Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dagtaak aan prutswerk

we dwalen af..

De wijze waarop Henricus soms reageert, is er eentje waar je gewoon door heen kan prikken; het heeft namelijk niet te maken met de vraag die hij hier aankaart, zie Topic opener ‘ wat kan ik er aan doen’ en ‘hoe moet ik hiermee omgaan’ om zo zijn dochter te helpen. 

En Henricus  is niet de eerste die voor zo’n situatie staat.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1005393/in-de-plusklas-zitten-vooral-kinderen-die-goed-kunnen-leren-maar-dat-is-iets-anders-dan-slim-zijn
Het gaat om de lange weg die ouders moeten afleggen voor hun kind gezien wordt.

Flanagan schreef op 29-01-2024 om 17:54:

we dwalen af..

De wijze waarop Henricus soms reageert, is er eentje waar je gewoon door heen kan prikken; het heeft namelijk niet te maken met de vraag die hij hier aankaart, zie Topic opener ‘ wat kan ik er aan doen’ en ‘hoe moet ik hiermee omgaan’ om zo zijn dochter te helpen.

En Henricus is niet de eerste die voor zo’n situatie staat.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1005393/in-de-plusklas-zitten-vooral-kinderen-die-goed-kunnen-leren-maar-dat-is-iets-anders-dan-slim-zijn
Het gaat om de lange weg die ouders moeten afleggen voor hun kind gezien wordt.

Maar is stap 1 dan niet testen? Dan heb je een spreekwoordelijke stok om mee te slaan.  Ons is, gezien het feit dat er getalletjes op papier stonden heel discussie bespaard gebleven.  

Ik vind niet dat we afdwalen. Zoals TO zelf ook in zijn OP benoemt is de situatie met betrekking tot zijn dochter slechts een van de vele voorbeelden. Er ligt iets aan ten grondslag en daar gaat het nu over. 

Dweedledee schreef op 29-01-2024 om 18:03:

Ik vind niet dat we afdwalen. Zoals TO zelf ook in zijn OP benoemt is de situatie met betrekking tot zijn dochter slechts een van de vele voorbeelden. Er ligt iets aan ten grondslag en daar gaat het nu over.

Nou dit. Henricus schrijft in de OP niet dat er een probleem is met dochter en dat hij naar een oplossing zoekt. Hij schrijft dat hij voortdurend geconfronteerd wordt met prutsers. En stelt de vraag of hij te kritisch is of dat anderen overal maar genoegen mee nemen. En hij vraagt of er nog wel mensen zijn die hun werk wel serieus nemen. Ik zie hem nergens vragen om een oplossing voor dochter. Maar zie hem klagen over de onkunde van niet alleen school, maar ook doktoren, gehoortesten enz. Dus als we ons aan de OP moeten houden moeten we beantwoorden of er nog mensen bestaan die hun werk serieus nemen...

Meesje schreef op 29-01-2024 om 18:21:

[..]

Nou dit. Henricus schrijft in de OP niet dat er een probleem is met dochter en dat hij naar een oplossing zoekt. (…)Dus als we ons aan de OP moeten houden moeten we beantwoorden of er nog mensen bestaan die hun werk serieus nemen...

Oooo, dan is het simpel. Kan iedereen even de hand opsteken die zijn werk serieus neemt? 🙋🏼‍♀️ én eventueel met extra toevoeging; wier werk doorgaans gewaardeerd wordt en weinig klachten krijgt? 🙋🏻‍♀️ (want je kunt natuurlijk én je werk serieus nemen en toch een prutser zijn). 

Of eigenlijk; nu hoeft het niet meer. Want door zelf mijn hand op te steken, is het al zo; er bestaat in ieder geval 1 mens die dat doet. En tegenover me zit er nog 1 trouwens. 

Nummer 3 is ook present! 🙋

Henricus schreef op 29-01-2024 om 17:14:

[..]

Misschien eerst eens goed(!!) verdiepen in narcisme voordat je anderen er van beticht.

Narcisme omvat wel wat meer dan de online verhaaltjes over bijv exen die het bloed onder de nagels halen én die standaard kenmerken die op elke site te vinden zijn.

Ik haal mijn kennis niet uit online verhaaltjes! 😉

En ik neem mijn werk heel serieus!

Ik neem mijn werk ook zeer serieus, maar zit daarbij ook wel eens te prutsen. Maar over het algemeen waarderen collega’s en leerlingen wel wat ik doe.

Henricus

Henricus

29-01-2024 om 19:25 Topicstarter

heren, dames

Ik houd 't wel voor gezien.
Ik ben op basis van wat reacties blijkbaar een narcist, ben gestoord, heb een kloteleven, er mankeert mij van alles etc.
Ben ik kort door de bocht? Ja
Zwartwit? Ja
Kloteleven? Nee
Hopeloos geval? Nee
Ben ik het geklooi van derden zat? Ja, meer dan zat
Narcist? Nee
Kritisch? Ja, absoluut
Ben ik anders dan anders? Ja, absoluut

Afijn, succes 

Jij succes! Jij bent immers degene die steeds met een zorgwekkende hulpvraag komt. Dat zijn wij niet hoor. 

je komt zelf met een vraag en meerdere keren zelfs. Je hebt dus wel vragen. Het lijkt erop dat je moeite hebt om de juiste hulpvraag te stellen en daardoor krijg je niet de antwoorden die je wil horen. De kans zit erin dat het jullie hulpverleners en de lerares op school ook niet duidelijk is. Heb je wellicht wat meer hulp nodig om de juiste vragen te kunnen stellen? Ik denk dat op dit forum genoeg mensen zitten met ervaring die je kunnen helpen met inzichtelijk te krijgen wat je nou precies wil weten. Je bent dit draadje immers niet voor niets gestart. 

Ik vind dat juist op dit forum er veel mensen zijn die met geduld en liefde anderen willen helpen. Ook als TO met de vraag zou komen: het lukt me niet goed om op school door te dringen dat er iets met mijn dochter aan de hand is. Hebben jullie een idee wie ik het beste zou kunnen benaderen en welke vragen ik zou kunnen stellen. Dan zou hij heel veel kundig advies krijgen van ouders met ervaring en van leerkrachten en van mensen die weten hoe de structuren in schoolland zijn en hoe je het met wat stroop kunt aanpakken om de juiste mensen te spreken te krijgen. 
Maar helaas, in de openingspost werd iedereen al beledigd en zette hij een beeld neer van zichzelf waar vele haren van overeind gingen staan. En in alle discussies hier worden er zijpaden ingeslagen, maar dat maakt het hier juist zo boeiend. Maar nu niemand heeft gezegd hoe geweldig hij is en hoe dom alle mensen om hem heen zijn, haakt hij af, want hij krijgt niet wat hij wil. Jammer, want zo komt hij niet verder en ik denk dat iedereen hem en zijn gezin het beste gunt. 

Je doet mij denken aan een oom van mij. Die had met zo ongeveer iedereen in zijn omgeving ruzie. En als jij iedereen een klootzak vindt, dan is de kans groot dat je het zelf bent, das toch wel een beetje de regel. Hij was ook ongelooflijk kritisch en veeleisend naar alles en iedereen. Stuurde ellenlange klachtenbrieven/mails naar bedrijven, huisarts etc. als hem iets niet zinde. Hele klaagzangen over alles wat er aan alles en iedereen niet deugde. Niet snel tevreden. Ik geloof niet dat de man een erg gelukkig leven heeft geleid. 
Hij had met bijna zijn hele familie en schoonfamilie geen contact. Hadden allemaal grove fouten begaan, waren niks waard, blabla. Wat ik aan zijn kinderen merk is dat die nogal rigide zijn opgevoed, ook in hun denkwijze, en dat ze naar mijn idee moeite hebben met zelf nadenken. Mijn invulling daarvan is dat dat ook lastig is als je dat nooit geleerd hebt. En dat ze die strakke opvoeding en denkwijze enorm doortrekken in hun eigen leven. En die zijn ook nogal kritisch op andere mensen, vooral op professioneel vlak. Eentje heeft een zware burnout omdat collega's hun werk niet goed doen, laks zijn en de kantjes er vanaf lopen en in de hulpverlening maakte iemand grove fouten dus nu is er een andere hulpverlener maar die eerste werkt er nog wel en dat is dan problematisch want die is niet geschikt en moet ontslagen worden. Kun je vinden, maar daar ga je niet over als cliënt. En dit soort redeneringen komen van de vader of is erfelijk bepaald (mijn invulling).

Ja MamaE, helaas vallen appels nooit ver van bomen. En als er vanuit de ouder niet de wil is om te veranderen, dan zie je helaas dat het regelmatig wordt doorgegeven aan de kinderen. 

Ik heb een achtergrond in het onderwijs en ik acht de kans zeer aanwezig dat er van alles aan de hand is in het gezin van TO. Uit vorige topics kun je opmaken dat TO en zijn vrouw totaal niet op een lijn zitten en er toch twee jonge kinderen zijn waarbij er iets aan de hand is. TO bagatelliseert alles en staat nergens open voor. Kan ook niet tegen kritiek, overschreeuwt zichzelf, overschat zichzelf, onderschat de situatie en vertoont, om het even mild uit te drukken, zeer onhebbelijk gedrag. 

Ik vind het als professional zeer zorgelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.