Inanna
02-07-2018 om 22:30
boeken niet ingeleverd volgens van dijk
Vandaag heb ik de boeken van mijn dochter ingeleverd, 22 stuks, ze had namelijk een dubbel pakket.
een half uur geleden een mailtje waarin doodleuk staat dat de helft niet ingeleverd is en of we even 380 euro willen overmaken.
Ik heb natuurlijk geen enkele vorm van bewijs dat ik alles heb ingeleverd. Het meisje dat de boeken innam ging er nog een collega bijhalen, want iedere keer als ze het 2e exemplaar scande zei de computer dat dat boek al ingeleverd was. Haar collega zei dat ze gewoon moest scannen en aan het einde kwam dat dan wel goed. toen ze alles had gehad gaf ze me de indruk dat het inderdaad allemaal in orde was.
Ik kreeg een briefje waarop 3 mogelijke opties aan te kruisen waren, ofwel alles ingeleverd, ofwel niet alles ingeleverd, ofwel beschadigde boeken die je mee terug had gekregen. Er is niks aangekruist op het briefje, maar dat zag ik natuurlijk ook net pas toen ik ging kijken wat dat eigenlijk voor briefje was.
Morgen gaan we van dijk bellen, maar ik wil graag goed beslagen ten ijs komen, als ik op internet rondkijk krijg ik namelijk de indruk dat het geen fijn bedrijf is om mee te moeten strijden.
iemand ervaring met een situatie als deze? Bij voorkeur met een positieve uitkomst
Leen13
02-07-2018 om 23:47
Uitleggen
Gewoon uitleggen hoe het innemen van de boeken gegaan is en dat ze dat kunnen navragen bij de dames die dat op de school van je dochter hebben gedaan.
En dat je er pas later achterkwam dat er niets afgevinkt was.
En de volgende keer de lijst goed bewaren, je krijgt toch een lijst bij uitgifte?, en een kopie maken waarop je zelf aantekent dat je alle boeken teruggeeft. En beter opletten.
Tja, soms gaat het zo. Dat weten ze daar ook wel. Ik zou er zeker netjes maar vasthoudend op reageren.
Is er niet iemand van de school die gezien heeft wat een gestuntel het was? En zijn er geen andere ouders die met hetzelfde euvel tobben?
Kun je ook nog meegeven. Het was een gestuntel en mogelijk ben ik niet de enige die daar nu mee zit.
Lynn
03-07-2018 om 07:25
navragen
Waren het meisjes van Van Dijk of van school. Bij ons regelt school volgens mij de inname
Als jij zegt dat Van Dijk niet fijn is, dan zou ik het volgende doen.
.
Als de school de inname regelt zou ik eerst school bellen, vragen wie daar stonden. Of ze even kunnen nagaan welk meisje er met die dubbele partij boeken bezig was en jou even de contactgegevens vragen. Alles nadat je uitgelegd hebt wat er mis ging en dat je graag even een verklaring van haar wil dat het met het systeem niet goed ging.
Dan vervolgens contact met haar opnemen en vragen of ze dat wil verklaren.
Als deze weg langer dan een dag(deel) duurt toch maar Van Dijk bellen. En de weg van AnneJ volgen. Ik zou daar nl. Niet te lang mee wachten.
Pief
03-07-2018 om 08:34
Bellen
Ik zou meteen bellen en hopen dat je geen vakantiekracht aan de lijn krijgt. Werkt dat niet dan twitteren. Daarop krijg je een reactie van mensen die niet in het callcenter zitten. Callcenter en hoofdlocatie hebben nl geen connectie met elkaar (raar maar waar), dus het callcenter kan vaak weinig, maar de mensen achter twitter zitten op de hoofdlocatie en weten/kunnen veel meer.
bicyclette
03-07-2018 om 09:19
bellen
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
En ook al worden bij Van Dijk blijkbaar wel veel fouten gemaakt, je begint gewoon met de eerste stap: bellen en uitleggen wat er is gebeurd. Daar heb je volgens mij geen extra munitie voor nodig, dat moet je gewoon even gaan doen vanochtend. Grote kans dat het hiermee is opgelost.
"Ik heb natuurlijk geen enkele vorm van bewijs dat ik alles heb ingeleverd."
Je noemt het 'natuurlijk', maar dat is het niet. Je levert boeken in, er is al een probleem met het scannen, en vervolgens controleer je niet of de ontvangstbevestiging goed is. Ik snap dat eerlijk gezegd niet.
Ik hoop dat je eruit komt met Van Dijk, maar lukt het niet, dan heb je dit ook wel een beetje aan jezelf te danken. (sorry)
Tango
03-07-2018 om 09:52
Maar
Hoe moet topicstartster nou weten dat het briefje een ontvangstbevestiging is waar iets op moet worden aangekruist? Boeken inleveren is eenmaal iets dat je niet dagelijks doet. Het zou mij ook kunnen overkomen in de hectiek van het inleveren, dat ik thuis pas op dat briefje kijk. Vind dit een beetje onaardig overkomen hoor.
Vervolgens zou ik het dan simpel oplossen. Zelf aankruisen dat alles is ingeleverd en dit dan evt. doormailen naar van Dijk indien nodig.
Pff, hier nog twee kinderen die moeten gaan inleveren voor van Dijk. Ben benieuwd of dat goed gaat. Meestal doet je kind dit toch ook zelf? Dan kan het dus net zo goed mis gaan natuurlijk, want een beetje puber let natuurlijk helemaal niet op zo'n briefje.
Hier gelukkig dan weer geen dubbel boekenpakket.
Innana, heb je al gebeld met van Dijk? Hopelijk wordt het snel opgelost.
bicyclette
03-07-2018 om 10:21
natuurlijk
"Boeken inleveren is eenmaal iets dat je niet dagelijks doet. Het zou mij ook kunnen overkomen in de hectiek van het inleveren, dat ik thuis pas op dat briefje kijk. Vind dit een beetje onaardig overkomen hoor."
Het is niet onaardig bedoeld.
Of je boeken moet inleveren, een postpakketje, een (aan)betaling of wat dan ook maar: het is een 'zakelijke transactie'. Jij geeft iets af, en je krijgt van de ander een ontvangstbevestiging. Om misverstanden (aan beide kanten) te voorkomen. Dat veel pubers zelf hun boeken inleveren doet daar niets aan af. Een boekenpakket is al snel enkele honderden euro's waard, niet iets om lichtvoetig over te doen. Stel dat je 500 euro contant moest afgeven, zou je dan ook zo makkelijk zeggen dat je geen tijd hebt om op een briefje te kijken?
Bo
03-07-2018 om 11:53
ook dubbel pakket
Zoon moet volgende week gaan inleveren en heeft ook een dubbel pakket. Wij hebben echter maar voor 1 pakket een lijst gehad met boeken die we moeten inleveren. Dat levert hij dus in en voor de rest wacht ik af.. ik vrees het ergste als hij zelf pro-actief het dubbele pakket gaat inleveren en niemand dat vervolgens registreert.
Gedoe waar niemand op zit te wachten.
Inanna
03-07-2018 om 13:31
niet duidelijk een bevestiging
We hebben gebeld en ze gaan het uitzoeken, zeggen ze. Dat wachten we dus maar even af.
Het was mij totaal niet duidelijk dat het briefje, van het formaat ansichtkaart waarop reclame stond voor korting bij Walibi aan de andere kant 3 aanvinkvakjes had. Zij gaf me dat briefje, zei er niks bij en ik heb het in mijn tas gestopt.
Ik vroeg nog aan haar of het gelukt was en ze zei ja, dus daarom nam ik aan dat het gelukt was.
Dit is de eerste keer dat we boeken van van Dijk hebben, mijn zoon heeft altijd boeken van Iddink en die keken alles meteen na, je krijgt dan meteen, te plekke, een bevestiging dat alles is ingeleverd en in orde is. Niet uren later via de mail.
Ik vrees voor volgend jaar, als we weer boeken via van Dijk krijgen en ze dan niet op school, maar via de post moeten inleveren, dan heb je toch helemaal geen poot om op te staan als zij zeggen dat er boeken ontbreken.
Ilze
03-07-2018 om 14:42
foto
"Ik vrees voor volgend jaar, als we weer boeken via van Dijk krijgen en ze dan niet op school, maar via de post moeten inleveren, dan heb je toch helemaal geen poot om op te staan als zij zeggen dat er boeken ontbreken."
Van alles duidelijke foto's maken, zou ik zeggen en verzendbewijs vragen.
Caesar
03-07-2018 om 18:21
Regie
“Ik heb natuurlijk geen enkele vorm van bewijs.”
“...kwam dat dan wel goed.”
“de indruk dat het inderdaad allemaal in orde was.”
“maar dat zag ik natuurlijk ook net pas toen ik ging kijken wat dat eigenlijk voor briefje was.”
Vervelend dat het zo gelopen is en ik hoop dat het goed komt. Maar ik zou de tip willen geven om voortaan wat meer de regie in eigen handen te nemen en wat minder ‘assumption’. Dan gebeuren dit soort incidenten echt minder vaak.
Alkes
03-07-2018 om 21:11
regie?
Ik heb mijn zoon die net gisteren zijn boeken heeft ingeleverd gevraagd of hij een briefje had gekregen. "nee hoezo, moet dat dan?"
Ik heb zomaar het idee dat mijn zoon geen uitzondering is.
Flanagan
03-07-2018 om 21:47
Ervaring rijker
Hier verloren de kinderen nooit boeken maar nadat één van de kinderen in de laatste maand opeens een boek kwijt was en mocht schuiven, hebben de kinderen het jaar erop extra goed opgelet om zodoende niet weer voor kosten te komen staan.
Ook hebben we bij aanvang schooljaar bedenkelijke boeken terug gestuurd nadat een boek bij inlevering aan het einde van het schooljaar werd afgekeurd terwijl het bij aanvang al matig eruit zag.
Eens hadden we de totaal drie boeken van twee kinderen bij terugsturen in één pakket gedaan. De twee begeleidende brieven zaten erbij. Toch kregen we een bericht dat alleen de boeken van A waren gearriveerd. Gelukkig konden we ahv het gewicht op het ontvangstbonnetje van het pakket aantonen dat alle drie de boeken waren verstuurd.
Daarna nooit meer tezamen verstuurd.
bicyclette
04-07-2018 om 09:32
Alkes en Inanna
"Ik heb zomaar het idee dat mijn zoon geen uitzondering is."
Nee, hij is vast geen uitzondering.
En daarom hebben pubers ouders he, om hen eraan te herinneren dat boeken een (flinke) waarde hebben, en je een zakelijke overeenkomst hebt met de verhuurder.
"Ik vrees voor volgend jaar, als we weer boeken via van Dijk krijgen en ze dan niet op school, maar via de post moeten inleveren, dan heb je toch helemaal geen poot om op te staan als zij zeggen dat er boeken ontbreken."
Ik snap het niet zo goed. Je bent boos op Van Dijk, want bij Iddink kreeg je tenminste direct een bevestiging. Terwijl je wel een ontvangstbevestiging kreeg, maar die niet controleerde, omdat je geen bevestiging verwachtte. En nu vrees je zelfs al voor volgend jaar omdat het per post gaat?
Koop je trouwens wel eens iets via bol.com of Zalando ofzo? Daar gaat alles per post.
Tango
04-07-2018 om 09:58
Van Dijk
Mis ik iets? Gaat bij van Dijk volgend schooljaar alles alleen nog maar per post? Of geldt dat alleen op jouw school, Inanna?
Ik vind dat inleveren op school eigenlijk wel erg handig. Ik houd er sowieso niet van om iets per post terug te sturen. Vind het gewoon een gedoe. Ik bestel dus alleen maar dingen via internet waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn.
koffie
04-07-2018 om 11:04
Hier ook
Vorig jaar was de inleverprocedure hier opeens gewijzigd. Tot dan kregen de kinderen netjes de inleverlijst met stempel en akkoord terug. Vorig jaar opeens niet meer, de inleverlijst met boeken werd ook ingenomen en ze kregen slechts een simpel "bedankt en je hoort nog van ons" kaartje mee. Geen enkel bewijs dus wélke boeken je hebt ingeleverd en of ze in orde waren. Dat laatste kreeg je pas later per mail te horen....
Dit jaar krijgen ze van mij de inleverlijst in tweevoud mee. En de instructie om 1 daarvan te laten tekenen voor akkoord én een foto te maken van de stapel boeken als ze 'm inleveren. Nu nog hopen dat ze dat ook doen.
Inanna
04-07-2018 om 11:23
Tango
Nee, het verandert niet, maar mijn dochter gaat naar een andere school.
Alkes
04-07-2018 om 11:46
bicyclette
"En daarom hebben pubers ouders he, om hen eraan te herinneren dat boeken een (flinke) waarde hebben, en je een zakelijke overeenkomst hebt met de verhuurder."
Ik voel een lichte terechtwijzing mijn kant op. Maar vooruit. Een kind heeft zonder noemenswaardige problemen en zonder mijn regie, inmiddels voor de laatste keer zijn boeken ingeleverd. Nog een te gaan. Ik zal er volgend jaar heel goed opletten.
mamavan3kids
04-07-2018 om 17:46
Zelfde probleem met van Dijk
Helaas heb ik het zelfde probleem met het inleveren van boeken en dat al voor de tweede keer.
Afgelopen jaar had mijn dochter ook een tweede boekenpakket. Ook kreeg ik een mail dat niet alle boeken zijn ingeleverd. Na weken vechten via telefoon en klachtformulier werd uit "coulance" de boete kwijtgescholden.
Juist uit deze reden ben ik als moeder deze keer persoonlijk meegeweest.
Maar helaas bij het openen van mijn mail zag ik vol verbazing dat er weer 6 van de 11 boeken niet ingeleverd zijn en ik een boete van bijna €300 zal betalen.
Ik had meteen telefonisch contact opgenomen met van Dijk. Dat heeft geen enkele nut. De medewerker bij van Dijk geeft toe dat er een fout kan zijn gebeurd tijdens het scannen van de boeken, maar zij hier geen enkele aanwijzing voor heeft. Verder kan zij mij niet helpen en zal ik de rekening moeten betalen. Mijn woord tegen het woord van van Dijk! Het bewijskaartje is geen geldig bewijs voor inleveren voor de boeken. Waarom geven ze dan zo een kaartje überhaupt mee?
Enige kans die ik heb is, dat er nog meer klachten van de school binnen komen, pas dan wordt er werk van gemaakt.
Ik moet dus betalen voor een fout die bij van Dijk ligt? Belachelijk en daarbij laat ik het ook niet zitten. Ik ben boos en moet er over nadenken wat mijn volgende stap is.
Ook is het zo dat ik de nieuwwaarde van de boeken moet betalen terwijl ze al jaren oud zijn.
De werkwijze van van Dijk is schandalig!
Ook heb ik via het contactformulier een klacht ingediend maar hier kreeg ik niet eens bevestiging voor!
Triva
04-07-2018 om 18:18
mamavan3kids
Natuurlijk laat je dit niet zomaar gebeuren, je hebt een bewijs dus ze kunnen niet zeggen dat het geen bewijs is. Dan moeten ze maar een ander systeem hanteren. Hun probleem, niet dat van jou.
Iddink is echt veel beter, elk jaar weer lees je veel meer problemen met van Dijk. Iddink werkt met een keurige lijst en je hebt meteen bevestiging én bewijs.
Moeder3
05-07-2018 om 09:08
Hier ook zo’n kaartje met geen vinkjes
Beide dochters boeken ingeleverd. Ook zo’n kaartje van Van Dijk zonder vinkjes.
Gelukkig wel mail met bevestiging dat alles ingeleverd was. Bij van Dijk kunnen ze nog veel leren (jaar op jaar op jaar). Vreemd.
@nnemoon
06-07-2018 om 07:17
Hier ook!
Zoon heeft ook zijn boeken ingeleverd. Aan het begin van het schooljaar had ik gemeld dat er een paar boeken beschadigd waren. Ik kreeg nu een formulier om de boeken op school in te leveren. Op het formulier stond duidelijk dat er boeken bij waren die beschadigd waren en dat dat gemeld was bij Van Dijk. Duidelijk tegen zoon gezegd, dat het niet zijn schuld was maar dat die boeken al beschadigd waren en dat het duidelijk op het formulier stond.
's middags komt hij thuis met zo'n kaartje van Van Dijk zonder vinkjes. Hij dacht dat het een kortingskaart voor Walibi was en omdat hij niet van pretparken houdt had hij het maar in zijn tas gestopt. Gelukkig wel een e-mail gehad dat alles was ingeleverd.
Zoon vertelde wel dat de school het aantal boeken dat per leerling werd ingeleverd even noteerde. Dit om misverstanden te voorkomen.
Tango
06-07-2018 om 15:46
Hier hetzelfde verhaal
Ik leverde vanmiddag de boeken van dochter in (zij moest werken) en hetzelfde verhaal als bij topicstartster. Ook zo'n kaartje, dat er inderdaad uitziet als een kortingskaartje voor een pretpark , zonder vinkje. Heb toen, met dit topic in mijn achterhoofd, toch maar even gevraagd of ze wilde aanvinken dat ik alles had ingeleverd. Dat heeft ze toen gedaan. Maar toch maar even afwachten wat er in de mail staat. Want of je met zo'n kaartje met het juiste vinkje nou sterker staat vraag ik me af. Je kan het bij wijze van spreken zelf ook aanvinken.
Inanna
06-07-2018 om 16:20
het schiet nog niet op
Vandaag weer een mailtje dat we al die boeken nog moeten inleveren.
Weer gebeld.
Kennelijk stond er in hun systeem alleen dat we gebeld hadden, maar waarvoor en wat er moest gebeuren, daarvan was niks bekend.
Ze zeggen weer dat ze het gaan uitzoeken.
Zeetakje
06-07-2018 om 17:21
Pfff...
En dan is iedereen straks net bekomen van alle inleverstress en dan begint de ellende weer van incompleet geleverde boekenpaketten en digitaal lesmateriaal wat het niet doet.
Pief
06-07-2018 om 19:23
Zeektakje
Hou op, schei uit. Wat een ellende vorig jaar. En die klantenservice... echt dramatisch. Ik zeg: twitter @vandijk
Tango
06-07-2018 om 20:15
Vanmiddag heb ik dus boeken ingeleverd en krijg dus nu net de mail pas binnen.
Er staat alleen maar een overzicht van hoe de boeken zijn verwerkt. Alles staat op €0.
Ik neem dus aan dat het goed is en dat ze anders in de mail wel hadden gezegd dat er iets betaald moest worden o.i.d.
Voor meer informatie moet je inloggen, maar ik heb dochters account niet.
Tango
06-07-2018 om 20:17
En w.b. Twitter
Ik heb nu al een paar keer de tip Twitter gelezen. Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik heb dus geen Twitter en heb al helemaal geen behoefte dit te activeren om te kunnen communiceren met Van Dijk.
Over problemen met boeken heb ik nooit gebeld, wel over digitale leermiddelen en bij die afdeling werd ik goed geholpen.
Pief
06-07-2018 om 21:38
Ik gebruik dat nooit, maar bij Van Dijk werkt dat beter. Aan de klantenservice heb je niets als er een probleem is. Twitter zit daar bij een andere afdeling. Na een keertje of tien bellen ging ik mijn twitteraccount maar eens uit het stof halen en ja hoor, toen kreeg ik in ieder geval een antwoord dat ergens op sloeg.
Pief
06-07-2018 om 21:45
Column
Die is zoooo waar. Je krijgt altijd een vriendelijk kind aan de telefoon dat helemaal niets weet. Alleen maar vakantiewerkers.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.