Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeiemoeder

Moeiemoeder

24-06-2016 om 09:33

Einde van het schooljaarstress


Lynn

Lynn

05-08-2016 om 08:30

Skik

Ja, zomerschool voor beide groepen lijkt me eigenlijk prima.

Vaak weet je nl. echt niet of iemand wel of niet een harde werker is. Oudste werd hier als harde werker gezien, maar ik heb regelmatig mijn twijfels gehad. ZE was het zeker niet altijd .

En overigens, zitten blijven op 2 onvoldoendes is natuurlijk erg vervelend, maar het kan ook op 3 of 4 vakken zijn.

En toch ben ik met je eens dat zomerschool in mijn ogen vaak een betere oplossing is dan zitten blijven, zeker als de andere vakken wel zevens en/of achten zijn.

bieb63

bieb63

05-08-2016 om 20:37

ken hier wel het fenomeen zomerschool

maar dat is eigenlijk alleen op scholen met veelal allochtonen. Taalachterstand dus evt. in combi daarmee andere achterstanden. Overigens mogen op sommige scholen de ouders (allochtonen) ook mee doen. Handig voor de taal.
Zomerschool op een min of meer autochtonen school ken ik niet.

bieb63

bieb63

05-08-2016 om 20:38

overigens

Hebben ze op die bewuste (veelal allochtone scholen) ook zaterdagschool.

Els

Els

07-08-2016 om 23:02

Summer school

Hier een VO school met duidelijke overgangsnormen en, sinds dit jaar ook heel duidelijke 'summer school' normen. Haal je het net niet (en dat is dus gespecificeerd), dan mag je summer school doen, dat moeten dan 2 vakken zijn. Aan het einde van summer school een toets die je rapportcijfer vervangt. vervolgens wordt bepaald of je alsnog over bent. Zoon heeft het net gehaald, ik had summer school leerzaam gevonden voor hem. Hij had echt stevig gebaald want het had hem een week vakantie met vriend gekost. Precies genoeg doen is ook een competentie...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.