Je bent nu wel een beetje laat, het schooljaar is op meeste plekken al begonnen.
Johanna64
28-08-2024 om 20:00
Beste Ananiem2023
U heeft helemaal gelijk. Ik ben erin getrapt omdat ik dacht dat de afgelopen jaren beginnersfouten waren. Ik zwichtte voor de geweldige gelikte reclame, en de kleine klassen en omdat ik dacht dat er veel aandacht en begeleiding en controle zou zijn voor mijn zoon met zijn ADHD. De reguliere school waar mijn zoon eerst op zat was qua organisatie en onderwijs inderdaad stukken beter dan Infinity, maar had wel grote klassen. Ik had nooit gedacht dat Infinity zo laks kon zijn met het afnemen van toetsen in het eindexamenjaar en niet de voortgang en het kennisniveau van de leerlingen zou controleren. Dat verwacht je toch niet van een leraar en een onderwijsorganisatie?
Echt superstom van mij. De VAVO is inderdaad een veel betere optie, die geeft ook het dubbele aantal meer lesuren per vak dan Infinity.
Voor mijn zoon is het te laat maar ik wilde met mijn review graag zoveel mogelijk ouders waarschuwen zodat ze niet dezelfde fout maken als ik. Ik wilde deze review zo goed mogelijk onderbouwen met voorbeelden..
Izza
28-08-2024 om 22:42
Bedenk dat al dit soort bijzondere vormen van onderwijs er zijn met een reden. Leerlingen kunnen door uiteenlopende problemen niet meekomen op regulier onderwijs. Voor ouders met heel veel geld koop je dan een super strakke begeleiding. Het examen blijft natuurlijk hetzelfde.
Punt is alleen dat al die individuele aandacht. Alle extra uren en persoonlijke begeleiding volledig wegvalt op een vervolgopleiding. Zeker op hbo/wo. En daar gaat het heel vaak fout.
Cato45
29-08-2024 om 09:07
Johanna64 schreef op 28-08-2024 om 20:00:
Beste Ananiem2023
U heeft helemaal gelijk. Ik ben erin getrapt omdat ik dacht dat de afgelopen jaren beginnersfouten waren. Ik zwichtte voor de geweldige gelikte reclame, en de kleine klassen en omdat ik dacht dat er veel aandacht en begeleiding en controle zou zijn voor mijn zoon met zijn ADHD. De reguliere school waar mijn zoon eerst op zat was qua organisatie en onderwijs inderdaad stukken beter dan Infinity, maar had wel grote klassen. Ik had nooit gedacht dat Infinity zo laks kon zijn met het afnemen van toetsen in het eindexamenjaar en niet de voortgang en het kennisniveau van de leerlingen zou controleren. Dat verwacht je toch niet van een leraar en een onderwijsorganisatie?
Echt superstom van mij. De VAVO is inderdaad een veel betere optie, die geeft ook het dubbele aantal meer lesuren per vak dan Infinity.
Voor mijn zoon is het te laat maar ik wilde met mijn review graag zoveel mogelijk ouders waarschuwen zodat ze niet dezelfde fout maken als ik. Ik wilde deze review zo goed mogelijk onderbouwen met voorbeelden..
Wat ellendig om te lezen. Ik vind dat je heel goed kunt uitleggen wat er mis is gegaan. Heel veel succes voor jullie en voor je zoon.
Johanna64
29-08-2024 om 14:34
Dankjewel Cato45. Hopelijk lezen andere ouders wel ouders.nl/forum. Ik wist niet van het bestaan ervan.
Hsp
16-09-2024 om 20:53
Ons kind heeft ook op Infinity gezeten en kwam daar, door de lockdowns en vele uitval van lessen en leerkrachten op de vorige school, met al een flinke achterstand op deze school. Ons kind deed het verder prima op de vorige school voor zover er werd getoetst en les werd gegeven. Door verhuizing en andere redenen is ons kind vorig jaar in 4 vwo als 14 jarige begonnen. Door ziekte van ons kind en helaas toch weer veel uitval van leerkrachten etc had ons kind eind vorig jaar bedacht om dan verder te gaan met 5 havo. Helaas herken ik bovenstaande verhaal van mijn zoon, maar had hij geluk dat hij bij een goede mentor zat en door zijn taakgerichtheid en topsport kon hij met minimale uren (max 24 uur pw) het toch redden. Er werd amper getoetst , we hadden geen idee waar het kind stond maar ze waren superpositief en gaven hoog over het kind op. Hij zou hoge ogen scoren op de examens, zeker bij de mondelinge…. Wij hadden ernstig onze twijfels. Kind net 16 werd met de voeten weer op aarde gezet na de examens. Het kind was totaal niet voorbereid op de examens en vooral niet op de mondelinge examens. Het kind heeft de havo met 2 herexamens gered, maar dat geldt voor een heleboel andere kinderen van het infinity niet. Cijfers waren bedroevend voor wat hij zou kunnen. De afdelingsleider verstopte zich eigenlijk of ontweek ons omdat hij de tijdsverlenging waar ons kind recht op had niet had aangevraagd, zo triest. Het is de mentor die het gered heeft tijdens de herexamens. Er was bijles nodig in de zomervakantie om de hiaten weg te werken om zo alsnog de havo te kunnen halen. Het is dat ons kind eigenlijk erg goed kan leren en taakgericht is, maar infinity is absoluut niet wat het belooft te zijn.
EvansDesiree
20-09-2024 om 10:10
Ik denk dat het ervan afhangt: als je kind niet floreert in volle klassen en schoolfabrieken lijkt het me zeker het bekijken waard.
MamaE
20-09-2024 om 10:43
EvansDesiree schreef op 20-09-2024 om 10:10:
Ik denk dat het ervan afhangt: als je kind niet floreert in volle klassen en schoolfabrieken lijkt het me zeker het bekijken waard.
Nou, blijkbaar niet. Blijkbaar is er nauwelijks les en de begeleiding ondermaats. Ik lees hier alleen maar drama verhalen. Voor dat geld kun je ook een LOI of NHA cursus volgen voor de middelbare school en staatsexamens afleggen. Je moet dan wel zelfdiscipline hebben, maar dat moet op deze school blijkbaar ook want er wordt tussendoor niet getoetst of bijgehouden hoe ver je bent.
Voor mij zijn alle wegen naar een diploma (behalve fraude) prima als dat bij je past.
Maar voor een bepaald bedrag mag je ook verwachtingen hebben van de kwaliteit van de begeleiding.
Johanna64
26-09-2024 om 22:47
Izza schreef op 28-08-2024 om 22:42:
Bedenk dat al dit soort bijzondere vormen van onderwijs er zijn met een reden. Leerlingen kunnen door uiteenlopende problemen niet meekomen op regulier onderwijs. Voor ouders met heel veel geld koop je dan een super strakke begeleiding. Het examen blijft natuurlijk hetzelfde.
Punt is alleen dat al die individuele aandacht. Alle extra uren en persoonlijke begeleiding volledig wegvalt op een vervolgopleiding. Zeker op hbo/wo. En daar gaat het heel vaak fout.
Het is een groot misverstand om te denken dat je bij Infinity een super strakke begeleiding koopt. De begeleiding is zeer ondermaats en juist helemaal niet gericht op leerlingen die in het reguliere onderwijs niet mee kunnen komen. Lessen worden afgedraaid en er wordt geen rekening gehouden met de behoefte en het kennisniveau van de leerlingen. Infinity heeft geen idee waar een leerling staat omdat er nauwelijks getoetst wordt. Mijn andere zoon sprak gisteren een een docente Nederlands die staatsexamens afneemt. Deze docente moest examens van Infinity nakijken en bijna niemand slaagt. Haar letterlijke tekst: "Veel leerlingen gaan compleet onvoorbereid zo'n examen in.'
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.