Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Extreem compacten?

Onze school is niet zo communicatief en ons kind ook niet, maar ik krijg steeds meer zicht op haar werk. Wist al dat haar werk gecompact werd, maar zie steeds meer in welke mate. Van normaal rekenen en taal doet ze misschien 1/3, de rest hoeft allemaal niet, in die tijd doet ze ander werk met rekenen en taal of iets voor de plusklas. Ze zit in groep 4.

Nou ja, aan de ene kant denk ik dat ik daar meer over moet weten en aan de andere kant zie ik een kind dat blij naar school gaat en een school die maatwerk levert, dus wat heb ik te zeuren?
Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

16-01-2013 om 11:31

Wees blij

Ik zou juist blij zijn als ze bij mijn zoon gingen compacten. Als jou kind de stof beheerst laat hem/haar dan alsjeblieft niet veel ervan maken. Dat is alleen maar heel erg saai.

Maar als je wilt weten wat er aan de hand is dan ga je toch even met de leraar praten. Gewoon even een afspraak maken voor na schooltijd. Dat moet toch kunnen.

Loes3

Loes3

16-01-2013 om 11:48 Topicstarter

Ja blij

Ja, ik ben zeker blij dat ze het zo aanpakken! Nu klaagt ze al over 'steeds dezelfde sommen', dus anders was het helemaal raak. Ik heb er wel eens naar gevraagd bij 10 minuten gesprek en dan zegt juf: ja, ze doet het gewoon goed, daar is verder niet zoveel over te zeggen. Juf is er nuchter onder en dat is ook goed denk ik.
Maar ik ben dan zo razend nieuwsgierig. Wat krijgt ze dan wel? Moet ik daar iets van vinden? En is dat echt afwijkend zoveel compacten? Misschien ben ik een geval ouder die er teveel bovenop wil zitten?
Loes

Jesse_1

Jesse_1

16-01-2013 om 12:13

Extreem?

Volgens mij is het niet extreem hoor. In principe (althans hier) mogen ze compacten als ze de stof zelf al kennen (dus volledig beheersen - ze maken eerst een test per 'onderwerp' of zo). De 1/3 die ze dan doen is dus in feite eerder al teveel .
Hier dus hetzelfde. De klas maakt bijv. 4 rijtjes bij rekenen en als je mag compacten maar 1 rijtje.

lisbeth

lisbeth

16-01-2013 om 12:22

Is toch goed

Je kunt eens vragen welk verrijkingswerk ze dan doet. Maar verder, wees blij, ik ken scholen zat waar het anders gaat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Loes3

Loes3

16-01-2013 om 13:01 Topicstarter

Jesse1

Ha kijk, dat bedoel ik, dat weet ik dus niet. Het lijkt mij extreem, maar het is dus gewoon compacten.
Loes

Gewoon even gesprek aanvragen

Het klinkt alsof het allemaal eigenlijk prima gaat, maar dat je wilt weten wat je kind nou feitelijk zoal doet is nou ook weer niet vreemd.

Ik zou zeggen: vraag gewoon een kort gesprekje aan met juf, of - als je daar moet zijn - met de IB-er. En zo zou ik het geloof ik ook aankaarten 'goh, volgens mij gaat het allemaal goed maar ik zou eigenlijk graag wat preciezer weten wat kind doet in de klas, en van haar hoor ik niks - kan ik een gesprekje krijgen en zo ja, met wie?'.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.