Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-06-2017 om 21:12
Als leerkracht in Amsterdam zie ik dat steeds meer leerlingen na schooltijd naar vormen van schaduwonderwijs gaan (huiswerkbegeleiding/bijles/toetstraining waar ouders zelf voor betalen).
Voor mijn Masterthesis Onderwijskunde doe ik onderzoek naar het gebruik van schaduwonderwijs en mogelijke verschillen tussen Amsterdam en Friesland.
Ik ben op zoek naar ouders van kinderen in de basisschoolleeftijd (woonachtig te Friesland) die hier gebruik van maken en bereid zijn om mee te werken aan een kort interview over dit onderwerp.
Wie is bereid om hier aan mee te werken of kent mensen die hier mogelijk aan mee willen werken?
Bij voorbaat dank!
Robert
[email protected]
12-06-2017 om 19:37
N@nny,
Leuke tip. Dank je. Ga ik onthouden. Met bijles doen we dat bij ons op school trouwens al. Ruilen van leerlingen. Om die reden ook. Maar met een hele klas...nog nooit gedaan. Ook wel lastig met roosters natuurlijk. Moet wel passen.
Maar tegen die slechte timing / motivatiedip / pas aan de slag willen met de examenstof als de reguliere lessen al zijn afgelopen werkt dat natuurlijk niet..,,
Ingrid
12-06-2017 om 20:11
Oh nee Amsterdamse
Daar zou je mijn dochter echt heel ongelukkig mee maken, met langere schooldagen.
Ze zijn al zo lang, de schooldagen, voor haar.
En hoewel dochter flinkt klaagt over huiswerk, doet ze het best goed. Misschien juist omdat ik me daar niet mee bemoei? Ik snap dat er een aantal kinderen zijn die meer hulp nodig hebben. Maar ik zie in mijn omgeving dat hulp en bemoeienis heel laagdrempelig ingezet worden vaak, in situaties waarin ik daar niet voor zou kiezen. Zou het kinderen niet ook lui en onverantwoordelijk maken?
12-06-2017 om 20:12
50 jaar geleden
Ook toen waren er kinderen die minder gemiddeld waren. De tolerantie dat kinderen functioneel analfabeet van school kwamen lag iets hoger. En er bestond nog minder idee hoe je kinderen beter kunt begeleiden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.