Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
evenzo

evenzo

25-11-2019 om 19:28

Blijven zitten. Jaar erop dan wél gemotiveerd ?


evenzo

evenzo

01-01-2020 om 20:56

Verplicht

Verplicht door school? En hoe wordt dat dan gecontroleerd want veel open dagen zijn toch op zaterdag?

Angela67

Angela67

01-01-2020 om 21:00

Inleveren

Verslag en foto van jezelf op open dag.
Gr Angela

evenzo

evenzo

01-01-2020 om 21:48

Goed

Hmmm..ik vind dat niet verkeerd hoor.

Hier is dat met school

Dan gaan ze op een schooldag naar een scholengemeenschap waar een soort beurs gehouden wordt. Hoe ze dr komen is tegenwoordig hun probleem vroeger was dat met een bus van school. Zoon fietste vanuit huis er naar toe omdat dat dichterbij was dan eerst naar school en dan langs huis weer terug.

Angela67

Angela67

01-01-2020 om 21:56

Verkeerd?

Nee ik vind het helemaal niet verkeerd, integendeel:het lijkt mij de beste manier. De leerlingen die toch wilden maakt het niet uit en degenen die geen idee hebben of niet willen maken in ieder geval een begin. Alle informatie die de laatste groep er aan over houdt is mooi meegenomen voor het moment dat ze meer motivatie hebben om inhoudelijk erover na te denken.
Gr Angela
PS het is ingebed in een heel decaan-begeleidingsprogramma dat in drie havo start.

evenzo

evenzo

29-01-2020 om 16:49

Update

Inmiddels enkele maanden verder, maar helaas nog geen verbetering.
Laatste oudergesprek vond ik gewoon beschamend, kind wat braaf ja en amen knikt en beterschap belooft terwijl ik de mentor gewoon zie denken “ik geloof het niet meer, te vaak gehoord”. En terecht.
Docenten geven aan dat zijn inzet in de klas zwaar te wensen over laat en dat dit echt niet meer kan in de 4e, ondanks dat hij hier regelmatig voor gewaarschuwd is.

We zijn bij een HBO opleiding wezen kijken. Kind was heel enthousiast en die opleiding moet het worden. Denkt ie.
Mooi. Nu nog ervoor werken.
En dat benoemen we dus ook, dat die opleiding die hij kennelijk zo leuk vond, dé reden moet zijn nu es een knop om te zetten! Weet waarvoor je het doet. Nu knallen en zsm die havo afronden zodat je van de vervelende vakken af bent en je iets doet waar je bewust voor hebt gekozen.

Maar wij (en mentor) zien het niet gebeuren. Het werd wederom heel duidelijk dat een HBO opleiding nu eenmaal veel van je vraagt, qua inzet, planning en zelfstandigheid. En dat wordt em niet.
Dus we gaan binnenkort ook maar es kijken bij een MBO opleiding.

Deze laatste twee periodes moeten gaan uitwijzen of hij nog overgaat, of niet.

Ik las dit en lees gewoon mijn verhaal maar dan met een 3 havo kind. Inmiddels is zoonlief bij ons afgelopen zomer blijven zitten. De eerst twee weken van het nieuwe schooljaar deed hij nog zijn best, maar nu wederom geen enkele motivatie..... hoe gaat dit goed komen 🙈. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het verhaal van deze jongen is afgelopen. Is het goed gekomen ? 
Manon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.