Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sporty

Sporty

05-01-2013 om 12:33

Autorijden op baffineiland

We hebben het op internet kunnen vinden, wie weet het antwoord?

Vraag: Op Baffineiland is het heel erg koud. Zo koud dat auto's niet zomaar starten. Hoe zorgen de mensen daar ervoor dat hun auto wel start?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

05-01-2013 om 16:42

Zweden

Niet alleen daar. Ik was jaren geleden voor mijn werk in de winter ergens hoog in Zweden. Ik herinner me bij het bedrijf dat alle parkeerplaatsen uitgerust waren met stopcontacten voor de verwarmingselementen. Die zijn nu dus al helemaal klaar voor elektrisch rijden

Tihama

Tihama (ot)

Lulea toevallig?
Zoon van zus is net weer terug van een semester studie daar. Toen hij vertrok was het er - 25 graden, overdag...
Echtgenoot moet er binnenkort ook heen voor werk, maar ik denk dat hij probeert uit te stellen tot de lente
(geen wintermens)

Tihama

Tihama

06-01-2013 om 15:20

Geen idee

Het is allang geleden, maar aangezien die reis een kleine ramp was, herinner ik me nog allerlei details al dan niet relevante details.

Zoals 's ochtends vertraging met de trein vanwege de sneeuw. Toen vertraging op Schiphol vanwege ijsafzettingen.
In Stockholm overstap op binnenlandse vlucht. Toen met de auto door een besneeuwd landschap naar het bedrijf. Desolaat landschap, wel heel mooi. Totale reistijd ruim 12 uur. ,s Avonds eland gegeten. Taai vlees, dus het dier zal wel een lang en goed leven hebben gehad.

Op de terugweg bleek onze vlucht geannuleerd, waardoor we de aansluiting naar Amsterdam misten. Ik weet nu wat het Zweedse woord voor geannuleerdis: installed. Ik zag het verschijnen en ik dacht: zal wel iets betekenen als geïnstalleerd. Niet dus. Laatste vlucht naar Stockholm om 23 uur, dat was 6 uur wachten. We kregen repen chocola van de luchthaven omdat er geen eetgelegenheid was. Ze herkenden ons ook meteen: de enige buitenlanders, die dus niet begrepen hadden wat ' installed' betekende. De rest van de mensen was weer lekker naar huis gegaan.
Dus extra overnachting, om 5 uur op om eerste vlucht naar Amsterdam te pakken.

En ik moest die dag om 13 uur een presentatie geven op mijn werk, dus na drie dagen, twee nachten rennen, kou en missende vluchten, stond ik half gaar bij de flipover.

En toen zei een collega: leuk snoepreisje gehad?

Maar hoe het plaatsje heette? Geen idee....

Tihama

Tango

Tango

07-01-2013 om 09:29

Wat ik me nou afvraag

Is wat dit draadje in Ouders en School doet. Kan iemand me dat uitleggen?

Tineke

Tineke

07-01-2013 om 15:09

Ik vermoed

Ik denk dat het een schoolopgave is van het kind van Sporty? Een vraag bij aardrijkskunde, of natuurkunde of zoiets?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.