Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Meester Robert

Meester Robert

10-06-2017 om 21:12

Waarom schakelen ouders bijles in?

N@nny,

Leuke tip. Dank je. Ga ik onthouden. Met bijles doen we dat bij ons op school trouwens al. Ruilen van leerlingen. Om die reden ook. Maar met een hele klas...nog nooit gedaan. Ook wel lastig met roosters natuurlijk. Moet wel passen.

Maar tegen die slechte timing / motivatiedip / pas aan de slag willen met de examenstof als de reguliere lessen al zijn afgelopen werkt dat natuurlijk niet..,,

Ingrid

willie

willie

12-06-2017 om 20:11

Oh nee Amsterdamse

Daar zou je mijn dochter echt heel ongelukkig mee maken, met langere schooldagen.
Ze zijn al zo lang, de schooldagen, voor haar.
En hoewel dochter flinkt klaagt over huiswerk, doet ze het best goed. Misschien juist omdat ik me daar niet mee bemoei? Ik snap dat er een aantal kinderen zijn die meer hulp nodig hebben. Maar ik zie in mijn omgeving dat hulp en bemoeienis heel laagdrempelig ingezet worden vaak, in situaties waarin ik daar niet voor zou kiezen. Zou het kinderen niet ook lui en onverantwoordelijk maken?

50 jaar geleden

Ook toen waren er kinderen die minder gemiddeld waren. De tolerantie dat kinderen functioneel analfabeet van school kwamen lag iets hoger. En er bestond nog minder idee hoe je kinderen beter kunt begeleiden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.