Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

03-04-2013 om 23:07

Aanvraag rec4/cluster4, wat kun je als ouder nu nog doen?

De aanvraag voor rec4/cluster4 is gedaan, door school, en ligt nu bij de instantie die de beslissing neemt. Eerst echter moet beoordeeld worden of de aanvraag compleet is. Ik vraag me dat af.... Sowieso zitten er 3 hulpplannen in, die zogenaamd over verschillende periodes gaan dit schooljaar, maar wel alle 3 dezelfde datum hebben. School noemt steeds de verkeerde diagnose enz. Onderwijsconsulent gaat wel elke week bellen hoe het met de aanvraag staat en ook of hij wel of niet compleet is.... Maar wat kan ik nu zelf nog doen? Of moet ik echt gewoon afwachten....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

03-04-2013 om 23:54

Beste Anna, je moet nu eerst gewoon afwachten. Duimen draaien. Ik duim met je mee.

Bericht

Hier kregen we na een dag al een berichtje per mail en leen dag later via de post over wat er miste, wanneer het besproken zou worden en wie we daarover konden bellen. Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat, dan kan!! Het snel gaan.
Heel veel succes!

Lisetje

Onderwijsvoorziening

Ik ben je verhaal even kwijt maar terwijl je wacht op een indicatie is je doel nog steeds je kind naar de door jou gekozen onderwijsvoorziening te krijgen. Heb je daar inmiddels goede contacten, houdt deze mensen op de hoogte van de vordering van je aanvraag, ze kunnen zonodig advies geven welke formulering je wel gaat helpen om je kind daar te krijgen.

mari39

mari39

04-04-2013 om 09:51

Ik zou

zelf ook de REC bellen over de compleetheid van het dossier, zeker met die specifieke vragen die je hierboven stelt. Goed dat de onderwijsconsulent je helpt, maar hier zou ik zelf ook bovenop zitten. Een dossier kan al niet compleet zijn als er geen stempel op zit. Als de REC daar te laat mee komt, dan kan het zijn dat de behandeling van het dossier in een latere vergadering gebeurt. Dat zou jammer zijn. Wanneer is de behandeling van dossier van je zoon? Weet je dat? Hier in de regio was ook een regel dat uiterlijk 10 dagen van te voren het dossier beoordeeld werd op compleetheid.

Succes met wachten Anna!!!

anna van noniemen

anna van noniemen

04-04-2013 om 19:34

Mari39

bij ons in de regio wordt er dagelijks/wekelijks beslist op aanvragen, dus in die zin loopt dat wel snel, alleen, ze komen met postzakken tegelijk binnen. Ik weet niet hoe groot de regio in totaal is eigenlijk.....

Shosha

Shosha

05-04-2013 om 23:00

Niet wachten

Wij hebben in januari een indicatie voor cluster 4 aangevraagd. We hebben direct contact opgenomen met de beoogde school, zijn er gaan kijken (zonder kind) en de directrice en een leerkracht van die school zijn ons kind op school komen observeren en hebben met zijn leerkracht en begeleider gesproken en met zijn psycholoog gebeld. Omdat ze het idee hadden dat onze zoon echt een kind voor hun school was (de school echt de plek voor ons kind), hebben ze de indicatie niet afgewacht maar de aanvraag al in hun eigen commissie ingebracht. Inmiddels was het begin maart! De commissie van de school was akkoord en een week later kon onze zoon er starten.

Een week geleden kregen wij een brief van het CIZ waarin stond dat ze nog gegevens van de oude school misten (wat overigens niet klopt, want oude school heeft de volledige aanvraag door ons laten checken voordat ze hem verzonden en die was compleet). Als we hadden afgewacht was onze zoon denk ik niet dit schooljaar op de cluster 4 school begonnen, met dat tenenkrommend lage tempo van het CIZ. Ik ben blij dat we een tweesporenbeleid hebben gevolgd en dat de school flexibel genoeg was om een kind aan te nemen in de verwachting dat die indicatie nog wel komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.