Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

DUO vraag

Even een DUO vraag. Dochter is geslaagd voor haar MBO 4 diploma. Gaat nu een tweejarige HBO opleiding doen. Nu kreeg ze bericht dat ze mogelijk haar reisproduct stop moet zetten. Ik kan geen zinnig antwoord vinden op de site. Moet inloggen om nieuwe studie op te geven. Dochter zit op een Spaans eiland zonder laptop. Is er iemand die weet hoe dit zit toevallig? 

Volgens mij is het het handigste als je je dochter vraagt om haar digid (telefonisch) door te geven. Of dat ze ergens een computer zoekt. Dan kun je dit invullen en loopt het gewoon door: https://duo.nl/particulier/opleiding-wijzigen.jsp

Tsjor

Tango

Tango

01-07-2021 om 19:20 Topicstarter

Ja digid doorgeven kan wel, maar ze krijgt dan natuurlijk sms controle op haar telefoon, dus moet ze op dat moment bereikbaar zijn. Dus een beetje gedoe. Computer opzoeken zou kunnen, maar ik weet niet hoe snel je het moet wijzigen. Misschien kan het ook nog wel als ze terug is (zondag). Maar mijn vraag is vooral of ze het moet stopzetten of dat het inderdaad doorloopt. 

Je moet voor de tiende van de maand je reisproduct stopzetten en mag dan al vanaf de eerste van de maand niet meer reizen. Dus niet vanaf het vliegveld met bus of trein met studentenov naar huis reizen zondag.
Ze moet haar ov stopzetten als de school haar uitschrijft. Wat ze waarschijnlijk doen omdat ze haar diploma heeft gehaald. Als dat bijvoorbeeld de datum 30 juni heeft, dan heeft ze vanaf 1 juli geen recht meer op ov. Vanaf september weer wel.

Even bij de MBO school informeren welke uitschrijfdatum zij hanteren.

De link die ik gaf ging over de situatie, dat je na MBO verder gaat met HBO, of een andere vorm van doorstroming.

Ja, ze zou op afstand wel even standby moeten zijn, maar dat zou kunnen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.