Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lorraine

Lorraine

28-07-2017 om 11:22

Chronisch ziek en wat mag ik verwachten van school?


Lou

Lou

08-08-2017 om 17:53

Ariens

Ik snap wel wat je zegt hoor, het klinkt raar maar zoals V@@s en Miriam het uitleggen, dat klopt. Wat erbij komt, is dat mijn dochter van zichzelf nogal timide is en zich een standje van een docent zwaar aantrekt. Als tegenwicht gaf haar coach haar deze zin mee. Ik weet niet of ze hem durft uit te spreken maar dan weet ze voor zichzelf in elk geval dat het oké is dat ze geen huiswerk heeft gemaakt en dat haar coach achter haar staat.

Lorraine

Lorraine

25-08-2017 om 16:20

vandaag naar school geweest

Ik ben vandaag naar school geweest en ik ben heel blij! Gym hoeft niet meer, het bijwonen van de lessen rekenen, CKV, levensbeschouwing en maatschappijleer mag maar hoeft niet, wel de producten opleveren en de toetsen maken. Er wordt standaard een werkplek met pc voor haar gereserveerd in de studiezaal, die rustig en prikkel-arm is. Ze mag, als de klas bij zelfstandig werken te rumoerig is, oortjes in of op de gang gaan zitten. uitleg daarover hoeft niet, de teamleider licht alle docenten in. Ze krijgt geen straf als haar huiswerk niet af is. De zorgcoördinator zorgt voor een coach op school die haar kan helpen bij praktische problemen of gewoon even praten.
Maar het allerfijnste is het begrip; natuurlijk moeten de leuke dingen ook, dat is net zo belangrijk, vriendinnen, naar de film, uitgaan. Is uitslapen een keer nodig, bel maar even en het is goed.
Brief van de dokter waarin de chronische ziekte staat is genoeg om alles in gang te zetten, ik ben zo blij! Oh ja en als laatste: een fijn rooster, geen tussenuren en toevallig is gym op woensdag de eerste twee uren, uitslapen dus!

Wat fijn!!

Weer een zorg minder!

@nnemoon

@nnemoon

25-08-2017 om 19:10

blij

Wat fijn dat er zo'n begrip is vanuit school. Goed dat er zo met jullie wordt meegedacht!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.