Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

26-11-2012 om 16:34

Gedoe met sinterklaasviering

Niet echt een vraag hoor, maar meer frustratie....
Vandaag komt 11-jarige dochter thuis uit school met de volgende mededeling: morgen moeten we een stok meenemen. Bij navraag blijkt het Sint-verhaal op school te zijn dat de staf van Sint gebroken is en de kinderen een nieuwe staf moeten maken. Stok moet ongeveer een bezemsteel-lengte hebben. Juf had heel moeilijk gedaan, alle kinderen MOETEN een stok mee, ook als je bijv. naar de BSO moet of op de fiets komt. Dat vind ik al erg vervelend overkomen, Sinterklaas op school moet toch vooral leuk zijn en dan moet je geen dingen gaan opleggen. Vriendin van dochter waarmee ze had afgesproken zegde nota bene haar afspraak af omdat ze van haar moeder meteen een bezemsteel moest gaan halen.
Maar daarnaast zit ik met het volgende: zoon zit op dezelfde school, nu nog op de BSO, ik haal hem zometeen op. Hij kijkt trouw het Sinterklaasjournaal en Sint komt volgende week bij hem op de voetbal, met staf natuurlijk. Geheid dat hij er iets over gaat vragen. En wat zeg ik dan? Dat je juffen maar iets verzinnen? Pfff, ik vind het zo'n waardeloos slap verhaal dit jaar. Niet over nagedacht, wanneer gaan ze nou eindelijk op school eens het Sinterklaasjournaal een beetje volgen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

26-11-2012 om 17:05

Wat een grap

Wat een grap van school.

En dan zou ik vooral vallen over de verplichte bezemsteel (als ik vandaag na BSO tijd hoor dat ik 'm morgen nodig heb is dat praktisch al niet te realiseren). Woensdag middag is daar pas weer tijd voor.

Over verhaal aan zoon zou ik me niet zo druk maken. Kinderen verzinnen wel iets. Dan had sint een reservestaf oid. Zolang zij geen vragen stellen zou ik geen problemen maken (en als ze wel vragen stellen is mijn standaard antwoord 'weet ik niet, wat denk je zelf')

Ik heb gisteren oudste geholpen met z'n surprise maken. terwijl de jongste 2 (3 en 6) er naast zaten en hard aan het meedenken waren. Had ik van te voren als een probleem ingeschat maar voor hen is het geen probleem.

Me verplaatsend in de juf

Mijn gedachten over dit soort dingen zijn altijd een beetje dubbel. Die juf doet iets wat ik zelf ook met regelmaat doe: f*ck er moet nog dit of dat voor morgen, snel even naar de blokker om....
Ik kan me voorstellen dat dat soort dingen bij juffen ook voorkomen, zeker in een omgeving waarbinnen het werk ook nog eens beinvloed wordt door organen als de organisatiecommissie 'sinterklaas' die op haar beurt en natuurlijk te laat met een ideetje komt.
Dus ja, ik begrijp hoe het ontstaat. En als ik nog een bezemsteel had staan, dan gaf ik die mee. Maar ik ging er niet voor naar de winkel.
Want omgekeerd moet de juf en de commissie dan ook weer snappen dat mijn huishouden zich ook niet makkelijk door dit soort incidenten laat sturen.
En is dat dan erg voor de kinderen? Nou, nee.
'Oeps, vergeten' is een belangrijk onderdeel van het leven. Je hoeft ze daar niet per se van weg te houden. Bovendien kun je 'een stok' ook van papier rollen. Zelfs van krantenpapier.
Groet,
Miriam Lavell

Tango

Tango

27-11-2012 om 13:55

Maar in dit geval

Zitten toevallig beide juffen van de kinderen in de feestcommissie, dus wisten ze dit al lang. En ik vind het prima dat ze een verhaal verzinnen, maar dan niet op zo'n opgelegd manier en daarnaast zo ongeloofwaardig. Eerder hadden ze verhalen over o.a. Pieten met luizen, verliefde pieten die wilden trouwen e.d. Dat was nog in te passen in het Sinterklaasgebeuren op tv.
Overigens zijn beide kinderen vanmorgen met een stok naar school gegaan. Geen bezemsteel, maar gewoon een stok uit het bos. Zoon zit op de BSO in het bos en had twee stokken aangeleverd. Was die storm van zondag nog ergens goed voor, stokken waren er genoeg. Hij gelooft het verhaal nog steeds, hoewel hij zich wel afvroeg waarom er in het Sinterklaasjournaal gisteravond niets over werd gezegd.

P

P

28-11-2012 om 06:42

Misschien

Misschien is er zo goed over nagedacht dat het probleem ook meteen vandaag opgelost wordt?

Superslim

Ik vind wel dat de juf veel van je vraagt. Regel maar even een stok. Ik denk dat je het superslim hebt aangepakt door een stok uit het bos te regelen. Je gaat er toch niet voor naar de winkel, dat vind ik absurd.
Groetjes Geerke (zelf een juf die niet houdt van zulke opgelegde dingen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.