Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
basket

basket

28-02-2013 om 13:55

Grapje van leerling/leraar....

Zoon heeft al een tijdje verkering met meisje uit andere klas. Meisje geeft leraar een kusje op de wang, met de boodschap deze aan zoon door te geven. Leraar geeft aan zoon een kusje op wang. Zoon probeert eronderuit te komen, leraar was sneller... Zoon beledigt:'Ik ben toch geen homo'

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

28-02-2013 om 14:13

En de moraal van dit verhaal?

Beetje vreemd vind ik het wel, maar wat wil jij er precies mee? Gewoon een grappig verhaal?
Dat leerlingen leraren zoenen (en andersom), mwah. Dat zoon blijkbaar zo bang is voor homo te worden aangezien dat hij niet kan onderscheiden tussen een grapkus en een versierpoging, poe - daar zie ik nog ruimte voor verbetering.

Homo

Weer een mooie gelegenheid om homoseksualiteit te bespreken, binnen t vaak onverdraagzame puberale klimaat...

Sancy

Sancy

28-02-2013 om 17:03

2 x fout

Ik vind het 2 x fout - van de docent. In een dergelijke functie moet je de grenzen beter bewaken.

Tineke

Tineke

28-02-2013 om 18:40

Tsja

Ik weet niet wat de vraag nu is. Maar mijn reactie: de leraar had dit beter niet kunnen doen. Het gekust worden had hij beter kunnen voorkomen, en het doorgeven had hij anders op kunnen lossen. Ik weet niet hoe oud deze kinderen zijn, maar bij kleine kleuters snap ik het nog wel.
De reactie van je zoon vind ik opmerkelijk. Wordt hij nooit gekust door een man? Niet door vader, opa, ooms? En ik zou nooit accepteren dat mijn kind zo homofoob reageert. Wat dat betreft: werk aan de winkel!

Mussie

Mussie

28-02-2013 om 18:56

Homofoob?

ik kan me donders goed voorstellen dat een puber die zo voor schut wordt gezet door een leraar zijn toevlucht neemt tot een grove opmerking. en dat was in dit geval een opmerking over homo's. Ik zou mijn zoon in geen geval de les lezen hierover, ik zou wel met hem praten over grenzen en hoe je kan handelen als iemand die grenzen overschrijdt. Want dat heeft de leraar zeker gedaan in dit geval. En dat vind ik kwalijk. mensen hebben andermans grenzen te accepteren, hoe lollig het ook allemaal bedoeld is. En voor een puber is het verdomde moeilijk om daar op een adequate wijze mee om te gaan. Dat is voor een volwassene al lastig. Om hem dan nu te gaan straffen over z'n homo-opmerking zou ik persoonlijk dom vinden. Wat niet wegneemt dat je dan een andere keer in een heel andere context wel een dat gesprek aan moet gaan natuurlijk. Maar dat moet sowieso met de meeste pubers, want soms houden ze er rare ideeen op na.

Tineke

Tineke

28-02-2013 om 19:04

Puber?

Ik denk toch echt niet dat dit over pubers gaat! Welk pubermeisje kust nou een leraar, getver, ik denk dat dit basisschoolkinderen zijn, ver voor de puberleeftijd.

Mussie

Mussie

28-02-2013 om 19:20

O wat dom

je hebt vast gelijk. Hoe kom ik nou bij een puber? Ik kijk meestal alleen even bij Puberteit, dat zal de verklaring zijn. Maar ik kan me inderdaad geen meisje van boven de 10 voorstellen die een leraar kust.
Verandert overigens niets aan m'n verhaal. Die leraar heeft die jongen in een ongemakkelijke situatie gebracht. Allemaal vast reuze goed bedoeld hoor, maar ik wil dat mijn kinderen snappen dat ze dit van niemand ooit hoeven te accepteren. Dat vind ik een veel belangrijker issue dan de oplossign die dit jochie gekozen heeft. Die is niet elegant, dat geef ik toe, maar als het blijkbaar over een basisschoolkind gaat is het te begrijpen dat hij geen betere oplossing wist.

Tineke

Tineke

28-02-2013 om 19:48

Niet dom

Misschien heb jij gelijk

Julia64

Julia64

01-03-2013 om 17:39

Verwarring

Volgens mij ontstaat er verwarring doordat de draadjesstartster het over een "leraar" heeft. Dat lijkt me middelbareschool-terminologie; op de basisschool heb je het toch meestal over een leerkracht?
Ik vind het in beide gevallen trouwens een vreemde actie. En ik ben ook wel benieuwd of Basket er zelf nog iets aan toe te voegen heeft...

basket

basket

03-03-2013 om 00:53

Toe te voegen.... jawel

Ten eerste ik had het verkeerd begrepen: het meisje gaf de leraar geen kusje maar had alleen hem gevraagd of hij vriendje een kusje van haar wilde geven.
Ten tweede; zoon voelde zich beledigt en zich als homo neergezet: hij had geen beledigende opmerking naar leraar gemaakt. Integendeel; hij heeft het keurig opgelost met een gesprek.
Ten derde het gaat dus wel degelijk om puberleeftijd; en tweede jaars voortgezet onderwijs.

Ik vond het een discutabel verhaal. Enerzijds een grapje moet kunnen. Ik heb met zoon gesproken in de zin van; tja; een leraar doet in een gekke bui ook wel eens iets wat net over de grens is. Anderzijds vinden ze het blijkbaar ook leuk dat jullie samen wat hebben; anders doen ze niet zo. En: je hebt het prima opgelost.
Op school zijn ze er goed op ingegaan. Prima toch?

En het homo-fobo: ja, daar hebben we ook over gepraat. Ik stoor me daar vreselijk aan en het is regelmatig onderwerp van gesprek. maar het is ook de cultuur op school: het werd ook direct zo benoemd door mede leerlingen. Dus ja, ik kan hem dat dan nauwelijks kwalijk nemen.

Yvonne

Yvonne

04-03-2013 om 07:15

Basket: waarom

Met welke reden heb je de eerste posting geplaatst? Wat wilde of hoopte je ermee te bereiken of wat was je vraag?

Basket

Basket

05-03-2013 om 13:48

Omdat

ik enerzijds vond dat leraar over grens heengaat en daar tegelijketijd ook niet een geheel negatief gevoel bij had. En daarom was ik erg benieuwd hoe anderen daar over denken.
Overigens denk ik dat de situatie niet eens veel anders was geweest als de betreffende leraar een vrouw was geweest. Dan had hij het niet over homo gehad maar voelde hij zich denk ik evengoed voor schut gezet. Waarschijnlijk had hij dan wel benoemd dat deze juf waarschijnlijk pedofiel is. Net als alles momenteel in een sexueel daglicht schijnt te moeten worden neergezet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.