Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-04-2025 om 21:36
Ik heb een zoon die momenteel vmbo-tl onderwijs volgt aan de Leo Kanner in Leiderdorp, ook wel PC Hooft College. Mijn zoon heeft flink wat problematiek. Hij heeft te lang op het regulier onderwijs gezeten. Maar daarnaast staat hij ook nog op de wachtlijst voor de genderpoli...
Helaas merk ik dat het huidige klimaat school meer kwaad dan goed doet. Dat komt niet zozeer door de docenten, maar door de leerlingen. Er vinden geregeld vechtpartijen plaats, stoelen vliegen door het lokaal heen en leerlingen voeren agressief discussies met de docenten. Mijn zoon was toen hij hier binnenkwam ook geen lieverdje, maar we zijn beiden erg geschrokken. De school lijkt soms wel en soms niet adequaat te reageren op incidenten. Dat is iets wat ik ook erg lastig vind.
Ik ben nu bezig met mij oriënteren op of het gras elders groener is. Zoon heeft een diagnose autisme, dus mogelijk kan hij naar het Leo Kanner College in Leiden. Dat zou ook een heel stuk dichterbij zijn. Daarnaast is er, de andere kant op, ook nog het Pleysier College met verschillende vestigingen. Vestiging Zoetermeer is erg klein en spreekt mij daarom het meest aan. Echter, als het schoolklimaat op die scholen net zo is als op de PC Hooft heeft een eventuele overstap geen zin. Naast dat het nog maar de vraag is of die scholen wel plek hebben.
Is er iemand die meer kan vertellen over het schoolklimaat op Leo Kanner College of Pleysier College Zoetermeer? En met name hoe vaak er incidenten plaatsvinden en hoe daarop wordt gereageerd?
22-04-2025 om 18:51
ik ken alleen het Pleysier in Den Haag en hoor daar over het algemeen goede verhalen over: betrokken docenten. Het is natuurlijk wel zo dat de kinderen daar niet voor niets naar school gaan.
23-04-2025 om 08:59
ik kan je vertellen dat de kans dat hij op Pleysier in Zoetermeer gaat komen heel klein is als je niet in Zoetermeer woont. Ze geven bij Pleysier voorrang op afstand zeiden ze tegen een vriendin van mij op de open dag. Haar zoon kan echter mogelijk alsnog niet terecht in Zoetermeer (hoewel ze daar wonen) omdat er weinig plek is.