Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

04-12-2013 om 15:58

Het raadsel van de dubbele sint-surprise

Even een vreemd verhaal.
Vandaag moest zoon zijn surprise inleveren op school. Ik ging hem neerzetten in het lokaal waar ze verzameld werden en zag dus nog een surprise met de naam erop van het kind waar zoon ook een surprise voor had gemaakt.
Ik dit natuurlijk direct gemeld bij de meester. Hij ging even mee kijken, moest heel opvallend natuurlijk want sommige kinderen waren nog surprises aan het neerzetten. Daarna heeft hij overlegd met de juf van de parallelklas groep 5. Ze zijn daarna gaan kijken wat er al is ingeleverd en voor welke kinderen er nog niets staat. Ik vind het zo raar en natuurlijk erg sneu als er voor 1 kind geen kadootje is. Wij zijn naar huis gegaan, meester belde nog een keer om te vragen wat er op het lootje stond dat zoon had van het betreffende kind. Dit wist ik gelukkig nog.
Ik ben benieuwd hoe ze dit nu gaan oplossen, heb verder niets meer gehoord. Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt?


wizzer

wizzer

04-12-2013 om 16:13

doorgeefcadeau

Wat ik wel eens gemaakt heb is een doorgeefcadeau, wat dan als laatste pas terecht komt bij het kind waar het uiteindelijk voor bedoeld is.

Bianca

Bianca

04-12-2013 om 16:40

Niet met sint

Maar wel een keert met kerst bij familie.
Ik kreeg toen verdacht veel en opa niks.
Dus heb ik alles wat opa van mijn cadeautjes leuk vond aan hem gegeven.
Gelukkig hielden we allebei van lezen, dus kwam het nog goed. Maar hier zat geen surprise bij.

Maar jeetje wat een (klein) drama zal dat zijn als het inderdaad blijkt dat een kind niks krijgt.
Hopelijk kan het kind dat twee keer krijgt iets weggeven (moeten ze het wel beide willen).

Katniss

Katniss

04-12-2013 om 17:29

Op tijd opgemerkt

Ik ben er wel eens kort voor Sinterklaas achtergekomen dat er bijna een foute surprise was gemaakt. Stond op het schoolplein met wat moeders te babbelen en een van hen liet zich ontvallen dat haar kind een surprise voor Marietje moest maken. Mijn kind had echter ook het lootje van Marietje getrokken. We hadden gelukkig de briefjes nog en toen bleek dat het andere kind zich vergist had.

pooh bear

pooh bear

04-12-2013 om 22:10

Niet leuk

Dat zou wel heel vervelend zijn als er voor 1 kind niks is.
Ik neem aan dat ze morgen pas Sinterklaas vieren. Dus mischien kunnen ze nog wat regelen.

Tango

Tango

04-12-2013 om 22:50

Ik neem aan van wel

Dat ze nog iets regelen. Ze vieren inderdaad morgen Sinterklaas. Hopelijk is de juf of meester nog iets gaan knutselen voor het kind dat niets zou krijgen.
Ik was blij dat ik het ontdekt had want anders hebben ze echt morgen een probleem. Ik vind het alleen jammer dat ik niet meer gehoord heb hoe het is afgelopen. Verder is het ook nog sneu voor 1 van de kinderen (mijn zoon of een ander kind) omdat ze allebei een surprise voor hetzelfde kind hebben gemaakt. Ik neem niet aan dat ze dit kind twee surprises gaan geven. Er zijn dus eigenlijk twee problemen. Gelukkig zat zoon er helemaal niet mee. Ik heb er meer last van dan hij. Maar goed ook natuurlijk.
Het lootje heb ik niet meer, maar een volgende keer ga ik het bewaren tot na het Sint-feest.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-12-2013 om 23:15

Maar hoe

Maar hoe kan zo'n vergissing worden gemaakt vraag ik me af. Lijken die namen dan zo op elkaar?

Hier is er trouwens altijd een reserve-surprise op school. Voor het geval er een zieke is of voor het geval dat een kind gewoon niets heeft gemaakt.

Katniss

Katniss

04-12-2013 om 23:23

Blijft altijd spannend

Ik heb vroeger zelf wel eens het misbaksel gehad en ook eens een verkeerde interpretatie van iemand die niet helemaal had begrepen wat de bedoeling was (prachtig gedicht met een zak kruidnoten). Vanmorgen hebben we bij jongste alle surprises in vuilniszak in de klas moeten zetten. Juf zou het vanmiddag klaarzetten en ik neem aan dat ze dan ook even checkt of er rare dingen tussen zitten.

Tango

Tango

05-12-2013 om 00:24

Geen idee

Hoe het gebeurd is. Het vermoeden dat wij hebben is dat er van het kind waar zoon een surprise voor is, twee lootjes waren. Er moet dan dus van een ander kind geen lootje zijn geweest want anders houd je toch een lootje over? Zoon denkt dat het zo is omdat er een paar keer opnieuw is getrokken en hij 1 van de eerdere keren een lootje kreeg met alleen een naam erop. Hij zegt nu dat deze begon met dezelfde letter als die van het kind dat hij uiteindelijk had. Ik weet dus niet of dit waar is. Hij leest niet zo vlot dus kan het zeker zo zijn dat hij de naam niet heeft gelezen. Maar er is dus maar 1 kind met deze voorletter. Geen namen die op elkaar lijken.
Ik heb dit verhaal dus ook nog aan de meester gedaan toen hij vroeg wat er op ons lootje stond.

Dalarna

Dalarna

05-12-2013 om 09:42

Maar

Jullie loten dus op school met alleen een lootje met een naam erop? Hier is het een half aviertje, staat de naam erop, de hobby's, wat het kind wil hebben, wat ze lekker vindt, wat ze niet leuk vinden etc etc. Er kan dus nooit een dubbel lootje zijn want elk kind krijgt 1 papiertje, moet alles eerst invullen en dan inleveren. Ook staat er meer op dan alleen een naam natuurlijk en de kinderen met een dubbele naam zetten ook altijd hun achternaam of zoiets erbij.

Tango

Tango

05-12-2013 om 10:22

Lootje

Nee hoor, ook een briefje (geen A4) met naam, hobby's en wensen erop. Daarom had de meester ook gebeld met de vraag wat er op het lootje stond.
Ik heb begrepen dat ze het hebben opgelost, vanmorgen natuurlijk toch even gevraagd. 1 van de 2 surprises is naar het kind gegaan die niets had. Ze hebben gekeken wat het beste paste en hier en daar iets aangepast. Uiteraard gaan ze het de kinderen wel uitleggen, want anders ziet het kind dat de surprise gemaakt heeft dat het opeens voor een ander kind is.
Juf zei wel heel nadrukkelijk dat ze het volgend jaar anders gaan doen, dus er zal toch wel iets in het lootjes trekken niet goed zijn gegaan.

Rafelkap

Rafelkap

05-12-2013 om 10:33

Vandaar

dat alles gisteren al op school moest zijn!
Mijn zoon (groep 5, 1e keer suprises maken) was gisteren zwaar teleurgesteld dat hij nog een dag moest wachten.

mijk

mijk

05-12-2013 om 10:42

Hier (rafelkap ot)

moest het er maandag al zijn. Er was voor de hele bovenbouw een expositie gemaakt van surprises. Allemaal tafels in de gang. Zo leuk heb je eer van je knutsel en het was afgelopen dagen ook wel relaxed dat dat al af was..

Mijk

Tijgeroog

Tijgeroog

05-12-2013 om 10:46

Tango

Maken de kinderen bij jullie dan niet zelf hun lootje? Hier schrijven de kinderen het zelf, en weet je dus zeker dat er voor elk kind een lootje is. Het zou hooguit verkeerd kunnen gaan als een kind ziek is.

Tango

Tango

05-12-2013 om 11:00

Ja,ook

De kinderen schrijven zelf hun lootje. Er waren 2 kinderen ziek en daar had juf een lootje voor geschreven, begreep ik van zoon. Dus waar het fout is gegaan? Ik weet het echt niet. Misschien heeft juf toch iets over het hoofd gezien. 1 juf heeft het lootjes trekken gedaan met 2 groepen 5. Maar dit zijn maar hele kleine groepen, in totaal waren het volgens mij 13 of 14 kinderen. Zoveel kan er dan toch niet misgaan zou je denken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-12-2013 om 12:27

surprise van dochter

Dit jaar was mijn dochter de gelukkige om de lelijkste surprise in ontvangst te mogen nemen. Haar juf (groep 8) vond het leuker als iedereen van haar klas de surprise vandaag meenam zodat het een mooie verrassing zou zijn. De doos die dochter kreeg was nog nat van de verf en de snippers waren van de krant van gisteren. Duidelijk gisteravond nog even gedaan. En het was echt niet mee dan een slordig geschilderde doos.
Heel jammer voor dochter, want ze had zelf iets heel moois gemaakt. Gelukkig kon ze er wel om lachen.

Paal

Paal

05-12-2013 om 16:58

En hier nog gekker

Keurig lootjes getrokken. A5 formaat. Inclusief hobby, verlanglijstje en de maximale prijs.
Ik doe die van mij, na gelezen te hebben in mijn tas. Pak het er een week later uit om te kijken wat het nu precies moet zijn en dan staat er op onverklaarbare wijze toch echt een heel andere naam op.
Collega ingeschakeld, dat er nu een probleem is. Heb ik me vergist, is zwarte Piet langs geweest, wat is er gebeurd? We willen niet dat een kind 2 cadeautjes heeft en de ander niets.
Het zou allemaal goed komen. En dat was ook zo.
Vanmiddag hoorde ik de toedracht.
Er was een meisje geweest die stiekum haar lootje met die van mij had geruild. Als grapje. Maar wel uit mijn tas.
Collega had het al opgelost, maar hier had ik nooit aan gedacht.

Mussie

Mussie

05-12-2013 om 22:10

Dendy

Vind je dat echt jammer? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Het betreft een surprise, het is toch geen wedstrijd? Het gaat toch om de lol die je met z'n allen hebt tijdens het uitpakken en om de gezelligheid?
Ik vind het vaak niet te geloven dat er soms een soort competitie is. En dat alles zo nauw luistert, het thema dat de school meegeeft, het lijstje met de wensen en de hobby's, en niet te vergeten het budget! Stel je voor dat je 20 cent minder, of nog erger, 20 cent meer uitgeeft. Excuse me!? Het is mijn geld en ik bepaal helemaal zelf wat ik aan kadootjes geef of niet geef. En dat er een richtlijn is, vind ik prima maar op de school van mijn kinderen luistert het allemaal veel te nauw. De lol is wat er mij betreft compleet af door al die regels. Ik word waarschijnlijk oud en verlang terug naar klunzige stoomboten.
Mijn kind heeft ook een wat snelle surprise ingeleverd. Misschien zit er nu thuis ook wel een moeder te balen omdat haar eigen kind zo hard gewerkt had. Maar wij hadden 1,5 week geleden een zeer verdrietig en onverwacht sterfgeval in de familie. En toen is de surprise wat op de achtergrond geraakt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-12-2013 om 08:59

Mussie

Het was geen surprise, het was een geverfde doos. Ook niet netjes geverft ofzo. Er was gewoon geen aandacht aan besteedt. Het was geen klunzige stoomboot, maar gewoon niets.
En dat had niets te maken met nare zaken, maar gewoon met het feit dat het kind het zelf heeft moeten doen en de ouders verder niets doen aan sinterklaas. Ik ken het kind nl.

En natuurlijk vind ik het jammer voor mijn dochter en zij had zelf ook liever iets gekregen waar ze blij mee kon zijn. Maar verder is het geen drama, ook dit hoort erbij.

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2013 om 09:25

stoomboot

ho ho stoomboten zijn niet klunzig! Iedereen maakt nu zo iets orgineels dat mijn zoon (8) de enige van de klas was met een stoomboot
Hij maakte hem uit zijn hoofd, dus het werd een soort fantasieboot, geknipt uit karton en met schildertape in elkaar gezet. Zo ontzettend nestjes geverfd was het niet maar hij had er heel erg z'n best op gedaan.
Ik laat hem dit soort dingen lekker zelf doen, maar help wel met de planning (op tijd beginnen), het gedicht (waar nodig, wat voorzetjes) en vooral met cadeautjes kopen. Het is toch de bedoeling dat de kinderen het zelf maken en niet de ouders?? Elk jaar worden de suprises dan mooier.

Mussie, budget

Ik vind het wel goed dat er een budget aangegeven wordt. Ik neem aan dat niemand moeilijk doet over 20 cent meer of minder, maar het zou wel lullig zijn als het ene kind een kadootje van 2 euro krijgt en de ander iets van een tientje.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-12-2013 om 10:12

rafelkap

Mijn dochter heeft zelf slot marsepeinstein in elkaar gezet. Dat was heus geen creatief hoogstandje, maar er was wel moeite voor gedaan. Mijn dochter zou heel blij zijn geweest met de stoomboot van jouw zoon.

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2013 om 10:25

dendy

Mijn zoon had een jongen getrokken Die had alleen als hobby voetbal opgeschreven. Mijn zoon leek een voetbal maken lastig en mij ook
Mijn zoon had zelf opgeschreven als hobby: 'op mijn hoofd staan.' Ik dacht nog: wat moeten ze daar nou van maken? Waarom schrijf je niet op Donald Duck en trompet???? Maar nee: 'op mijn hoofd staan'.
Het meisje dat hem trok had een poppetje op z'n kop gemaakt, van wc rollen en een schoenendoos, met babysokjes aan. Echt super!
Ik wil em voorlopig niet wegdoen (krijgen we dat weer: huis vol met suprises!)

maar volgens mij vond jij het wat teleurstellender dan je dochter zelf. Als ouder moet je vooral wat doen aan timemanagement van je kinderen, zodat ze niet de suprises afraffelen. Dat kind kan er verder ook niks aan doen.

tango, hoe is het afgelopen?

met de dubbele surprises?

Wat een bizar verhaal van Paal zeg, een kind dat een lootje uit je tas pakt en stiekem omruilt. Daar zou ik niet persé blij van worden.

Inderdaad, surprise-competitie! Niet bij ons op school (wel aardige surprises hier), maar ik zag op facebook wat voorbij komen.... het toppunt was een piano schaal 1:2 die volgens de moeder ook nog voornamelijk door het kind (van 8) zelf in elkaar was geknutseld. Gezien het formaat van het ding is daar toch een half blik verf ingegaan....

Katniss

Katniss

06-12-2013 om 12:34

Prachtige surprise

Dochter heeft volgens mij de mooiste surprise van de klas gekregen. Een geheel van papier maché gemaakt kattenmandje met moederpoes en drie kittens. Alles keurig geverfd (verf droog!) en ook nog eens een prima gedicht. Bij toeval had zij hetzelfde kind getrokken dat haar had, dus ik hoop dat hij ook blij was met onze 'versierde doos' (doos in groen papier met bovenop een voetbalveld van tippex en doeltjes van karton met een mandarijnennetje).

Tango

Tango

06-12-2013 om 14:25

Mamahippie

Volgens mij had ik het al opgeschreven maar wat ik ervan heb begrepen is dat ze de andere surprise (dus niet die zoon had gemaakt) aan het kind hebben gegeven dat niets zou krijgen. Dit paste blijkbaar wel bij elkaar. Van tevoren is aan de kinderen uitgelegd dat er iets mis was gegaan. Ik kreeg ook te horen dat ze het volgend jaar anders gaan aanpakken. Er zal dus echt wel iets niet handig zijn gelopen.
Zoon was (gelukkig) niet degene die geen kadootje zou krijgen want hij kreeg een surprise die precies bij hem paste. Bijzonder mooi was hij niet maar er was zeker aandacht aan besteed en dat is toch het belangrijkste.

Surprise

Surprise

06-12-2013 om 15:33

Suprisestress

Het idee was goed, een aap van papier maché, want degene van het lootje was dol op apen. Een week van tevoren ging zoon er mee aan het werk. Maar de aap leek meer op een hond en de papier maché werd maar niet droog. Hij heeft hem toch maar geverfd, het werd dus een gevlekte hond en vervolgens ging de ballon binnenin ook nog kapot en frommelde heel de hondenkop op het einde van woensdagmiddag voor het Sinterklaasfeest in elkaar. Er was niks mee aan te vangen. Het was echt zielig, hij had er zo zijn best op gedaan. En hij vond het vreselijk dat degene van zijn lootje nu een heel sneue surprise kreeg.

Dus ik heb net voor sluitingstijd nog karton en verf gehaald en hem woensdagavond geholpen om een aap in elkaar te knutselen. De aap hing in een kartonnen boom en kon armen en benen bewegen. Een hartstikke leuke surprise even snel de avond van te voren in elkaar gedraaid, het kan dus wel. De verf heeft hij trouwens gedroogd met een haardroger. Hij heeft vervolgens ook nog het gedicht aangepast aan de surprise. Degene die zijn surprise kreeg, vond hem mooi en dat was de bedoeling.

Gelukkig is het weer gedaan met de surprisestress voor de komende 12 maanden. Volgend jaar weer gewoon een kartonnen surprise en geen gedoe meer met behangplaksel.

nog redelijk opgelost dus.

sorry, dan had ik iets over het hoofd gezien. Onhandig dat het zo is gelopen, maar fijn dat toch iedereen een passende surprise had.

Ik moet zeggen dat wij niet zozeer een passend surprise hebben gemaakt, (wel een kadootje van het verlanglijstje) maar iets leuks wat zoon tenminste zelf een beetje in elkaar kon knutselen. Het was een idee uit een knutselboekje, een sneeuwpop van gips en verband (beetje zoals papier maché, maar dan sneller droog en het hoeft niet geverfd!). Het kind voor wie het was vond de surprise wel leuk geloof ik, dus dat is ook fijn

mamahippie

Een bol en dan omwikkelen met verband en dan gips erop, zoiets? Die onthou ik, dat komt vast een keer van pas.

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

06-12-2013 om 22:18

Kijk

Het sterkt mij alleen maar dat je geen papier mache moet gebruiken voor surprises, het maken duurt lang, het drogen duurt lang, het drogen van de verf duurt lang...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-12-2013 om 00:08

Ooow men (wel een beetje ot)

Als ik dit lees dan weet ik weer waarom ik zo'n hekel had aan surprises maken: het moet origineel, er moet aandacht aan besteed worden en ook nog leuk zijn voor de ontvanger. In mijn jeugd had ik maar zo de maker van de doos van de dochter van Dendy kunnen zijn: ik haatte knutselen en verdrong het gewoon dat ik zoiets moest doen om me dan de middag ervoor te realiseren dat....help wat nu..., crisis, alarm, nu ja, doos, beetje verf, cadeautje erin (moest ik mss ook nog wel kopen), pfff toch weer iets in elkaar gezet....
Doe mij maar gewoon cadeautjes met een mooi gedicht, daar ga ik wel voor zitten.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.