Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Gaat docent buiten zijn boekje?

Docent van dochter(16)heeft in een gesprek met haar alle ins en out over zijn op handen zijnde scheiding verteld.Dat zijn vrouw is vreemdgegaan,dat hij te veel alimentatie moet betalen en nog meer intieme details.
Ik vind dit zeer onprofessioneel gedrag.Binnenkort wil ik hem er op aanspreken tijdens het 10 minuten gesprek.Is dit terecht of overdreven? wat zou jij doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

21-03-2013 om 20:18

Ach...

Ach, het is inderdaad wel wat veel in vertrouwen nemen. Het ligt helemaal aan de context van het gesprek. En is hij haar mentor of zomaar een van de leraren? Nou ja, eigenlijk maakt dat niet eens zo veel uit. Ik vind het wel belangrijk dat het meestal over schoolzaken gaat of over de leerling, en maar mondjesmaat over de leraar. Maar om er nou zo'n punt van te maken? Zou ik niet doen. Ik zou er helemaal niets van zeggen zelfs.
Iets anders is, als je dochter hier behoorlijk ongelukkig mee is of zich hierdoor gegeneerd voelt. Dan nog vind ik bij ongeveer 16+ dat ze dat kan proberen zelf op te lossen.
Nee, ik heb niet veel moeite met een soort van eenvoudige vriendschap tussen een oudere leerling en een leraar, maar zulke gesprekken moeten natuurlijk wel ook de wens van de leerling zijn, en niet te overheersend zijn. En bij die leeftijd zou ik me daar sowieso niet te veel mee bemoeien (tenzij het de spuigaten uitloopt en ze het zelf niet kan natuurlijk).
Groeten, Egel

Onprofessioneel

Onprofessioneel, en dom. Wil die man werkelijk dat zijn (gebrek aan) liefdesleven onderwerp is van geklets van de pubers op het schoolplein? Leerlingen zijn je vriendjes niet.

Het is geen halszaak, maar ik zou er inderdaad even een opmerking over maken.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

22-03-2013 om 09:29

Ik vind het wel een probleem

Ik was al wat ouder, 18 ofzo, toen de moeder van het gezin waar ik oppaste me alle details over haar scheiding uit de doeken deed. Nou was de timing daarvan ook erg beroerd, een vriendin had ook problemen en m'n ouders waren een week weg, dus ik kon daar m'n verhaal ook niet kwijt. Maar ik ben behoorlijk overstuur geweest van wat ze me allemaal vertelde, zat daar helemaal niet op te wachten. Ik vind dus dat een leraar dat niet met een leerling zou moeten bespreken, daar is de relatie niet naar en je weet als leraar niet wat dat bij de leerling los maakt.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

22-03-2013 om 20:03

Ook ik

heb soortgelijke ervaring: moeder van vriendje vertelde mij, ik was 17/18 allerlei details over haar sexleven.... Ik wist niet waar ik blijven moest!

Ella2007

Ella2007

27-03-2013 om 10:42

Nekharen rechtovereind

Bij een dergelijk bericht gaan mijn nekharen recht overeind. Was het in een gesprek één op één met deze leerkracht en doet hij het alleen bij haar, of is het gewoon een flapuit, die graag over zichzelf praat met no matter who. In het laatste geval zou ik me niet druk maken, in het eerste geval zou ik het met argusogen in de gaten houden. De leraar heeft een professionele verhouding met leerling. Vergelijking met verhalen van moeders en vriendjes gaan niet op: daar is geen professionele relatie in het spel. Hier wel ! Er is een machtsverhouding. Daarbij is het meisje een ontluikende vrouw (16 jaar). Bij mij gaan alarmbellen af en ik zou het zeker benoemen. Net doen alsof je gek jetje bent en zeggend dat je dochter het wel vervelend-moeilijk-onprettig vond. Dat zou leraar zodanig moeten laten schrikken dat hij het wel uit zijn hoofd laat om dergelijke zaken op zo een intieme manier te bespreken met één van zijn leerlingen want mama is watching !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.