Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Amsterdamse

Amsterdamse

05-05-2018 om 20:13

Eindexamen 2018


Angela67

Angela67

13-06-2018 om 10:37

nog wat info

gisteren kwam ik deze nog tegen:

https://www.cvte.nl/binaries/cvte/documenten/publicaties/2018/05/24/persmap-centraal-examen-2018/Persmap+centraal+examen+2018.pdf

pag 11

"Normering
Na de afnameperiode analyseert Cito de resultaten. Aan de hand daarvan stelt het
CvTE de normen vast zodat de scholen de scorepunten kunnen omzetten in een cijfer
(voor het centraal examen). Het CvTE betrekt daarbij ook de reacties van docenten en
vakverenigingen en van het LAKS.
De normen worden zo vastgesteld dat de lat van jaar tot jaar even hoog is: een zes
voor een vak in het ene jaar heeft dezelfde waarde als een zes in het andere jaar. Of
met andere woorden: het CvTE heeft de opdracht om de prestatie-eisen die aan
leerlingen worden gesteld om een voldoende te halen over de jaren heen gelijk te
houden. Als leerlingen gemiddeld een hoger cijfer halen, betekent dit dat ze vaardiger
zijn geworden en dus beter hebben gepresteerd. Het is dus niet zo dat de normering
wordt ‘aangepast’ zodat ieder jaar ongeveer een gelijk aantal leerlingen slaagt."

Tango

Tango

13-06-2018 om 10:48

N-termen

Ik begin nu een beetje te begrijpen hoe het zit met die N-term. Dochter snapte dit vorig jaar helemaal niet, was blijkbaar niet uitgelegd. Nu dus wel en vanmorgen vlogen hier ook de N-termen om mijn oren Over L heb ik haar overigens niet gehoord.

Net ging dochter nog even rekenen of ze een 5,5 gemiddeld had als ze voor alles een 5,6 had en voor Engels een 4,5. Net niet dus. Meteen weer stress. Soms kan je ook maar beter niets weten.
Ze is nu naar haar werk (gelukkig) na twee uur stressend thuis rondlopen. Ik hoop maar dat ze snel gebeld wordt. Ik heb echt medelijden met de mensen die pas laat in de middag of in de avond gebeld worden. Is toch nergens voor nodig ook?

Pennestreek

Pennestreek

13-06-2018 om 11:03

GESLAAGD!!!

Jeej, dochter is geslaagd!
Vanmiddag cijferlijst halen en dan morgen bericht of ze door mag naar de havo. Dus dat is nog even spannend. Maar de vlag hangt hier al uit!

Alle wachtenden, sterkte nog even!

Vsn harte pennenstreek!

Super! Wat een snelle school ook!

Lengte schaal (uitleg)

Is niks anders dan de max hoeveelheid punten die bij dat examen te behalen was.

Bij een term 1 heb je bij precies de helft vd punten een 5,5

Bij een n term boven de 1 was het examen aan de pittige kant, en krijg jij bij (iets)minder punten al een 5,5

Bij een n term onder de 1 was het examen aan de eenvoudige kant ( of zijn er 1 of meer feagen geslipt waar iedereen dan de volle mep,aan punten voor krijgt) en moet je dus (iets) meer dan de helft van alle punten (L dus) halen voor een 5,5

Hoe verder de n term van 1 ligt, hoe groter de aanpassingen.

Op examenblad.nl vind je behalve de n termen ook per vak de definitieve normering...dus welk cijfer je krijgt bij welk aantal behaalde punten.

Ingrid

Stomme school van zoon

Zet net op de site dat ze tussen 12 en 14 uur bellen i.p.v. tussen 12 en 13 uur. Dat vinden de leerlingen niet leuk. Snap ik. Niet netjes.

Jay

Jay

13-06-2018 om 12:05

Gefeliciteerd!

De eerste geslaagde, gefeliciteerd (dochter van) Pennestreek!

Nu nog duimen voor een goede cijferlijst om naar de havo te kunnen

Nicolette

Nicolette

13-06-2018 om 12:18

gefeliciteerd!

Gefeliciteerd, pennestreek.
Hier begint de spanning toe te nemen.

o jongens wat leef ik met jullie mee

pfff...kan t me van vorig jaar nog zo herrinneren. Sterkte met wachten!
Pennestreek, jij kan vast weer ademhalen, gefeliciteerd!!

Esther68

Esther68

13-06-2018 om 13:07

Ook geslaagd

Van dochter gehoord dat ze voor haar VWO geslaagd is!! Zo blij en trots. NB Ik verwachtte het wel, maar ja, je weet het nooit. Ze was bang de 5,5 gemiddeld niet te halen.

Zouden tussen 12 en 13 uur bellen, maar kregen al voor 12.45 uur een appje dat als je niet gebeld was, je geslaagd bent!

Yes, zo blij en trots!

Gaat heel misschien Engels nog een keer doen om een hoger cijfer te halen omdat het tegen viel en ze daarvan baalt, maar moet eerst nog haar cijferlijst zien.

Gefeliciteerd

Pennestreek en Esther wat fijn!

Ik ben nu onderweg naar huis om dochter bij te staan......
Ze had vanmorgen toen ze de N term voor wiskunde wist toch maar even gekeken hoeveel punten ze minstens zou hebben. En het lijkt er op dat dat wel goed zit. Maar van kunstgeschiedenis was de N term lager wn daar baalt ze van omdat ze het examen niet af heeft gekregen.
Nog even geduld dus voor ons.

Geslaagd

Zoon geslaagd. Vroeger kreeg je toch dan al heel de cijferlijst te horen? Hij weet nu alleen het cijfer voor wiskunde, een 10 Voor 16:00 moet hij naar school

Dora

Dora

13-06-2018 om 13:25

Geslaagd voor VWO!

En dat zonder 1 onvoldoende. Pfff, mevrouw heeft het wel spannend weten te houden. Tot nu toe alleen vijven en zessen, maar kennelijk een goed CSE. Ik moet wel even bijkomen, ben meer opgelucht dan blij.

Nicolette

Nicolette

13-06-2018 om 13:35

En hier ook geslaagd! Zonder onvoldoendes op haar eindlijst. De cijferlijst kan ze om 16 ophalen

Marinade

Marinade

13-06-2018 om 13:44

Geslaagd

Hier geslaagd voor VMBO-T. Iedereen ging gebeld worden vanaf 12 uur. De vlag hangt dus al uit. Vanmiddag diploma ondertekenen, dan ook de cijfers inzien. Mentor zei al wel dat hij goed geslaagd was . Volgend jaar havo, is al aangenomen daarvoor.

Angela67

Angela67

13-06-2018 om 13:48

Nog 12 minuten

Ben zo benieuwd.. .
Gr Angela

Jay

Jay

13-06-2018 om 13:50

Gefeliciteerd alle geslaagden!

Hier is nu al 50 minuten NIET gebeld....nog 1 uur en 10 minuten te gaan!

Mari39

Mari39

13-06-2018 om 14:01

Yes

Geslaagd, met een hele goede eindlijst. Kan zo naar de havo.
Hier kwamen om 12 uur al app jes binnen in de klassen app.het wachten was niet lang.

Sterkte nog voor degenen die moeten wachten!

Jay

Jay

13-06-2018 om 14:22

Aaaaarrgggg!
Op de site van school staat nu een kopje 'geslaagden 2017-2018' maar de site is supertraag en de link werkt nog niet!
Marteling!

Jay

Sterkte! Hier al een half uur NIET gebeld. Nog een uur te gaan. Wat een stress zeg.

Gefeliciteerd met de andere geslaagden!!!!! Wat fijn!

Angela67

Angela67

13-06-2018 om 15:03

Ja geslaagd!

hoppa zo in de pocket, zonder her!!
gr Angela

Jay

Jay

13-06-2018 om 15:21

Jaaaaaa!!!

Ook hier geslaagd voor Havo, gelukkig ook zonder her, hahaha!
Nu kunnen we het huurcontract voor haar kamer gaan ondertekenen en opsturen

Om 4 uur cijferlijst ophalen....ben benieuwd!

En dochter nr 2 is ook geslaagd voor haar Engels VWO

Ja hoor

We zijn supertrots, zoon is geslaagd voor VWO. Alle andere geslaagden van harte gefeliciteerd en nu op naar het gebak. Vlag hangt al.

Her bio

De plannen voor de toekomst liggen nog even in de ijskast. Stomme CE regel...grr.
Dochter wordt er wel heel onzeker van maar hangt reeds boven de examenbundels. Er zit niets anders op.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-06-2018 om 15:42

Ach Flanagan

Wat vervelend! Sterkte voor dochter, en hopelijk gaat de her beter!

Dora

Dora

13-06-2018 om 15:46

Flanagan

Balen joh! Maar als ze het straks haalt is het extra fijn.

Loekie

Loekie

13-06-2018 om 15:47

yes

Hier ook geslaagd- tegen alle verwachtingen in.

Dus superblij!

Niny

Niny

13-06-2018 om 15:49

Hier vanavond pas bericht

Dochter zit op de VAVO en als ze tussen 19.30 en 20.30 niet gebeld is, is ze geslaagd. En dan moet ze om 20.45 naar school (dat is hier een half uur vandaan). Ben net maar even met haar in de stad koffie gaan drinken, ze is nu met een vriendin op pad. De stress is erg groot bij haar.
Flanagan wat rot voor je dochter. Wens haar maar succes!

Lusithania

Lusithania

13-06-2018 om 15:51

Joepie

Geslaagd!

ach Flanagan wat had ik t haar gegund

om in 1 x er vanaf te zijn!
Gelukkig was ze al aan t leren, maar die stomme kl.t.regel!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.