Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

17-05-2013 om 13:55

Cito entreetoets groep 7

Mijn zoon heeft de uitslag binnen van de cito entreetoets. Hij heeft een percentiel van 86. Dit is toch VWO? Mijn oudste scoorde twee jaar terug 97. Dat was dus wel duidelijk maar is 86 volledig VWO of Havo/VWO?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kien

kien

17-05-2013 om 14:17

Vwo

De grens ligt bij 70. Mijn oudste dochter scoorde twee jaar geleden 76 en zit nu op het VWO (op dezelfde school als jouw oudste volgens mij!).

Kien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

17-05-2013 om 15:06

Bij 70?

De grens bij 70. Jeetje het is dus gewoon dik VWO. Wat zal hij blij zijn want hij wil ook zo graag naar dezelfde school als zijn broer. En wij willen dat ook heel graag.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-05-2013 om 16:58

Nee hoor!

Nee joh, dat klopt niet. Een percentiel van 76 staat volgens mij gelijk aan een eindscore van 542 (oudste zoon had dat namelijk).
543/544 is havo.vwo.
545 en hoger is vwo-advies.
Verder is het afhankelijk van de school in wat voor klas je wordt geplaatst met een bepaalde cito-score.
(zoon zit overigens inmiddels, ondanks die 76 op de entreetoets, in 4 gymnasium).

Vic

Vic

17-05-2013 om 17:16

Hé dat is grappig (o.t.)

De oudste van Ilva zit volgens mij bij mijn oudste op school, dus het kind van kien ook Overigens is hier geen entreetoets gedaan, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik weet wel dat de school in kwestie strikt vasthoudt aan de gestelde toelatingseisen. Brusjes ontlopen wel de eventuele loting.

kien

kien

17-05-2013 om 17:24

Klopt vic (en ook weer niet)

Inderdaad alledrie dezelfde school! Maar dochter werd aangenomen zonder passende eindtoetsscore, een entreetoetsscore van 76 en NIO 116. Nogal krap dus. Toch kreeg ze een VWO-advies en de VO school deed daar niet moeilijk over.
Tweede dochter haalde ruimere scores en gaat na de zomer ook. Ben ik blij mee, we zijn heel tevreden over de school.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

17-05-2013 om 17:32

Kien

Dat kan wel kloppen. Wij hadden de NIO als ontsnappingsroute voor het geval de cito onverhoopt te laag zou uitvallen. Vanaf 114 en een VWO-advies wordt je dan ook toegelaten. Gut, grappig hoor. In welk jaar zit jouw dochter?

kien

kien

17-05-2013 om 19:19

Vic (ot)

Mijn oudste zit nu in de brugklas en heeft het erg naar haar zin. Snap ik wel, ik vond het ook een hele fijne school (man en ik hebben er ook gezeten, lang geleden)!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mussie

Mussie

17-05-2013 om 19:39

Fijn ilva

Hier zit kind met een entree score van 82 in 2 gymnasium en gaat als een trein. Moet wel eerlijk zeggen dat de eindcito een stuk hoger was. Maar havo/vwo is het zeker.
Ik snap het alleen niet. Hier zijn de kinderen nog bezig met de entree. Hoe kunnen ze dan al scores hebben?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-05-2013 om 20:03

Mussie

Scholen kunnen zelf bepalen wanneer ze de entreetoets afnemen, en hoe lang ze daarmee bezig willen zijn. Vandaar de verschillen dus.

Mussie

Mussie

17-05-2013 om 20:16

Maar

Maar het is toch een relatieve score? Hoe kunnen ze nou weten wat Ilva's kind tov de rest van NL scoort als mijn kind nog niet eens klaar is?

P

P

17-05-2013 om 22:13

Mussie

Ze vergelijken met een steekproef, niet met alle kinderen in NL.

Mussie

Mussie

17-05-2013 om 22:52

ok, maar wat nou als alle kinderen die later de toets doen hem beter maken? Omdat je nu eenmaal beter een toets maakt als het langer licht is? Of andersom? Misschien wordt hij eerder in het jaar wel beter gemaakt. Nu begrijp ik dus eindelijk de correctie die mijn oudste een paar jaar geleden kreeg.

P

P

18-05-2013 om 10:49

Volgens mij

is die steekproef vorig jaar al genomen?

Ilva

Ilva

19-05-2013 om 17:11

Kien en vic

Wat grappig, dezelfde school. Ja, wij zijn ook heel tevreden hoor. Zoonlief (oudste) wijkt wat af van gemiddeld maar wordt prima ondersteunt door school. Megaverschil met basisschool. En nummer twee wil dus ook heel graag maar omdat hij toch wel veel lager scoorde dan z'n broer (oudste 97 en nr. 2 86 percentiel) vroeg ik me toch wel af of het wel genoeg was. Maar geen probleem dus. H. here he comes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.