Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Boek nederlands

Zoon moet voor nederlands weer een boek lezen en we weten even geen Nederlandse schrijver die zou voldoen. De geijkte die ik aandroeg vielen al af:Terlouw,Slee,Beckman.
Hij houdt van spanning en avontuur,wil geen oorlogsboeken en het moet een "jong volwassene" boek zijn.
Daar struikelen we dus.Dat zijn dus boeken voor 15-18 jaar geeft onze bieb aan maar hij is 13 .
Wie heeft een leuk boek in de aanbieding ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-05-2013 om 20:20

Leeftijd

niet zo hangen aan die leeftijd. Mijn 7 jarige leest ook boeken voor 12+ gewoon omdat het onderwerp haar aanspreekt.

Toch in die jongvolwassenen groep gaan zoeken zou ik zeggen.

Robert muchamore

Mijn oudste heeft de hele serie van CHERUB verslonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/CHERUB_(boekenreeks)

Misschien is dat wat?

Knutselkei

Knutselkei

16-05-2013 om 20:49 Topicstarter

Ja helena dat zou zoon aanspreken, maar..

t moet dus een Nederlandse schrijver zijn.Jammer! De boekenreeks van Alex Rider van Anthony Horowitch vindt hij ook mooi, iets voor jullie?

amk: de boeken die we nu van de D-serie van NL schrijvers vinden zijn echt gebaseerd op 17 jarigen met al iets andere interesses. Dat was niet wat ie zocht hahha. Vandaar de vraag.

Anootje

Anootje

16-05-2013 om 21:00

Boy7?

Boy 7 van Mirjam Mous was hier een voltreffer...

Knutselkei

Knutselkei

16-05-2013 om 21:03 Topicstarter

Ziet er leuk/spannend uit,gaan we aanvragen!

dank je wel!

P

P

16-05-2013 om 22:14

D boeken?

Mis ik wat, ik wist niet eens dat die bestonden en waarom moet een kind van 13 dat soort boeken lezen? Ik vind de C boeken soms al heftig genoeg qua onderwerpen

Jesse_1

Jesse_1

16-05-2013 om 22:37

Uiteindelijk

Uiteindelijk heeft onze (toen nog 12-jarige) "Iskander de dromendief" van Wim Gijsen gelezen.
Ik ken het zelf niet (was van mijn man), is niet heel makkelijk, SF, maar sloeg wel aan bij zoon.

Tonke dracht

Tonke Dracht heeft ook leuke boeken geschreven. Mijn zoon (12) vond bijvoorbeeld 'ogen van tijgers' en 'torens van februari' leuk. Overigens leest hij inmiddels ook wel uit onze boekenkast ('grote mensen boeken', dus) maar die selecteer ik wel voor. Aanraders zijn bijvoorbeeld: "held van beroep" van Adriaan Jeaggi en "opstaan op zaterdag" van Jan Gerhard Toonder.

Simone van der vlugt

heeft een aantal leuke boeken geschreven met verschillende thema's

Sawo

Sawo

17-05-2013 om 12:08

Hier ook simone van der vlugt

zie titel

leuke jeugdboeken ook te lezen voor jongens bv Schuld ook historische romans

Joost heynen

Misschien is Joost Heynen ook iets. Ik heb laatst De Verzekering en Proefverlof gelezen, twee spannende boeken voor volwassenen met goede plotwendingen, maar hij schijnt dus bekender te zijn als jeugdboekenschrijver van spannende boeken.

En de historische jeugdromans van Simone vd Vlugt zijn goed met als absoluut hoogtepunt Rode sneeuw in december, maar die zie ik op haar site als volwassenboek staan. mmmm dacht dat het een jeugdroman was. Dat is het vervelende van SvdV, omdat ze zoveel jeugd- en kinderboeken heeft geschreven, meent ze dat ze aan volwassenen ook alles uitgebreid uit moet leggen.

Marjoleine64

Marjoleine64

17-05-2013 om 20:57

Of deze

Elle van den Bogaart, of Vrank Post. Onze niet zo leesgekke jongste (nu 13-jarige) zoon heeft in vorig jaar de brugklas boeken van deze auteurs met veel plezier gelezen (en boekverslag/presentatie etc gemaakt).
Marjoleine

Hier

is mijn brugklasser nu aan het lezen:
Aan de Bal van Lieneke Dijkzeul, erg mooi boek volgens zoon!

Knutselkei

Knutselkei

18-05-2013 om 19:07 Topicstarter

Dank je wel allemaal

we gaan ze stuk voor stuk bekijken
Ik vind de stempel D ook erg raar P maar ja school wil t nu? Terwijl ze allemaal 13 of 14 zijn maar ja... C boek mocht nu niet,mocht echt een jongvolwassene boek zijn.
Ik heb nu van de bieb ook Slecht van Jan Simoen meegenomen. Een van de weinige die er stond want D is nog niet zo lang. Ze gaan trouwens wel een aparte kast maken zei de meneer toen ik "mopperde dat er weinig was voor jongens maar alle D boeken die ik vond voor meisjes waren.
Ook de boeken die eerst "zwaarder"waren hebben nu nog een C stempel.
Aan de bal heeft hij vorig jaar al gelezen, toen hadden ze een juf die maar 3 titels gaf en daar moesten ze met heel de klas uit kiezen. Met als gevolg dat de boeken maandenlang niet te lenen waren..tja...dan maar lang leve t luisterboek Hij vond t wel een mooi boek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.