Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jesse_1

Jesse_1

30-09-2011 om 09:47

Dag van de leraar

Nu blijkt (waarschijnlijk mijn fout dat ik het hiervoor nooit geweten heb) er ook een 'dag van de leraar' te bestaan.
Doet jullie school hier ook wat aan en op wat voor manier dan? Of verzin je zelf wat leuks voor de leerkracht?
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

30-09-2011 om 11:17

Is dat zo?

Niet alleen jouw fout dan, want ik wist het ook niet hoor. Is het vandaag dan? En om antwoord op je vraag te geven, hier wordt er voor zover ik heb gezien ook niets aan gedaan. Maar misschien heb ik het gemist hoor.

Nee en nee

Ik heb er wel eens van gehoord. Ik heb voor mijn werk een agenda waarin allerlei feest- en andere dagen staan vermeld (ook zulke nuttige zaken als het feest van de Duitstalige gemeenschap in België) en daar staat-ie in.

Maar nee, onze school doet er niks aan, en nee, ik doe ook niks.

Groeten,

Temet

koentje

koentje

30-09-2011 om 13:21

Op de school

waar ik stage liep kwamen alle leraren ineens in een mooi pakkie op school. En er waren van instanties uit traktaties geloof ik. Voor een high thea... Volgens m ij was de datum 5 oktober.

juf

juf

30-09-2011 om 13:25

O bij ons wel hoor

In de vorm van een verplichte studiedag van 8.30 tot 17.00. Inderdaad woensdag a.s.

Jesse_1

Jesse_1

30-09-2011 om 18:32

Idd 5 oktober

De ouderraad heeft bedacht dat het leuk is als elk kind een geknutselde bloem meeneemt. Blijkbaar hebben we hier nog niet genoeg waardering voor de leerkrachten .
Ik kan me ook niet herinneren dat er vorig jaar iets aan gedaan is. Vandaar dat ik me afvroeg of er ook andere scholen zijn die menen daar iets feestelijks van te moeten maken.

Adrienne

Adrienne

30-09-2011 om 18:47

Bij ons...

Op onze school (ik noem hem niet ) hebben we vandaag een mail gekregen om te vragen of we de leerkracht(en) van de kinderen een kaart thuis willen sturen. Op zich leuk. Maar goed. Het is wel weer 2 juffen per kind, ze vragen of ook muziek- en gym-etc -leerkrachten een kaart kunnen krijgen. Dat komt dan op zo'n 8 kaarten in totaal. Wat vinden jullie daar nou van? Ik ben er niet uit. Groeten, ..

juf

juf

30-09-2011 om 19:59

Onzin

Als juf doe ik mijn werk, daar krijg ik voor betaald. Ik vind het geweldig wanneer kinderen na jaren mij nog enthousiast begroeten. Ik vind het geweldig wanneer ik viavia hoor dat ouders tevreden zijn. Ik vind het heerlijk als ik de kinderen zo ver mogelijk op hun niveau kan krijgen en ze plezier in school hebben. Dat is beloning genoeg. Met de juffendag eventueel een aardigheidje (heerlijk, heb nog heel veel zeep staan) en aan het einde van het schooljaar een ferme handdruk. Geen dag van de leraar, sint, kerst of Valentijn.

Juf

Tango

Tango

30-09-2011 om 21:59

Adrienne

Hebben jullie dan van al die docenten het huisadres? Hier op school zijn ze uiterst spaarzaam met het geven van adressen van leerkrachten. Wat ik me op zich ook wel kan voorstellen. Hoewel het soms iets te ver gaat. Voor de zomervakantie had Tangozoon voor beide juffen iets gemaakt. Er was echter maar een juf aanwezig de laatste schooldag. No way dat wij het adres van de andere juf kregen. Vond ik vooral triest voor mijn zoon. Uiteindelijk bood de andere juf wel aan het te gaan brengen, maar dat duurde ook nog even. Maar goed, dat is een beetje ot.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-09-2011 om 22:37

Stom

Van mij mag die dag van de leraar worden afgeschaft. Per direct. Het inderdaad grote onzin. Hier krijgen we een punt vlaai bij de koffie en verder gewoon over tot de orde van de dag. Weet je, ik denk dat veel niet-docenten bij het horen van de frase 'dag van de leraar' denken: welja, dat kan er ook nog wel bij, naast die tig weken vakantie. Ze hebben al een luizenleven en nu moeten ze zo nodig nog hun eigen dag want ze zijn zeker weer zielig. En docenten zelf denken: donder op met je dag, doe eens echt iets aan die werkdruk. Ik wil ook wel eens naar de wc kunnen tussen half negen en half drie.
Groetjes
Massi

Marjolein

Marjolein

01-10-2011 om 08:55

Verkort rooster ivm studiemiddag

Hier koppelen ze de Dag van de Leraar aan een studiemiddag, lijkt me wel leuk voor de docenten. Wat ik creatief vindt is dat ze alle lessen 10 minuten inkorten en zo toch alle lessen geven. Kinderen blij, ouders blij, docenten blij.

Fiorucci

Fiorucci

01-10-2011 om 14:54

Marjolein

Ja,is inderdaad handig,verkorte roosters, dat gebeurt hier ook bij rapportbesprekingen bijvoorbeeld.

Wc (massi - zeer ot)

Dus jij zou als cadeau het liefst een inzamelingsactie voor een mini-toiletje in elk lokaal hebben? Of een PauzePlasPlanning; zodat alle docenten handig over de beschikbare toiletten en WC's kunnen worden verdeeld.

Kraanvogel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.