Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Continu

Continu

02-03-2009 om 10:28

Continurooster en zorgenkinderen

Op de school van mijn kind zijn ze bezig te onderzoeken of een continurooster tot de mogelijkheden behoort.
Nu si er nogal wat weerstand en van de week kwam ineens het argument van de zorgenkinderen uit de kast. Voor zorgenkinderen zou een continurooster niet goed zijn.
Ik heb zelf het gevoel dat dit een drog argument is, maar is dat zo?
Is het echt te onrustig voor 'zorgenkinderen'. ?
(ik heb het idee dat een aantal van deze zorgenkinderen veel overblijven dus dan is het helemaal een onzin argument, maar stel dat zij niet overblijven nu....?)

Hoe zit dat op andere scholen en zorgenkinderen?

Ben benieuwd.......
bedankt voor de ervaringen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciaal onderwijs heeft continurooster

"Is het echt te onrustig voor \'zorgenkinderen\'. ?"
Tja, wat is beter? Feit is wel dat het speciaal onderwijs, de meest zorgelijke zorgkinderen dus, het al sinds jaar en dag met een continurooster doen.
Groet,
Miriam Lavell

zorgenmoeder

zorgenmoeder

02-03-2009 om 10:45

Hier

Hier een continurooster. Zo ongeveer de eerste twee jaar vond ik het vervelend, wist ook toen wel al dat ik het op termijn juist prettiger zou gaan vinden. Maar die eerste jaren had ik er graag meer zicht op gehad hoe het met kind ging. Had dus zeg maar behoefte aan juist die check midden op de dag.
Lijkt mij dat dat prima op te vangen is op andere manieren. Een nogal soepel beleid tav ouders die zich zorgen maken kan al veel opvangen lijkt me.

T&T

T&T

02-03-2009 om 11:03

Praktisch

In het speciaal onderwijs komen kinderen niet allemaal uit de buurt, mijn dochter zit op een cluster 4, en de kinderen komen uit een straal van zo'n 20 km rondom de school. Voor veel kinderen is het dus geen keuze, het is gewoon niet te doen om tussen de middag even naar huis te gaan. Alle kinderen blijven dus over.
Dat dat niet alleen een praktisch voordeel heeft zag ik laten bij mijn jongste, die na de middagboterham thuis niet meer naar school te branden was... hij zit nu ook op een school met een continu rooster en vind dat prima want nu hoeft hij nog maar 1x per dag naar school, en dat is volgens hem veel beter dan 2x
groetjes Tess

Continu

Continu

02-03-2009 om 11:22

Op gewone school?

Het gaat hier om de 'zorgkinderen'op een reguliere school.
Die komen niet van ver, dan snap ik het wel inderdaad (met taxibusjes gedoe e.d). Ik zou zeggen dat continurooster rust geeft, tegenstanders van continurooster zeggen dat het voor zorgkinderen thuis rustiger is........ tja

zorgenmoeder

zorgenmoeder

02-03-2009 om 21:35

Pelle

Oh, hier bij continurooster wel ongediplomeerde overblijfkrachten hoor, en dat wel een uur lang.

Hier

blijkt het juist rustiger te zijn om een continue-rooster te hebben. Geen gestress om op tijd naar huis te gaan, gauw eten, ( schiet eens op!!!) en heel snel weer naar school. Het continue-rooster geeft hier veel rust!

Pippin

Pippin

03-03-2009 om 21:05

Voor alles is een oplossing

Voor onze zoon zou een continurooster inderdaad niet zo goed werken. Hij wordt op school overprikkeld en heeft dat uurtje vrij tussen de middag hard nodig.
Het buitenspelen is natuurlijk toch een probleem. Als de hele school buitenspeelt, is het plein gewoon te klein.
Maar, áls de school een continurooster zou invoeren, dan moeten ze daar toch gewoon een oplossing zoeken voor kinderen als mijn zoon? Hij zou bijvoorbeeld met een klein groepje kunnen eten, niet verplicht buiten spelen na het eten maar in de klas mogen spelen, een nintendo mee, enz.
Ik zou het dan alleen geen optie vinden als de overblijf dan nog steeds door dezelfde (meer of minder amateuristische) personen werd verzorgd. De leerkrachten zouden dan toezicht moeten houden, geen vrijwilligers.
Pippin

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.