Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Cito groep 3 invloed?

Misschien weet iemand dit: In hoeverre heeft de score die nu bij Cito toetsen gemaakt wordt invloed op de toekomst? Wordt dit bijgehouden in een LVS en kan dat invloed hebben op een advies?
Mijn dochter (7) is bij de laatste toetsen gezakt van A + naar lage C. Ze heeft maar wat ingevuld, kan veeeel beter maar haar taakgerichtheid is behoorlijk rampzalig (zie andere draadjes). Ik zit niet met de score op zich omdat het wel weer bijtrekt -ze zit sinds drie weken op een andere school en zal daar heus de knop wel vinden- maar wel of het in het dossier duidelijk komt te staan en ooit invloed zou kunnen hebben..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

31-01-2013 om 12:48

Natuurlijk wordt dat bijgehouden in een LVS, waarom zou je het anders doen? Hier krijgen we regelmatig mooie grafieken te zijn met toppen en dalen vanaf groep 3.

Ik geloof dat er voor het VO vooral gekeken wordt naar de LVS vanaf groep 6.

bibi63

bibi63

31-01-2013 om 15:59

Klopt

Voor het VO advies wordt alleen gekeken naar de scores vanaf groep 6, dus geen zorgen.
Gr. Bibi

Leerling en school

Ja, volgens mij is het in de onderbouw vooral bedoeld om de leerling van het kind in de gaten te houden. Kan natuurlijk heel grillig verlopen, stel dat je begin groep 5 een dalende lijn ziet vanaf groep 3, dan weet je dat er was iets niet goed gaat. Andersom ook natuurlijk. Als naast jouw kind ook een aanzienlijk deel van de andere kinderen een C of lager heeft gescoord dan kan juf/meester zien dat de instructie in de klas niet duidelijk geweest is.

Mijn dochter scoorde heel grillig voor lezen de onderbouw. Voor de drie minuten test heeft ze wel eens een E gescoord. We hebben nu in groep 8 een vers havo-vwo advies gekregen, dus ze is inmiddels aardig opgedroogd haha.

Zilli

Zilli

02-02-2013 om 18:56 Topicstarter

Ja dat bedoelde ik

Beetje onhandig verwoord in mijn vraag, maar inderdaad; vanaf wanneer doet t ertoe in het LVS?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.