Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dagtaak aan prutswerk


Simon68 schreef op 29-01-2024 om 15:45:

Ik heb medelijden met jouw dochter. Niet omdat ze is overgeleverd aan al die "incompente" artsen, leraren en andefe begeleiders maar voor het hebben van zo'n narcistische vader..

He, wat een onnodig nare reactie. Deze post zegt echt heel veel meer over jou dan over Henricus...

MamaE schreef op 29-01-2024 om 13:22:

Zouden we hoogbegaafdheid niet ook kunnen zien als een vorm van neurodiversiteit?
Je brein werkt anders. Net als bij autisme, adhd, dyslexie etc.
Ja, dat is soms lastig en soms heeft het misschien ook verrassende voordelen. Maar je kiest er niet voor, je hebt het en dan heb je het ermee te doen in het leven. En in de samenleving hebben we het te doen met elkaar.

Ik heb er eigenlijk in alle opzichten moeite mee als mensen hun diagnose van de daken schreeuwen (ja, mijn gebrek aan acceptatie ligt hier vast onder, still work in progress).
Vooral in situaties dat het niet relevant is. En dat vind ik ook belangrijk om aan je kinderen te leren; wees eerlijk, spreek verwachtingen uit, maak er geen misbruik van en strooi het niet te pas en te onpas in het rond.

Ik geef atletiektraining. Soms krijg je bij een aanmelding of later nog een keer dat ouders bijvoorbeeld vermelden dat hun kind dyslexie heeft. Vind ik oprecht vervelend voor het kind, maar wat ik daar als sporttrainer nu mee moet?

——

@MamaE, bij sommige sporten deelde ik ook de informatie over dyslexie want als een trainer zei naar links, en het kind ging naar rechts, kwam dat niet door slecht luisteren of niet opletten maar door de dyslexie. Als ik vroeger met de kinderen fietste, stak ik altijd de hand uit zodat ze zagen welke richting ze moesten opsturen. Als een ouder vergat de hand uit te steken, kon dat leiden tot een botsing.

Jonagold schreef op 29-01-2024 om 16:06:

[..]

He, wat een onnodig nare reactie. Deze post zegt echt heel veel meer over jou dan over Henricus...

Oh ken jij mij? 

Simon68 schreef op 29-01-2024 om 16:49:

[..]

Oh ken jij mij?

@Simon, Henricus legde in begin uit dat hij zelf een nare tijd op de basisschool heeft meegemaakt en in dochter hiervoor wilt behoeden. Die gedachtegoed is niet zo vreemd; menig ouder wilt zijn of haar  kind voor herhaling behoeden omdat het zelf haarfijn heeft ervaren hoe dat is. Daar is niets narcistisch aan, maar gewoon een betrokken ouder die put uit eigen ervaring.

Ik lees dit topic met kromme tenen, net als je vorige topic. Mijn ex zou het geschreven kunnen hebben, zoveel gelijkenis. 
Hij vindt zichzelf ook HB. Het zou kunnen, hij is intelligent. Maar wat ik zie is dat het een heel positief label is voor een reeks eigenschappen die misschien wel beter bij autisme passen dan bij HB.  
Daarnaast herken ik in het schrijven een hoop dingen die ik eerder bij persoonlijkheid vind passen dan bij een labeltje. 

Ik hoop voor je dochter dat je vrouw nog in beeld is. Luister naar je vrouw, laat haar dit soort dingen regelen en laat het los! 
Richt jij je op je werk waar je mee achterloopt en met je dochter komt het wel goed. Rechtsom of linksom. Laat haar eerst maar eens lekker kleuteren en in groep 3 zie je wel hoe ze cognitief aanslaat en dan kan school samen met je vrouw altijd nog stappen ondernemen.
Echt, laat het los. Ga spelen met je dochter, leuke dingen doen samen. Daar heeft ze echt veel meer aan dan iedere dag uren bij je in de auto te zitten.

Ik bedoel uiteraard "incompetente" ipv incompente.

Simon68 schreef op 29-01-2024 om 16:49:

[..]

Oh ken jij mij?

Nee. Ken jij Henricus? Of ben jij bevoegd op basis van wat tekst op een forum het labeltje 'narcisme' te mogen plakken?

Zoals ik al zei, het zegt meer over jou dan over Henricus. Wat je met je reactie echt niet sprekender had kunnen bevestigen.

Flanagan schreef op 29-01-2024 om 16:48:

[..]

Dat weet ik. Veel jonge kindjes hebben moeite met links en rechts. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk aan te wijzen waar nodig. Kinderen worden vaak ook al lid voordat ze een diagnose hebben. Ik kan meer met een gebruiksaanwijzing dan een label.

Flanagan schreef op 29-01-2024 om 16:55:

[..]

@Simon, Henricus legde in begin uit dat hij zelf een nare tijd op de basisschool heeft meegemaakt en in dochter hiervoor wilt behoeden. Die gedachtegoed is niet zo vreemd; menig ouder wilt zijn of haar kind voor herhaling behoeden omdat het zelf haarfijn heeft ervaren hoe dat is. Daar is niets narcistisch aan, maar gewoon een betrokken ouder die put uit eigen ervaring.

Daar niet nee. Wel aan zijn overige neerbuigende arrogante reacties. 

Flanagan schreef op 29-01-2024 om 16:55:

[..]

@Simon, Henricus legde in begin uit dat hij zelf een nare tijd op de basisschool heeft meegemaakt en in dochter hiervoor wilt behoeden. Die gedachtegoed is niet zo vreemd; menig ouder wilt zijn of haar kind voor herhaling behoeden omdat het zelf haarfijn heeft ervaren hoe dat is. Daar is niets narcistisch aan, maar gewoon een betrokken ouder die put uit eigen ervaring.

Dat TO een nare schooltijd heeft meegemaakt en zijn dochter daarvoor wil behoeden staat mijns inziens los van hoe TO praat en denkt over zijn medemensen. Het is toch allemaal niet zo fraai wat ik daarover lees. TO geeft zelf aan dat hij bekend is met autisme. Soms wordt autisme verward met narcisme en andersom. Wij weten verder niet hoe TO in de dagelijkse omgang functioneert. 

Simon68 schreef op 29-01-2024 om 17:00:

[..]

Daar niet nee. Wel aan zijn overige neerbuigende arrogante reacties.

Precies!

Flanagan schreef op 29-01-2024 om 16:55:

[..]

@Simon, Henricus legde in begin uit dat hij zelf een nare tijd op de basisschool heeft meegemaakt en in dochter hiervoor wilt behoeden. Die gedachtegoed is niet zo vreemd; menig ouder wilt zijn of haar kind voor herhaling behoeden omdat het zelf haarfijn heeft ervaren hoe dat is. Daar is niets narcistisch aan, maar gewoon een betrokken ouder die put uit eigen ervaring.

Daar niet nee. Wel aan zijn overige neerbuigende arrogante reacties. 

Jonagold schreef op 29-01-2024 om 16:59:

[..]

Nee. Ken jij Henricus? Of ben jij bevoegd op basis van wat tekst op een forum het labeltje 'narcisme' te mogen plakken?

Zoals ik al zei, het zegt meer over jou dan over Henricus. Wat je met je reactie echt niet sprekender had kunnen bevestigen.

Ik herken het gedrag maar al te goed. Van  dichtbij maak ik dit mee. Helaas

Henricus

Henricus

29-01-2024 om 17:14 Topicstarter

Simon68 schreef op 29-01-2024 om 15:45:

Ik heb medelijden met jouw dochter. Niet omdat ze is overgeleverd aan al die "incompente" artsen, leraren en andefe begeleiders maar voor het hebben van zo'n narcistische vader..

Misschien eerst eens goed(!!) verdiepen in narcisme voordat je anderen er van beticht.

Narcisme omvat wel wat meer dan de online verhaaltjes over bijv exen die het bloed onder de nagels halen én die standaard kenmerken die op elke site te vinden zijn. 

Henricus schreef op 29-01-2024 om 17:14:

[..]

Misschien eerst eens goed(!!) verdiepen in narcisme voordat je anderen er van beticht.

Narcisme omvat wel wat meer dan de online verhaaltjes over bijv exen die het bloed onder de nagels halen én die standaard kenmerken die op elke site te vinden zijn.


Desalniettemin vertoon jij erg bijzonder en afwijkend gedrag. Ben je onaardig, onsympathiek en vooral iemand die lawaaierig loopt te blazen en te roeptoeteren. Wat voor etiketje je er ook op wil plakken, het rechtvaardigt niet de omgangsvormen die jij hanteert. 

Maar ik vermoed dat je hier continu tegenaan loopt in het dagelijks leven. Ik heb het echt met je te doen. Het moet vast heel ingewikkeld zijn. 

Dweedledee schreef op 29-01-2024 om 17:29:

[..]


Desalniettemin vertoon jij erg bijzonder en afwijkend gedrag. Ben je onaardig, onsympathiek en vooral iemand die lawaaierig loopt te blazen en te roeptoeteren. Wat voor etiketje je er ook op wil plakken, het rechtvaardigt niet de omgangsvormen die jij hanteert.

Maar ik vermoed dat je hier continu tegenaan loopt in het dagelijks leven. Ik heb het echt met je te doen. Het moet vast heel ingewikkeld zijn.

Ik denk niet dat dit type mens het ingewikkeld vindt, want ze leggen de oorzaak van de miscommunicatie altijd buiten henzelf. We moeten te doen hebben met hun directe omgeving en anderen die met dit type mensen te maken krijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.