Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

12-12-2012 om 21:30

Iemand bekend met sls lezen?

Vandaag zou ik gebeld worden door de juf over het lezen van Tangozoon. Door omstandigheden (ik moest plotseling weg) heeft man de telefoon aangenomen en verhaal van de juf maar half begrepen. Het schijnt dat ze op school gestart zijn met SLS lezen. Ik kan hier echter weinig van terug vinden wat dit inhoudt. Wel dat het geschikt is voor kinderen met dyslexie of andere leesproblemen. Heeft iemand er ervaring mee?
Ik ben overigens wel heel blij met hoe ze nu bezig zijn met het lezen van Tangozoon, maar hij loopt dus toch wel erg achter hoorde ik vandaag. De DMT toets M3 heeft hij gehaald, de avi-toets niet. Hij zit echter nu halverwege groep 4, toch wel zorgelijk vind ik. Ik begreep dat hij nu in een groepje gaat lezen met kinderen uit groep 3 en vraag me wel een beetje af wat dat met hem gaat doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

13-12-2012 om 20:57

Bedankt!

Pham, bedankt voor jouw link. Deze had ik nog niet gevonden. Er staat inderdaad wat meer informatie in. Verder geen andere ervaringen??
Zal toch maar eens op school verder gaan vragen.

P

P

14-12-2012 om 07:17

Tjonge

Wat vervelend toch achteraf dat ze jouw zoon hebben laten zitten...

Ik hoop in ieder geval dat het helpt.

Tango

Tango

14-12-2012 om 13:21

Ja, p

Helemaal mee eens. Dit alles was natuurlijk veel eerder aan het licht gekomen als hij direct naar groep 3 was gegaan. Dan was hij w.s. ook direct bij zijn huidige juffen gekomen die de boel dus niet laten versloffen maar alles uit de kast trekken om hem te helpen i.t.t. tot de juffen van vorig jaar.
Met rekenen gaat hij momenteel als een speer, doet gewoon alles mee met de rest van de klas, zit zelfs qua niveau al iets boven de rest van groep 4. Gisteren vol trots in de klas de tafel van 3 opgezegd. En vorig jaar zei de juf dus dat hij met rekenen ook niet mee kwam.
Maar dat kleuterverlengen, nee, dat is echt absoluut nergens goed voor geweest.

Jill73

Jill73

20-12-2012 om 11:04

Tips voor thuis oefenen

Hallo, onze zoon zit ook in groep 4 en heeft moeite met lezen (taal) en spelling. Heeft nu ook een onvoldoende op zijn rapport. De DMT toets score die in oktober was ook laag. Als ik op internet kijk is het sls lezen alleen voor op school en niet om thuis te oefenen. Nu hebben we ook een dochter van 9, en zij is thuis met typeles begonnen. Als onze dochter daarmee bezig is laten we onze zoon oefenen met taal en spelling. Hij mag dan zelf een werkje kiezen. We hebben Familiepakket van Ambrasoft op de computer, we hebben oefenstof van de juf gekregen, hij mag Mini Loco doen, daar is ook een speciaal boekje bij voor groep 4 Taal. Boggel Flas en op de ipod Klingo (lingo met 3,4 of 5 letters). Zo proberen we toch actief bezig te zijn met taal. Ik heb ook op internet naar Squla zitten kijken, je kunt het voor een maand proberen maar ik weet niet of het wat is. Veel oefenen met is volgens een vriendin het belangrijkst, maar het goede moment daarvoor vinden vind ik wel moeilijk.

Nog een thuisoefentip

Zoon doet taalzee, het zusje van rekentuin, een geweldig leuk programma, past zich aan aan het niveau van het kind. Maar het belangrijkste het is leuk om te doen.
Www.taalzee.nl
Het kost ongeveer 30 euro voor 2 jaar.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.