Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Huiswerk voor de volgende dag

Lavande

Lavande

08-01-2025 om 20:38 Topicstarter

Bedankt voor de reacties.

Helaas werken niet alle docenten op deze school met planners. Ik heb wel begrepen dat men daar naartoe wil, dus dat zou helpend zijn. 

Jongste is een langzame werker, daardoor krijgt ze in de les het maakwerk zelden af.

SuzyQFive schreef op 08-01-2025 om 17:17:

[..]

Maar 2 uur Engels?! Hoe dan? Ik weet alleen van scholen waar een les 60m is dat ze drie uur hebben maar twee uur is wel heel weinig. Of is het TTO?

Ja 2 uur, wel snelle slimme kinderen. Geen tto en lessen van 45 min (ihkv corona-achterstanden zelfs 40min afgelopen jaren). 

Lavande schreef op 08-01-2025 om 20:38:

Bedankt voor de reacties.

Helaas werken niet alle docenten op deze school met planners. Ik heb wel begrepen dat men daar naartoe wil, dus dat zou helpend zijn.

Jongste is een langzame werker, daardoor krijgt ze in de les het maakwerk zelden af.

Planners zijn niet altijd het summum trouwens, er kan dan ook heel veel niet meer. 

Mijn dochter krijgt per vak een studieplanner voor een heel trimester, daarnaast wordt het huiswerk meestal ook in de les opgegeven. Ik moet wel zeggen dat die studieplanner in de loop van de tijd nog wel eens verandert: een keer uitval en het klopt al niet meer helemaal. En soms schuift het huiswerk dan door, maar soms kan dat niet omdat er bijvoorbeeld een toetsmoment gepland staat dat niet zo makkelijk verzet kan worden, en het hoofdstuk gewoon af moet. Maar op zich zijn die planners wel een handige indicatie.
Van Magister wordt vrijwel geen gebruik gemaakt bij het opgeven van huiswerk, soms wel van Teams.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.