Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

03-04-2013 om 23:08

En: wel of niet een klacht indienen bij het bestuur

Over de gang van zaken en de behandeling van mijn zoon door de juf ben ik absoluut niet tevreden. Maar is het zinvol om een klacht in te dienen? Wat maak ik daarmee los en kapot? Zeker gelet op het feit dat mijn dochter ook nog op deze school zit, danwel naar een andere school binnen de overkoepelende stichting gaat....?
Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

03-04-2013 om 23:56

Hier

Wij hebben het toen niet gedaan. We liepen op ons tandvlees. Een klachtenprocedure kon er echt niet bij. Mijn psychologe zei toen: 'Je kunt het doen, maar niet omdat je er iets van verwacht. Want vaak kost het veel energie en doet de organisatie er uiteindelijk nauwelijks iets mee. Als ze bereid waren om zich anders op te stellen, dan hadden ze het allang gedaan.'

Evenzo

Evenzo

04-04-2013 om 08:13

Of iets anders

Wij hebben overwogen (en zijn begonnen aan) een brief met feiten en heel veel vragen. Je had die brief kunnen zien als klacht maar dat wilden wij niet omdat er een klachtenregeling bestaat. De meeste klachten die deze regeling doorlopen, worden afgedaan. En op een vraag, dien je (als je netjes wilt zijn) een antwoord te geven. Onze vragen waren geen vragen waar je een oordeel als antwoord kon geven maar een uitleg. Hoe leg je in jouw geval nu als bestuur uit dat het een goed idee is dat school jou elke communicatie verbiedt? Mijn vraag zou dan ook zijn (na een korte, neutrale uitleg (een situatieschets die ook door deze school kan worden beaamt (bij, er is zoveel aan de hand en er moest naar ons oordeel eea over gecommuniceerd worden) maar nu school niet meer zo en zo wil communiceren, hoe kan ik je als ouder nog opkomen voor je kind. Want dat is 1 van de dingen waarmee ik zit.

anna van noniemen

anna van noniemen

04-04-2013 om 22:42

Ja precies

Dat zou ik nog kunnen doen. Momenteel zijn we wel weer "in gesprek" maar het zal nooit meer 100% worden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.