Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Stenna

Stenna

08-05-2013 om 10:18

Afscheid begeleiding

Beetje voorbarig misschien, want het centraal examen moet nog beginnen. Maar ik ga ervan uit dat zoon zal slagen en van school gaat. Hij heeft op die school 5 jaar lang begeleiding gehad (want rugzakleerling), van een vaste zorgcoordinator en ambulant begeleider en persoonlijk begeleider (de laatste is een leerkracht). Die kennen we dus goed en ze hebben veel voor hem gedaan. Op de basisschool gaf ik deze mensen (ook daar had hij zorgcoordinator, ambulant begeleider en persoonlijk begeleider) bij het afscheid een aardigheidje: bloemen/bonbons met een kaartje. Ik denk eraan dat nu ook te doen. Of is dat raar, op het VO (zoon vindt natuurlijk van wel). Het zou ook wel iets anders of meer origineels mogen zijn. Iemand daar ervaring mee: ook gedaan, of juist niet? En ideeen voor iets leuks of origineels?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
GS

GS

08-05-2013 om 11:41

Bon?

geen idee of het gebruikelijk is op het VO, dat zullen anderen je waarschijnlijk wel kunnen zeggen (ik vind het in ieder geval wel heel aardig!), maar is een cadeau-bon (van die soort creditcards met een tegoed voor t een of ander) niet handiger? Valt in ieder geval minder op dan een bos bloemen (Ik neem aan dat je zoon het zelf mee moet nemen naar school?)

Idd een bon

Als je zoon het eigenlijk niks vind om te geven, zou ik hem zeker niet met een bos bloemen door de school laten lopen inderdaad een bon is mooi. In een kaartje. Kan hij zo geven.
Ik vind het ook aardig. Het is niet nodig, omdat het hun werk is, maar juist daarom is het toch aardig. En onverwacht waarschijnlijk. Dat is altijd leuk.

P

P

08-05-2013 om 13:14

Hmm

Ik zou dit niet door je zoon laten doen, die vindt het raar en dan moet je dat niet doen.

Als je zoiets perse zelf wil doen moet je dat ook zelf regelen.

Stenna

Stenna

08-05-2013 om 13:30

Zelf

Ik was van plan het zelf te doen eigenlijk, bij het laatste overleg oid. Zoon kan zoiets niet goed.

Zou het overleggen met zoon

Ik zou het overleggen met je zoon. Hij vind het niks dus ik zou er met hem over praten dat hij inziet dat ze veel voor hembetekend hebben en hij mede daardoor straks zijn examen heeft gehaald. En wat hij leuk zou vinden voor hen om te geven. Als hij wat inspraak heeft zal hij het ook minder erg vinden. En zeg hem dat jij het wilt geven maar dat het ook leuk zou zijn als hij het zelf doet. Dan kan hij liezen wat hij uiteindelijk zal doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.