Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Doorstromen van vmbo naar havo?

(Stief) dochter heeft 3 jaar terug haar VMBO Kader behaalt,en daarna MBO 2.
Nu wil ze alsnog de havo gaan doen,is dit mogelijk of moet ze dan eerst mbo 3 of 4 halen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Via een omweg

Nee, dat is in beginsel niet mogelijk. Tenzij ze helemaal opnieuw zou beginnen (vanaf brugklas of 2e). Ze heeft teveel vakken helemaal niet gehad.
Sommige Vavo opleidingen (bij het ROC) hebben daarvoor een toelatingsjaar. Dat zou je bij het ROC moeten informeren.
Maar ook daar word je alleen toegelaten als de school het ziet zitten.
Er zijn natuurlijk wel particuliere instellingen en bijvoorbeeld het LOI. Daar mag je het proberen, als je maar betaalt.
Mijn vraag: waarom havo en niet mbo 3/4?
Groet,
Miriam Lavell

bibi63

bibi63

22-11-2012 om 16:01

Ja, dat denk ik ook

Waarom HAVO. Daar mist ze veel te veel stof en vakken voor (en ook de ervaring om flink te leren en stampen en boeken lezen enz, denk ik). Inderdaad: waarom niet een MBO 3 of 4 opleiding (vervolg op wat ze in MBO 2 heeft gedaan). En als ze dan de BBL opleiding doet, dan is het vooral stages bij bedrijven (dus praktisch) in plaats van de BOL opleiding.
Gr. Bibi

sus-anne

sus-anne

22-11-2012 om 20:16 Topicstarter

Klopt

ook wij vinden het beter dat ze via MBO 3/4 doorstroomt naar HBO,maar ja zij heeft nu in haar hoofd dat ze naar de Havo wil.Nog maar weer eens om de tafel met haar.Bedankt zover.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.