Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

18-02-2013 om 14:49

Hartverwarmendwijs, kent iemand dat?

Een kennis van me zet zich ontzettend in voor de Stichting HartverwarmendWijs. Ze hebben ook een website, maar in het kort komt het er op neer dat ze een andere vorm van onderwijs promoten. Namelijk zo dat het kind het meeste leert als de les leuk is en dat een kind eigenlijk het eest zou moeten/mogen doen waar hij goed in is. Vandaag een heel artikel in een lokale krant. "Het is toch raar dat een kind dat heel goed in lezen is, maar slecht in rekenenen meer aandacht aan rekenen moet besteden, terwijl hij lezen veel leuker vindt". Zulk soort uitspraken staan er.

Nou kan ik daar best en eindje in mee gaan. Tuurlijk is een les leuker ls het leuk lesgegeven wordt en natuurlijk spreekt paddestoelen zoeken in het bos kinderen meer aan dan paddestoelen kijken in een boekje. Maar sommige vaardigheden moeten ze toch gewoon leren?

Morgenavond is hier een info-avond van en daar ga ik heen. Uit gezonde nieuwsgierigheid en ook omdat die kennis er zo enthousiast over is.

Wat vinden jullie hier van? Of kent iemand deze stichting? Aangezien hier toch vaak veel verschillende meningen de revue passeren, ben ik erg benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

18-02-2013 om 21:40

Over de rand

Veel goede ideeën, maar veel ook erg alternatief. Goed onderwijs met natuurlijk ontdekken wordt daar in een adem genoemd met kinderen vooral niet te vaccineren. Veel zgn. nieuwetijdskinderen, bloesemtherapie en ander vaags. Jammer, want ideeën voor onderwijs spreken me best aan.
In dit kader is de 'club' van www.hetkind.org een stuk nuchterder, geloofwaardiger.

donderkopje

donderkopje

18-02-2013 om 23:02

Iederwijs

Had ook zulke mooie doelstellingen......

Persoonlijk: leuk voor groep 1/2, wellicht 3. Daaarna maar hopen dat je kind slim, leergierig en sociaal sterk genoeg is om te overleven en bij het failliet van dit systeem makkelijk kan overstappen naar de harde leerschool van de LVS en cito's.

Wilma

Wilma

21-02-2013 om 14:37

Naar de info-avond geweest

De avond was op zich leuk, maar je kon alleen naar workshops gaan en niet ook onderling ervaringen of ideeën uitwisselen. Voor de evaluatie van de workshops was geen tijd. Het was een interessante avond, maar had niet zoveel met HartverwarmendWijs te maken zoals de site zich wil neerzetten.

Ik ga jullie sites ook eens bekijken, bedankt.

Mee warom ik dit hier vroeg/vraag, is dat ze daar zeiden dat er nog geen afdeling Limburg was. Dus ik vroeg en vraag me af of dit dan in andere delen v h land zo bekend is. Niet dus, gezien de reacties .

I

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.