Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

14-05-2013 om 17:16

Hoe is het nu met de achtste groepers?

Afgelopen jaar is er een paar x een draadje geweest over onze 8e groepers.
Misschien is het leuk om te vertellen hoe het nu gaat.
Zijn ze aangenomen op de school van hun keuze? Zijn ze al druk aan de musical en ook zijn ze er aan toe om de basisschool te verlaten ?

Hier hebben we een school gevonden die perfect bij onze dochter past. Ze heeft al een x proef gedraaid en is aangenomen.
Ze heeft er best zin in maar ze vind het ook best spannend. Vooral om weer opnieuw te beginnen met vriendinnen te maken. (Ze is de enige van school die naar deze school gaat)
Om haar een klein beetje te helpen hebben we haar ingeschreven voor plezier op school.

Ondertussen hebben ze net voor de mei vakantie hun rol voor de musical gekregen. Maar ze zijn nog niet heel veel aan het oefenen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marieke

Marieke

14-05-2013 om 21:46

Mijn 8e groeper

Mijn dochter is op schoolkamp! Heel spannend, heel leuk en hier in huis is het heel stil. Ze heeft bij de musical niet de rol gekregen die ze wilde, ze ging voor de hoofdrol en heeft nu een kleine bijrol met, zoals ze dat zelf zegt, een belachelijke tekst. Gelukkig is ze aangenomen op de school van haar eerste keuze, de cito was net genoeg. Ze moppert op het vele huiswerk, ze krijgt iedere dag wel wat mee naar huis, vraagt zich af waarom het nodig is en stelt alles zo lang mogelijk uit. Komende dinsdag heeft ze haar spreekbeurt, volgens mij is die nog lang niet af? Afgelopen zaterdag hebben we 'de' schooltas al gekocht, de agenda krijgt ze van school: 'stom', want er zijn zo veel leuke agenda's.
Over twee weken horen we de klassenindeling en wordt ze op een zaterdagochtend op haar nieuwe school verwacht voor een eerste introductie.
Ze is enorm aan het veranderen en wij veranderen gewoon mee, hebben we een keuze? Maar ik vind het een leuke verandering, ze krijgt steeds meer een eigen mening, verandert fysiek ook: is het afgelopen jaar bijna 10 cm gegroeid!, krijgt heupen, maar is ook nog zo vaak een kind van 12 wat heerlijk op schoot kruipt, die vraagt of ik haar haar wil fohnen na het douchen 'want ik kan dat zo goed'. Die beslist NIET die schoenen wil, maar WEL die slippertjes en zich dan niet bedenkt hoe dat moet als het regent? Die categorisch weigert een regenpak aan te doen, maar vervolgens klaagt dat haar favoriete spijkerbroek nat is. Maar nog steeds niks van jongens moet hebben, make up wel interessant vindt, maar het te lastig vindt om te gebruiken. En met angst en beven het moment tegemoet ziet dat ze ongesteld gaat worden. Jakkes! Tussen servet en tafellaken in zullen we maar zeggen?

Tango

Tango

14-05-2013 om 22:32

En hier

Ontwikkelt dochter zich ook ineens snel op lichamelijk gebied. Vorige week een eerste bh-tje (ik moet eigenlijk bh zeggen van haar, want bh-tje is een achterlijk woord) gekocht. Niet dat het al echt nodig was, maar ze wilde graag. Af en toe is ze ook al lichtjes ongesteld, valt mee tot nu toe. Nu die groeispurt nog, want ze telt pas 1.47 m en dat is natuurlijk nog veel te klein.
Met scholen zijn ze hier blijkbaar nog niet zo ver als bij jullie. We weten nog niet of ze echt is aangenomen, gaan er vanuit van wel. Ze heeft 3 juli pas de kennismaking met haar nieuwe klas. Nou hebben wij dan ook pas laat vakantie hier.
Met de musical gaan ze deze week de rollen verdelen. Ik ben benieuwd of ze iets krijgt naar haar zin want een bijrolletje vindt ze maar niets. Ze kan ook best aardig toneelspelen, al zeg ik het zelf. Dus ik gun haar wel die hoofdrol
En kleding kopen, aargh! Ze wordt steeds kritischer. Merkloze slippers worden eigenlijk niet geaccepteerd, maar zelf wat geld bijleggen of uitgeven aan kleding, nou liever niet. Ze krijgt 20 euro zakgeld in de maand, dus zou toch moeten kunnen?! Maar ze is heel zuinig.
Morgen komt de schoolfotograaf en vanavond belde nog een vriendin op over hoe ze hun haar gingen doen en wat ze aan deden. Heb ik nooit eerder meegemaakt.
Op schoot kruipen is er hier niet meer bij trouwens, maar ze kan nog wel lekker met haar broertje spelen af en toe.
Hebben die van jullie ook al idolen? Dochter hier is helemaal weg van One Direction. De hele kamer hangt al vol met posters en daar geeft ze dus wel geld aan uit. Van alles wordt er verzameld: van gummen tot stickerboeken etc. Heel herkenbaar, want ik was vroeger ook zo))

Hier

mijn 8e groeper gaat stug door met school. er wordt nog gewoon les gegeven, alhoewel dat nu regelmatig wordt onderbroken om de musical te oefenen. Dochter heeft de rol gekregen die ze wilde. Bij de kleuters stond ze op het podium achteraan, een verlegen meisje met een zacht stemmetje. ze is nog steeds niet een 'populair' meisje die altijd vooraan staat maar ze vindt toneelspelen ontzettend leuk. Nu heeft ze toch een van de hoofdrollen en is ze door de juf gevraagd om ook in het zangkoortje te komen omdat ze een mooie stem heeft. Dochter glimt van trots!

ondertussen zijn ze ook bezig met EHBO waar ze binnenkort een examen voor krijgen, pas in juni gaan ze op kamp.

Door een hoge citoscore is ze met gemak aangenomen op de school van haar keuze, een wat kleinere school met de mogelijkheid om extra vakken te volgen als tekenen. past precies bij haar, we hebben er een goed gevoel over. In juni heeft ze een kennismakingsmiddag, en 's avonds mogen de ouders kennis maken!

Dochter is nog helemaal niet bezig met puberen of lichamelijke ontwikkelingen. ze is ook nog wat jonger, maar geen bh'tjes in de nabije toekomst, en nog geen idolen. Wel een duidelijke voorkeur voor kleding maar dat begon al toen ze 2 was en geen broeken meer aan wilde

In juni ga ik een dagje met haar winkelen voor schoolspullen. gedeeltelijk action (papier, geo's etc) maar ook naar de v&d....en daarna samen lunchen. Heb er zelf ook wel erg zin in!

wangi

wangi

15-05-2013 om 10:51

Onze

Onze 8-ste groeper lijkt er niet zo heel erg mee bezig te zijn alhoewel hij wel heel blij zal zijn als het vakantie is. Hij is wel toe aan iets nieuws. Groeien doet hij ineens heel hard. Was het altijd een kleintje, nu is hij ineens 1.60, nog niet groot maar een kleintje is het ineens niet meer, eerder een gespierde spijker
Hij is aangenomen op de school van keuze maar dat is in onze zuidelijke regio ook niet zo'n probleem, de scholen zitten niet overvol. Over een paar weken kennismaking met de nieuwe klas.
De musical, daar zijn ze druk mee. Leuke rol, geen grote maar dat wilde meneer ook niet. Beetje zingen, beetje toneelspelen, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Jullie zijn al actief wat betreft shoppen, dacht dat eens in de laatste week van de vakantie te gaan doen maar misschien moet ik dat toch maar eens naar voren schuiven. Ook hier zal het veel Action zijn, tas moet een schoudertas worden, hij wil absoluut geen rugtas.

Wat idolen betreft, dat is volgens meer een meisjes ding. Alle meisjes in de klas zijn One-Direction en Mainstreet fan en dat horen ze/we aan alle kanten. Posters, tweets, shirtjes, wordt iets meer mee gedweept dan dat de jongens doen met popsterren lijkt me.

En hier....

Dochter gaat de gymnasium masterclass doen waar ze heel graag heen wilde. Ben echt zo benieuwd of ze het aankan qua huiswerk enzo. Dat krijgen ze op onze basisschool naar mijn idee te weinig.

Op kamp is ze al geweest. Naar Texel waren ze. Groot succes en goede sfeer in de groep.

De sfeer in de klas is de laatste tijd echter wat minder. Hoor van dochter veel klachten over een boze juf (want kinderen zijn niet stil), leuke dingen worden voor straf dan maar overgeslagen. Beetje jammer zo op het eind. Als het zo door blijft gaan denk ik dat ik er maar even een praatje op school tegenaan ga gooien.

De rollen van de musical zijn hier ook bekend. Dochter is niet erg blij met haar rol. Maar goed, ze vind de muscial zelf wel leuk. Oefenen doen ze nog niet echt geloof ik.

En verder weet ik nog niks van de middelbare. Wat ze nodig heeft, wanneer we horen bij wie ze in de klas zit enz. Het shoppen doen we gewoon in de zomervakantie. Er een uitje samen van maken klinkt goed, gaan we denk ik ook doen!

Oh en wat ook leuk is: dochter heeft bedacht dat ze niet meer naar de overblijf wil en is deze week alleen thuis gaan lunchen. Moet ze wel 10 minuten heen en terug fietsen maar ze vond het geweldig. Zo wordt de overgang naar de middelbare straks ook wat makkelijker als ze nog wat zelfstandiger wordt.

Molleke

Molleke

15-05-2013 om 19:04

Leuk!

Leuk al die updates! Hier is dochter ook toegelaten op de school van haar voorkeur. Ook hier een regio waar cito¡¦s nog niet de overhand hebben en de meeste scholen niet overvol zijn. Een kennismaking met haar nieuwe klas volgt ergens eind juni. Daar krijgen we nog bericht van. Ze is er nog niet zo mee bezig maar ze is er wel aan toe. Ik merk wel dat de druk er af is. Ook bij mij en dat is wel zo fijn. Huiswerk gaat hier nog door tot de vakantie. Gisteren weer topo mee gekregenƒº Dochter heeft vorige week haar agenda al gekocht toen we bij de Bruna waren. Lekker vroeg haha. De rest van de spullen kopen we in de grote vakantie. Ze zijn druk aan het oefenen voor de musical en dochter heeft een rol die ze leuk vind. Iedereen heeft wel een gelijkwaardige rol dus dat is wel zo leuk. Ze gaat de 1e week van juni op kamp en daar heeft ze zin in!
Hier ook nog geen bhtjes e.d. maar ik zie zeker wel lichaamsverandering. Ze is wat steviger geworden en dat is niet verkeerd. Het was altijd zo¡¦n dunne lat. Nu zie je de heupen verschijnen. Voor de rest nog geen make up etc. Daar is ze nog niet mee bezig.

Gruffalo. Wat leuk voor je dochter! Geeft haar zelfvertrouwen weer een boost en ze heeft iets om zich op te verheugen!

Picassso: stoer van je dochter. Op een gegeven moment zijn ze daar ook wel aan toe. Hier zit ik nog te twijfelen. Het is wel zo praktisch dat ze gewoon op school overblijft. Ze heeft het er ook niet over maar dat komt misschien ook wel omdat ze al vanaf haar 10e van de BSO af is en 2x per week alleen of met een vriendin naar huis gaat. Misschien dat ik voorstel om het de laatste weken te doen.

Oja hier ook EHBO!

pooh bear

pooh bear

15-05-2013 om 19:27

Leuk om te lezen

Hoe het bij iedereen gaat.
Mijn dochter heeft niet de rol gekregen die ze wilde bij de mucical. Ze moesten twee voorkeuren voor rollen op geven en die zijn het geen van twee geworden. Ze vind haar rol niet echt leuk maar ze maar ik heb niet het idee dat ze er heel erg mee zit.
Idolen heeft ze inderdaad ook al. Dat begon met taylor lautner waar ze helemaal weg van is. En sinds kort is daar One Direction bij gekomen. Van beiden hangen nu posters in haar kamer ze hangen nog wel tussen de paarden posters.

Op kamp is ze in groep 6 al geweest.

Verder moeten ze hier ook gewoon tot aan de laatste week werken. Dit vooral omdat ze in een 6,7,8 combinatie zit. Een middag in de week zit heel groep 8 bij elkaar. (alle achtste groepers uit 3 klassen) en dan oefenen ze de musical.
Spullen hebben we nog niet gekocht. Behalve dan wat rekbaar kaftpapier op een beurs. Ze weet wel al dat ze een rugzak wil en geen schoudertas want dat lijkt haar niet fijn.
Ze is inderdaad erg aan het veranderen. Maar voorlopig is dat alleen maar positief. Ze is zelfstandiger heeft ineens veel meer vriendinnen en staat een stuk steviger in haar schoenen.

Tango

Tango

15-05-2013 om 23:00

Shoppen

Ik lees al veel over shoppen voor de nieuwe school. Ik heb echt nog geen idee wat ze allemaal nodig heeft. Weten jullie dat dan al? Wij wachten ook tot in de zomervakantie, denk ik. De eerste 3 weken zijn we toch nog thuis.
En oh ja, nog even over de musical. Vrijdag worden hier de rollen verdeeld, hoorde ik vandaag. Ook hier moeten ze 2 voorkeuren opgeven.

Shoppen

ben vandaag even langs de action geweest nadat ik wat tips had gelezen. Een geodriehoek kost maar 23 cent ipv bij de hema zo'n 2 euro, vergelijkbare prijzen bij passers, insteekhoezen, paperclips, nietjes, plakband etc. Ik heb een kastje vrij gemaakt en daar een voorraad in gezet. Leek me wel handig.

@tango: op de site van de school waar mijn dochter heen gaat, staat een uitgebreide lijst met wat een 1e jaars nodig heeft.

Veranderen

Dacht dat het nooit ging gebeuren maar dochter is eindelijk een beetje aan het puberen. Klein topje voor haar gekocht. Maar deo wil ze nog steeds niet. Ze speelt nog enorm alsof ze voelt dat dat bijna voorbij is. Ze wilde nooit naar de middelbare school want wat heeft ze het fijn op de lagere school. Ze heeft uiteindelijk niet voor gymnasium gekozen omdat ze vervolg vrije schoolonderwijs wil doen. Wordt dus VWO en ze wil Japans erbij gaan doen. De rol in het toneelstuk was de rol die ze graag wilde maar in het euritmiestuk was het tranen met tuiten (ze was boom . Gelukkig schreef leerkracht een extra groot stuk erin voor haar dus probleem was weer opgelost. Het is genieten hier met twee pubers in huis.

T&T

T&T

22-05-2013 om 09:06

Spannend...

Ons meiske gaat ook naar het voortgezet vrijeschool onderwijs. Dat betekend een flinke reis voor haar... maar ik geloof dat ik er meer tegenop zie dan mijn dochter. Ze gaan met een groepje uit deze klas, en ze kunnen een deel samen reizen, dat is wel leuk. Binnenkort hebben ze kennismakingsdag op de nieuwe school, met de nieuwe klas. De musical vind ze allemaal best, ze heeft een bijrol, euritmie is hier nooit zo'n succes geweest en ze verheugd zich dan ook op de nieuwe school die nog geen euritmist hebben, hahaha.
Verder merk ik wel aan haar dat ze aan uitdaging toe is, ze is er wel klaar mee op deze school. Ze begint wel wat te puberen, maar is vooral nog erg graag buiten met de paardjes, of met haar broer hutten bouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.