Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Drempeltoets voor start middelbare school?


Triva

Wat vervelend voor jullie zoon.
Gelukkig hebben jullie hulp gezocht.
Jammer dat de school hier jullie niet in steunde.
Je benadert een kind zeker anders als je weet dat het dyslexie is.

Zeetakje

Zeetakje

09-04-2018 om 16:35

Swaen

Is je dochter vanmorgen de toets gaan maken? En heb je nog reactie van de basisschool gehad?

Libertine

Libertine

09-04-2018 om 17:39 Topicstarter

Geweest

Op de middelbare school was vrijdag niemand aanwezig om vragen te beantwoorden. De basisschool heeft niet op mn mail gereageerd en vanochtend was de toets. Ik heb mijn dochter toch maar laten deelnemen. Ik trof wel nog meer verbolgen ouders die net als ik wat verontwaardigd waren. De kinderen met havo advies waren deze ochtend aan de beurt en de vmbo kinderen moeten zelfs 2 ochtenden komen. Volgens mijn dochter was de toets vergelijkbaar met de Cito. Spelling, rekenen, begrijpend lezen en zelfs DMT. Ze vond het vooral een gekke eerste kennismaking met haar nieuwe klas/schoolgenoten. Of eigenlijk de afwezigheid van een kennismaking. Met zn allen in een ruimte, toets maken en na 2.5 uur weer weg. Thats it. De puber had geen kans gezien om met iemand contact te maken. Jammer vond ze.

Zeetakje

Zeetakje

09-04-2018 om 19:01

Wonderlijk inderdaad

Jammer dat je van tevoren je vragen niet kwijt kon bij de basis- of de middelbare school. Ik denk dat ik mijn kind dan ook had laten gaan, vooral omdat werd aangegeven dat niet meedoen invloed kan hebben op de plaatsing.

Ik kan me voorstellen dat het een gek gevoel voor haar was dat ze o.a. met haar toekomstige klasgenoten daar zat. Nou ja, het zit erop en je was niet de enige ouder die het een vreemde gang van zaken vond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.